ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

قاعدگی عادت ماهانه پریود اختلالات دوران قاعدگی اختلال در خواب

براساس نظرسنجی بنیاد ملی خواب: حدود 70% از زنان در دوران قاعدگی به علت نفخ، حساسیت سینه ها، گرفتگی عضلات و سردرد، دچار بی نظمی و اختلال در خواب طی این مدت می شوند. در آغاز زمان قاعدگی، کاهش استروژن منجر به احساس خواب آلودگی می شود.


براساس نظرسنجی بنیاد ملی خواب: حدود 70% از زنان در دوران قاعدگی به علت نفخ، حساسیت سینه ها، گرفتگی عضلات و سردرد، دچار بی نظمی و اختلال در خواب طی این مدت می شوند. در آغاز زمان قاعدگی، کاهش استروژن منجر به احساس خواب آلودگی می شود. همچنین اگر شدت و مدت قاعدگی زیاد شود باعث کاهش سطح آهن خون می شود، که این امر موجب ضعف در پاها شده و هنگامی که پا را دراز کرده یا شروع به پیاده روی می کنید، احساس درد وحشتناکی خواهید داشت.
در نیمه ی اول چرخه ی قاعدگی خود، مغز سینگال دمای غده ی هیپوفیز را به هورمون محرک فولیکول می فرستد. در نتیجه استروژن افزایش می یابد و دیگر احساس خواب آلودگی نخواهید داشت و حتی ممکن است دچار بی خوابی شوید. اغلب زنان در طی این مدت کیفیت خوابشان کاهش می یابد، ولی در اواخر شب و نزدیکی صبح دچار خواب REM (خواب عمیق) می شوند و صبح به سختی بیدار می شوند.
در این مرحله ی قاعدگی تخمک گذاری انجام می شود. هفته ی بعد از تخمک گذاری، هورمون پروژسترون دوباره افزایش می یابد و این باعث افزایش سوخت و ساز و دمای بدن می شود. در مرحله ی پایانی که منجر به قاعدگی می شود، زنان تجربه ی PMS(سندروم قاعدگی) را خواهند داشت. در این زمان، استروژن و پروژسترون به حالت عادی خود بر می گردند و وضعیت خواب بهبود می یابد.

اما برای بهبود در تمام مراحل خواب این نکات را رعایت کنید:

افزایش مصرف مایعات:
این امر موجب می شود سدیم که باعث جمع شدن آب و نفخ می شود، شروع به حرکت کند و درد قبل از خواب کاهش یابد.

کلسیم اضافی دریافت کنید:
مصرف 1200 میلی گرم کلسیم باعث افت 50% علائم PMS شده، همچنین نفخ 36%، میل به غذا 54% و علائم روانی 42% کاهش می یابد.

دریافت 400 میلی گرم منیزیم:
منیزیم با افزایش سطح سروتین، موجب آرام بخشی و انتقال دهنده عصبی مغز می شود و هنگامی که با کلسیم ترکیب شود، با شل کردن عضلات باعث آرامش هنگام خواب می شود.

دریافت 100 میلی گرم B6:
B6 نیز به تولید سروتین کمک می کند؛ گاهی نیز می تواند انرژی زا باشد.
از ساعت 2 بعدازظهر به بعد، کافئین مصرف نکنید, زیرا موجب اضطراب و مشکل در هنگام خواب می شود.

ورزش و زیر نور خورشید صبحگاهی:
ورزش خارج از نور طبیعی خورشید و در هنگام عصر باعث افزایش سطح ملاتونین (هورمون تنظیم خواب) می شود. اما بهتر است 4 ساعت قبل از خواب ورزش نکنید ولی ورزش زیر نور خورشید باعث حفظ ویتامین D در آب خون می شود که این ویتامین نقش مهمی در تولید لپتین دارد و هورمونی است که مانع پرخوری می شود.

در این باره بیشتر بخوانید: چگونه می توان درد دوران قاعدگی را درمان کرد

5 1000
ارسال شده در 10 آذر 1395 توسط با موضوع پزشکی

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x