icecream

بستنی یکی از خوراکی هایی است که تمام افراد در همه ی سن ها به آن علاقه دارند.جال است بدانید محققان ژاپنی بر این باورند که خوردن بستنی برای صبحانه می تواند تقویت مغز را در پی داشته و به بهبود هوشیاری و عملکرد ذهنی منجر شود.یوشیهیکو کوگا، استاد دانشگاه کیورین در توکیو، با انجام آزمایش های بالینیاز شرکت کنندگان درخواست کرد تا بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب بستنی مصرف کنند. سپس، آنها یک سری تمرینات ذهنی را در رایانه انجام دادند.

بر همین اساس، پروفسور کوگا متوجه شد، افرادی که بستنی خورده اند در مقایسه با آنهایی که این کار را انجام نداده اند، واکنش سریع‌تری داشته و در پردازش اطلاعات بهتر عمل کردند.

پس از نظارت بر فعالیت مغز سوژه ها، پروفسور کوگا متوجه افزایشی در امواج آلفای فرکانس بالا شد که اغلب با سطوح افزایش یافته هوشیاری و کاهش التهاب ذهنی مرتبط هستند. برای بررسی بیشتر این مساله که آیا واکنش سوژه ها تنها در نتیجه شوک وارده به مغز و افزایش هوشیاری به واسطه دمای پایین بستنی بوده است یا خیر، پروفسور کوگا آزمایش خود را بار دیگر با آب سرد به جای بستنی انجام داد.

نتایج این آزمایش نشان داد، افرادی که آب سرد نوشیده بودند، سطوح افزایش یافته هوشیاری و ظرفیت ذهنی را نشان داده اما این سطوح با نتیجه به دست آمده با مصرف بستنی قابل مقایسه نبوده است.

پروفسور کوگا در حال حاضر مطالعه خود را ادامه می دهد و همچنین در تلاش است تا رابطه ای محکم بین تقویت ذهنی ناشی از مصرف بستنی و یکی از مواد تشکیل دهنده خاص آن بیابد.

در همین حال، متخصصان تغذیه انگلیسی با شک و تردید به یافته های پروفسور کوگا نگاه کرده اند. به گفته کیتی برفوت، پژوهشگر دکتری روانشناسی تغذیه در دانشگاه ریدینگ، یک توضیح احتمالی برای سطح افزایش یافته هوشیاری در نتیجه مصرف بستنی می تواند خوردن صبحانه در برابر نخوردن آن باشد.

مغز ما برای فعالیت خود به گلوکز نیاز دارد و یک وعده غذایی سرشار از گلوکز در مقایسه با مغزی ناشتا به ظرفیت ذهنی کمک خواهد کرد.

 

منبع: خبرپو

ارسال شده در 10 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تنظیم خورد و خوراک در جهت مقابله با دیابت
  • فروش ترامادول و استامینوفن کدئین بدون نسخه پزشک ممنوع است
  • چگونه شادی را ماندگار کنیم؟
  • دفع سنگ های کلیه کوچکتر از 10 میلیمتر
  • تصاویر دستگاه سفیدکننده دندان
  • برای قلب فنرهای قابل جذب ساخته شد
  • رشته شیرجه چه تاریخچه ای دارد؟
  • نقش توارث در آسیب پذیری ناشی از افسردگی
  • چرا نیاز داریم که زیاد چای بنوشیم
  • با کودک درون خود دوست باشید!
  • اثربخشی روان درمانی بین فردی در درمان افسردگی
  • بهترین سن شروع مسواک زدن در کودکان چه زمانی است؟
  • چه مراقبتهايى رو لازمه كه در خونه پس از ختنه انجام بديم؟
  • چگونه از واژه ها برای جلب اعتماد استفاده کنیم
  • اگر می خواهید یک بدنساز حرفه ای شوید این نکات را بخوانید
  • محبوبترین ها

  • شیوه های پیاده روی ده هزار قدمی
  • نکاتی در مورد ورزش کردن در تابستان که لازم است بدانید
  • خردسالان دختر و ورزش کردن
  • مطالب مربوط به تقسیم دوبل با قهرمانان
  • چرا در زمان دویدن زانو درد میکند؟
  • فعالیت ورزشی مفید برای مبتلایان به آسم
  • بهتر کردن پرس سنیه چطوری امکانپذیر است
  • انتقادات وارد شده بر سونا
  • آیا واقعا درباره «فلای بورد» اطلاعات دارید؟
  • بـهتـریـن فعالیتهایی که باعث سوختن چربی می شوند
  • فن بوکس چه سوابقی دارد؟
  • بیخوابی زنان یائسه با یوگا قابل درمان است
  • آسان کردن ورزش
  • نکاتی درمورد تغذیه که ورزشکاران باید رعایت کنند
  • حرکات ویژه عضله‌ساز برای اقایان ( آموزش تصویری)
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است