علت فشار خون بالا درمان فشار خون بالا ارتباط فشارخون با چاقی

فشار خون بالا یکی از بیماری هایی است که امروزه تا حد زیاید به دلیل تغییرات سبک زندگی در جامعه شایع شده است .تصور اینکه تنها افراد کهنسال به این بیماری مبتلا می شوند امری اشتباه است بلکه مردان و زنان،در هر سنی ممکن است مبتلا به این بیماری شوند.این بیماری این روزها جوانان را درگیر کرده که به صورت تصادفی یا پس از سرگیجه، سردرد، تنگی نفس، مشکل بینائی یا احساس خستگی پی می برند که به فشار خون مبتلا شده اند.

ارتباط تنگاتنگی بین فشار خون بالا و وزن زیاد وجود دارد

افراد مبتلا به فشار خون بالا باید ضمن تغییر کلی روش زندگی خود، برای درمان فقط به دارو و مواد شیمیائی اکتفا نکنند، تا به این وسیله بتوانند به تدریج از مصرف داروهای شیمیایی که به نوبه خود می تواند زیان هایی به دنبال داشته باشد ، بی نیاز شوند.
در این مقاله ۶ توصیه برای درمان طبیعی فشار خون بالا به شرح ذیل پیشنهاد می کنیم:

 

کاهش وزن اضافی
ارتباط تنگاتنگی بین فشار خون بالا و وزن زیاد وجود دارد. وزن زیاد همچنین عامل اصلی بروز مشکل تنگی نفس در زمان خواب ( خُرخُر) است و بیماری فشار خون بالا را تشدید می کند. اگر وزن شما زیاد است و مبتلا به فشار خون بالا هستید، فوراً یک رژیم غذائی برای رهائی از چندین کیلوگرم وزن اضافی خود در پیش بگیرید زیرا تحقیقات نشان می دهد که ارتباط نزدیکی بین اندازه دور کمر و فشار خون بالا وجود دارد. اگر اندازه دور کمر مردان بیش از ۱۰۲ سانتیمتر و دور کمر زنان بیش از ۸۹ سانتیمتر باشد ، امکان ابتلا به فشار خون بالا بسیار زیاد خواهد بود.

 

ورزش
فعالیت ورزشی مستمر و روزانه از جمله پیاده روی و شنا باعث تنظیم فشار خون و نگه داشتن آن در سطح طبیعی وعادی می شود. پزشکان توصیه می کنند برای دستیابی به سلامتی باید درهرهفته ۵ روز به مدت نیم ساعت ورزش کرد.

 

مصرف کمتر نمک
بیماران فشار خون بالا کمتر نمک مصرف کنند و غذاهای کنسروی نخورند، زیرا این نوع غذاها مقدار زیادی سدیم دارد ماده ای که عامل اصلی افزایش فشار خون محسوب می شود.

 

مصرف بیشتر سبزیجات
برنامه غذائیِ حاوی مقدار زیادی سبزی ، میوه ، حبوبات و لبنیات کم چرب راز کنترل فشار خون بالاست.

 

پیروی از یک رژیم غذایی
تغییر عادت های غذائی کار آسانی نیست لذا در پیش گرفتن یک رژیم غذایی برای مصرف غذاهای مقوی و مفید و دور کردن غذاهای مضر از سبد غذا کمک شایانی به کاهش فشار خون می کند.

 

مصرف غذاهای سرشار از پتاسیم
مصرف زیاد میوه ها و مواد غذایی سرشار از پتاسیم همچون موز، خرما، آووکادو، زردآلو، لوبیا، هویج و شکلات تلخ می تواند سدیم اضافی را از بدنتان خارج کند.

منبع: بامداد

 

 

ارسال شده در 11 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع بیماری ها

پیشنهاد سردبیر

  • داروهای خانگی برای التهاب کیسه های مفصلی
  • چگونه می توانیم طول عمر خود را افزایش دهیم
  • ۶نکته ظریف از دکتر بودن برای چربی سوزی
  • عکس هایی از جو و خواص آن
  • پاکسازی را اینگونه انجام دهید
  • داروهاي ضدچربي جلوي سكته مغزي را هم مي گيرند
  • بهترین روش برای طبخ سبزیجات
  • در تابستان مواظب سلامت چشم‌ها و پوست اطرافش باشید
  • محبوبترین ها

  • درمان خشکی زانوها در هنگام شب
  • مهمترین عاملی که باعث بیماریهای پوستی میشوند
  • آیا دوست دارید صورتتان لاغر شود
  • چطوری بدانیم که ریزش موها طبیعی نیست؟
  • فر کردن مو برای خانمهای پرمشغله
  • برای دستیابی به شادابی پس از اصلاح صورت این شیوه ها موثرند
  • بهترین آرایش برای چشم های درشت، ریز، گرد و نزدیک به هم
  • چگونه انعطاف پوست خود را در زمستان حفظ کنیم؟
  • رپورتاژ

  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    لاغر شو
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است