وقت ورزش ورزش تاباتا موفقیت در کار سبک زندگی اکتیو و فعال تمرین های اینتروال

وقت گذاشتن برای ورزش بسیار مهم و حائز اهمیت است بهتر است وقت کافی برای ورزش روزانه تان اختصاص دهید و به صورت روتین و دائم بر این امر مسر باشید اجازه ندهید مشغله کاری مانعی برای تحرک شما شود این امر تغییر و تحول زیادی در سلامتی و سبک زندگی شما ایجاد خواهد کرد با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

 همه ما باید بدانیم که داشتن یک سبک زندگی اکتیو و فعال باید اولین اولویت مان باشد. تنها با مراقبت کردن از خودمان است که می توانیم آن فردی باشیم که دوست داریم و تلاش می کنیم که در محیط کار، خانه و جامعه باشیم. اما این کار چندان هم آسان نیست.

کار کردن می تواند مانعی برای ورزش باشد. در واقع در این مسئله مغایرتی بزرگ وجود دارد: از طرفی تلاش می کنیم تا زمانی برای ورزش پیدا کنیم. از طرف دیگر نمی توانیم ورزش نکردن را تحمل کنیم چون برای موفقیت امری ضروری است.

در یکی از تحقیقاتی که روی ۲۵ فرد شاغل انجام شده است توانسته اند این مغیرت را از بین برده و در نتیجه به ۶ روش ورزش را وارد برنامه زندگی کنند. مهم نیست چقدر مشغله کاری دارید شما هم می توانید با این روش ها سبک زندگی سالمی داشته باشید.

موثر ورزش کنید

یک نوع ورزشی را که می توانید در هر مکانی حتی در راه سفر یا راه برگشت به خانه انجام دهید انتخاب کنید. این نوع ورزش ها نیازی به آمادگی ندارند و فواید جسمی بالایی در مدت زمان کوتاه خواهند داشت. تمرین های اینتروال، ورزش تاباتا و دو بهترین انتخاب هستند.

به دوست داشتن ها و دوست نداشتن هایتان اهمیت دهیدشاید تا کنون با خودتان فکر می کردید که از دویدن خوشتان نمی آید. اما همه ما باید واقع بین باشیم تا بتوانیم خودمان را بشناسیم. کنترل نفس و اراده زمانی که بحث ورزش می شود امری ضروری است اما اگر بتوانید ورزشی متناسب با سبک زندگی، شخصیت و علاقه خودتان پیدا کنید کار را راحت تر کرده اید. اگر مطمئن نیستید که چه نوع ورزشی را دوست دارید ورزش های مختلفی را امتحان کنید تا ورزش مورد علاقه خودتان را بشناسید.

به عنوان مشوق، رقابت کنیدبرای موفقیت در کار همکاری ضروری است اما برای موفقیت در ورزش رقابت نقش مهمی دارد. امروز باید بهترین رقابت مناسب مهارت های ورزشی تان را پیدا کنید. در هر سطحی که هستید چه مقدماتی چه پیشرفته در مسابقات شرکت کنید و سطح توانایی های خودتان را بسنجید.

برنامه ریزی کنید و به آن متعهد شویدیکی از دلایلی که باعث می شود ورزش را برای همیشه کنار بگذارید این جمله است: امروز مشغله کاری زیادی دارم. نمی توانم به کلاس یوگا بروم. به عنوان مثال اگر به طور غیر منتظره ای بدون برنامه قبلی قرار شود که امروز دنبال کودک تان در مدرسه بروید چه می کنید؟ قرار کاری را کنسل می کنید؟

کارها را با خودتان به خانه می برید؟ یا اولویت بندی می کنید؟ حقیقت این است که وقتی مجبور شویم و نیاز داشته باشیم محل کار را ترک می کنیم. پس هرگز نگویید که امروز مشغله کاری دارم برای خودتان برنامه ریزی کنید و به آن سفت بچسبید. و همیشه ورزش را در اولویت قرار دهید چون ارزشش را دارد.

فعالیت های ورزشی تان را ارزیابی کنید.هر زمان که ورزش می کنید در دفترچه یا تقویم یادداشت کنید. و در پایان هفته، ماه یا سال به جلسات ورزشی تان اضافه کنید. در این صورت می توانید به پیشرفت های تان را مدیریت کنید. با یادداشت برداری و سنجیدن سطح ورزش ها مسیر را دنبال می کنید و آن را کنار نمی گذارید.

کم ورزش کردن بهتر از هرگز ورزش نکردن استبرای یک ورزش موثر حتما نیاز نیست که ۱ ساعت یا نیم ساعت این کار را انجام دهید. کم ورزش کردن بهتر از هرگز ورزش نکردن است. برای این کار حتی ۷ دقیقه هم کافی است. خیلی اوقات می توانیم چند دقیقه وقت آزاد پیدا کنیم و از آن فرصت برای ورزش استفاده کنیم. این تمرین های کوتاه و سریع تاثیرات شگفت انگیزی روی ذهن و جسم مان خواهند داشت.

بنابراین نتیجه می گیریم حتی پر مشغله ترین ها هم می توانند برای ورزش وقت کافی داشته باشند البته در صورتی که سلامت یکی از اولویت های زندگی شان باشد.

وب‌سایت بدونیم – مریم اسدی

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 10 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • از خستگی همیشگی خلاص شوید
  • شایعات تغذیه ای: موضوع ورزش و کاهش وزن
  • از فواید استفاده از ایمپلنت
  • بلاخره ثابت شد، تنبل ها باهوش ترند!
  • چیزهایی که زنان باید درباره عفونت ادراری بدانند
  • زنگ خطر برای اطفال با این اسباب بازی ها
  • شیوه هایی برای کسب توانایی مجدد در برخورداری از عواطف
  • عادت به مکیدن پستانک و این همه عوارض خطرناک
  • محبوبترین ها

  • نکات مهم درباره ادرار و مدفوع کودک
  • ایده آل ترین دمای اتاق نوزاد باید چه اندازه باشد؟
  • 5 نشانه که با آن می توانید سلامت کودک خود را چک کنید
  • باورها و اعتقادات نادرست در زمینه بیش فعالی
  • تقویت ذهنی نوزاد تا یک سال و نیمی
  • اهمیت آموزش راستگویی به اطفال
  • درباره دعوای کودکان بر سر اسباب بازی بیشتر بدانیم
  • آویز گردنبند درون گلوی نوزاد
  • رپورتاژ

  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    تلگرام دکتر سلام
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است