gettyimages-200128113-003-jason-hetherington-opener

از تعدد و طولانی بودن خطوط امنیتی گرفته تا تأخیر پروازهای بی موقع، همگی آزمونی برای سنجش شکیبایی شما هستند. قبل از این که سوار هواپیما شوید یکبار سوار می شوید و می فهمید که صندلی شما به فرد دیگری واگذار شده است یا ممکن است در یک جای پر سر و صدا یا در مقابل یک بالشتک، صندلی شما قرار گرفته باشد و حدوداً 5 ساعت در این وضعیت گیرافتاده باشید.

از تعدد و طولانی بودن خطوط امنیتی گرفته تا تأخیر پروازهای بی موقع، همگی آزمونی برای سنجش شکیبایی شما هستند. قبل از این که سوار هواپیما شوید یکبار سوار می شوید و می فهمید که صندلی شما به فرد دیگری واگذار شده است یا ممکن است در یک جای پر سر و صدا یا در مقابل یک بالشتک، صندلی شما قرار گرفته باشد و حدوداً 5 ساعت در این وضعیت گیرافتاده باشید.

ما در اینجا برای خدمه و کارشناسان پرواز پیشنهاداتی مطرح می کنیم تا بدانند با این عوامل آزار دهنده در صندلی مجاور چطور با احترام برخورد کنند.

1. پر کردن (اشغال) فضای بالای سر:
علاوه فضای جلوی پا در نزدیکی صندلی و بالای سر شما قفسه ای برای نگهداری کیف و ساک شما در نظر گرفته شده است. اگر کسی به زور قفسه شما را اشغال کرده باشد از خدمه پرواز بخواهید تا فرد خاص را پیدا کرده و از او بخواهند وسایلش را در کنار خود و زیر صندلی اش قرار دهد.

2. بچه بی ادبی که زیاد بدخلقی و کج دهنی می کند:
اگر یک بچه 8 ساله مرتباً فریاد می زند و ساکت نمی شود؛ کلید بالای صندلی خود را فشار داده و خدمه را باخبر کنید. آن ها سعی می کنند با انحراف ذهن بچه از طریق دادن تنقلات و هدفون او را آرم کنند.

3. زن و شوهرهایی که می خواهند کنار هم بنشینند:
شما مجبور نیستید صندلی کنار پنجره خود را به خاطر عشق عوض کنید. این نشانه پست بودن شما نیست؛ اگر هر کس دیگری به هر دلیلی از شما این درخواست را کرد فقط بگویید متأسفم، من قصد دارم روی صندلی خود بنشینم. به همین سادگی.

4. تکیه دادن های تهاجمی:
فرد جلویی قصد دارد بخوابد و صندلی خود را به عقب هل می دهد. این کار باعث محدود شدن فضای جلوی شما می شود در این صورت خیلی مؤدبانه از او بخواهید صندلی را به وضعیت اولش برگرداند. اگر گفتید و او غر زد از خدمه پرواز بخواهید صندلی دیگری برای شما پیدا کند.

5. افراد پرحرف و وراج:
ممکن است مسافر صندلی مجاور شما بخواهد داستان زندگی خود را برای شما تعریف کند و شما تمایلی به شنیدن ندارید با زیرکی از این وضعیت می توانید نجات پیدا کنید. می توانید هدفون خود را بردارید یا لب تاب خود را باز کنید و خود را با آن ها سرگرم کنید.

6. افرادی با پای بدبو:
این بوی بد ناشی از آن است که در طول روز مرتب کفش پوشیده است، بنابراین از او بخواهید کفش هایش را بپوشد. اگر نپذیرفت از خدمه پرواز بخواهید او را به آشپزخانه هواپیما برده و برای رفع بوی پا به او کمک کنند.

7. حالت تهوع (بیماری پرواز):
چند دقیقه اول پرواز برای بسیاری از مسافران به اندازه کافی بد است. ولی زمانی بدتر می شود که در صندلی مجاور شما فردی باشد که دچار آنفولانزا با آلرژی است. در این صورت سعی کنید صندلی دیگری پیدا کنید و یا اگر تمام صندلی ها پر است حداقل سعی کنید اصول بهداشتی را رعایت کنید.

در این باره بیشتر بخوانید: مقابله با حالت تهوع بخاطر پرواز با هواپیما

ارسال شده در 11 آذر 1395 توسط آقای جوانبخت با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • رهایی از چین و چروک با این توصیه های خانگی
  • بهترین حرکات و انواع ورزش های خانگی کاهنده وزن
  • تفاوت سنی با فرزندتان را اینگونه از میان بردارید
  • برملاشدن شخصیت شما با زنگ موبایل
  • منهدم شدن زندگی با واژه ها،چطور؟
  • درمان طبیعی بیماریهای ذهنی در سالمندان
  • چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب
  • با چند حرکت، پشت آلزایمر را به خاک بمالید
  • اهمیت تناول برخی میوه ها با پوستشان
  • خیال پردازی مشکلی ندارد!
  • روش های تاثیرگذار بر درمان افسردگی
  • درمان های مختلف با شیرالاغ
  • قبول و پذیرش مسئولیت های زیاد
  • چگونه به روش سنتی پوست سفید و زیبایی داشته باشیم؟
  • افسردگی در اولین فصل سال
  • محبوبترین ها

  • راز و رمز برقراری ارتباط با شخصیت مردانه
  • دعوت شاید و خرسندی به خانه
  • مهار خشم با این کارها
  • ریشه های حیوان آزاری از نظر روانشناسان
  • تربیت اصولی را از نوزادی شروع کنید
  • رموز برنامه ریزی موفقیت آمیز
  • این علامت های استرس را دست کم نگیرید
  • روش های کلیدی و موثر برای رسیدن به موفقیت
  • ترس از دستشویی رفتن در کودکان
  • آرامش ، رویای دست یافتنی
  • طلاق زرد در خانواده های ایرانی
  • بالا بردن رضایت قلبی از زندگی
  • اهمیت نهادینه کردن مهارت های اجتماعی
  • چرا باید کودک را بوسید
  • مشکلات روان‌شناختی، ریشه ی بدغذایی در کودکان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است