Concept of stress and confusion of a businessman

برای تمام افراد پیش آمده که در مواقع متفاوت افکار مختلف به سراغمان بیایند که ذهن ما را به هم بریزند و باعث شوند تمرکز خود را از دست بدهیم.خیلی از افراد تصور میکنند افزایش تمرکز فرایندی ذاتی است در حالی که برای به دست آوردن این موضوع روش ها و راهکارهایی وجود دارد. برای این منظور ابتدا باید منشاء افکار مزاحم را در خود شناسایی کنید که ممکن است منشاء ذهنی و روانی یا منشاء بیرونی و محیطی داشته باشند.

راهکارهای رهایی از افکار مزاحم:
برای مبارزه با افکار مزاحم که در پیامک تان به آن اشاره کرده اید، راهکارهایی پیشنهاد می شود که در ادامه به صورت مختصر می خوانید.
*سعی کنید با مدیریت درست خود، عواملی را که ممکن است باعث ایجاد حواس پرتی شود از خود دور کنید. برای مثال استفاده از تلفن همراه را به زمان های خاص محدود کنید.
*هر وقت احساس کردید که افکار منفی سراغ تان آمده، وضعیت خود را تغییر دهید و به کار دیگری سرگرم شوید.
*از خودتان بیش از توانایی تان انتظار نداشته باشید و سعی کنید از میان اهداف خود، هدفی را انتخاب کنید که امید بیشتری به موفقیت آن دارید.
*برای خود جعبه ای درست کنید و هرگاه افکار مزاحم و ناامیدکننده باعث رنجش خاطر شما و به هم زدن تمرکزتان شد، آن ها را روی کاغذی بنویسیدو درون جعبه بیندازید و هر چند وقت یک بار جعبه را باز کنید. در آن زمان خواهید دید که خیلی از افکاری که ذهن شما را درگیر کرده بود، اتفاق نیفتاده و ارزش فکر کردن نداشته است.
*از مواردی مانند چشم و هم چشمی و حسادت که خود باعث ایجاد افکار منفی است، دوری کنید.
*یکی از ریشه های افکار منفی و مزاحم انزوا و گوشه گیری است پس سعی کنید اوقات خود را در جمع دوستان مناسب و خانواده سپری کنید.
*اعتماد به نفس خودتان را با کارهایی مانند ورزش و تغذیه سالم و تقویت حافظه افزایش دهید و هرگز به دیگران اجازه ندهید با گفتار و رفتار خود خللی در آن ایجاد کنند.

منبع: قدس آنلاین

ارسال شده در 11 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • ایا دندان قروچه به درمان نیاز دارد؟
  • از چه زمانی به کودک غذای کمکی بدهیم؟
  • راهی برای شیر دادن زنان شاغل به فرزندشان
  • مراقبت از خردسالان در برابر سوختگی
  • چگونه فست فودهای سالم انتخاب کنیم
  • انتخاب لباس مناسب برای بارداری
  • از خندیدن چه می دانید؟
  • سوپ سیب زمینی و هویج ترکیه
  • غذاهای اضطراب آور از دید طب سنتی
  • حقایقی درباره زیاد خوابیدن
  • مرغ پخته شده در سس زنجبیل
  • لطفا کفش فانتزی نخرید
  • رسیدن به احساسات مثبت با طی کردن این مراحل
  • سلفی هایتان را حرفه ای بگیرید
  • بـهتـریـن فعالیتهایی که باعث سوختن چربی می شوند
  • محبوبترین ها

  • تمرینات ورزشی موثر برای سالمندان
  • حین فعالیت ورزشی این کارها را نکنید
  • ورزشکاران استقامتی باید چه نوع تغذیه ای داشته باشند
  • سبک ورزشی موثر برای کم شدن وزن
  • آموزش کتل بل :تناسب اندام در نوک انگشتان شما
  • برای اصلاح گوژپشتی چه ورزشهایی توصیه می شود؟
  • توان شتاب در ورزش چگونه تعریف می شود
  • 6 حرکت ورزشی مختص گردن درد
  • خانمها چگونه با ورزش بازوان خود را سفت کنند
  • ورزش چگونه قند خون بیماران دیابتی نوع دوم را کنترل می کند؟
  • ترفندهای موثر برای انجام شنای سوئدی
  • ۹ خطایی که بانوان در برنامه تناسب اندام انجام می دهند
  • همین الان تمرینات مدیتیشن خود را شروع کنید
  • به تمام ورزشكاران توصيه مي شود ورزش بارفیکس انجام دهند چرا؟
  • چطوری در ورزش بدنسازی حرارت بدن را افزایش دهیم؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است