bardariii

بارداری به طبع یکی از شیرین ترین و لذت بخش ترین دوران زندگی مادران است و در این مدت انتظاری شیرین را سپری می کنند.اما مادران باردار برای سلامت خود و نوزادشان باید عواملی را در نظر بگیرند و رعایت کنند تا شیرینی این دوران برای آن ها به تلخی تبدیل نشود.مادران بارداری که به پشت و بر روی شکم خود می خوابند با احتمال بالایی به جنین خود آسیب می رسانند و احتمال مرده زایی در این بانوان بیشتر است.

گفتنی است، براساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه اوکلند هنگامی که مادر بر روی شکم خود می خوابد فشار و استرس فراوانی به جنین وارد می شود و سطح اکسیژن دریافتی و نیز میزان فعالیت جنین کاهش می یابد و این یکی از دلایل مرده زایی و از دست دادن جنین بویژه درماه های آخر بارداری است.

دانشمندان این نتایج را با تحقیق برروی 29 زن باردار و اندازه گیری میزان اکسیژن و ضربان قلب جنین آنها در طول 30 دقیقه آزمایش خوابیدن و استراحت بر روی شکم توسط مادران آنها بدست آورده اند.

کارشناسان به زنان باردار توصیه می کنند که دقت و توجه کافی در نگهداری از جنین خود بویژه در سه ماهه سوم داشته باشند و هنگام استراحت تنها برروی پشت و کمر خود دراز بکشند و از خوابیدن برروی شکم و یا قرار دادن صورت بر روی بالشت خودداری کنند، زیرا تمامی این موارد می تواند باعث کاهش دریافت اکسیژن توسط جنین و بروز عوارض و ناهنجاری های مادرزادی و حتی مرگ جنین شود، در عوض خوابیدن برروی پشت توسط مادر علاوه بر قرار دادن فضای بیشتر برای حرکت جنین باعث بهبود گردش خون و ضربان قلب هم مادر و هم جنین می شود.

پزشکان هشدار می دهند حتی در سالم ترین زنان بدون هیچ مشکل یا بیماری ژنتیکی احتمال مرده زایی جنین یا بروز بیماری و ناهنجاری های مادرزادی وجود دارد و یکی از مشکلات شایع مرگ نوزاد به خاطر شیوه اشتباه استراحت توسط مادر است.

کارشناسان توصیه می کنند زنان باردار برای آموزش چگونگی استراحت در دوران بارداری حتما تحت نظارت ماما قرار داشته باشند تا دچار عوارض ناخواسته نشوند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال شده در 11 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع مراقبت های دوران بارداری

پیشنهاد سردبیر

  • ساخت واکسن جدید از ویروس های مصنوعی
  • آنچه که باید از حمله‌ قلبی بدانید
  • سوپ عدس و بروکلی
  • درباره عفونت انگشتان پا چه میدانید
  • تاثیرگذاری مطالب و کتابهای لاغری بیشتر از رژیم آن
  • چند برابر کردن متابولیسم را یاد بگیرید
  • آموزش بهترین مهارت ها برای اطفال
  • درمان های مختلف برای رفع کم خونی
  • بواسطه ژنها آستانه درد تعیین می شود
  • مصرف میوه برای کودک
  • یک دستگاه نوار قلبی خیلی کوچک که به بدن وصل نمی شود
  • اینگونه از دویدن لذت ببرید!
  • استفاده از داروهاي آنتي هيستامين باعث خشكي چشم مي شود
  • توليد انسولين، توسط سلول‌هاي بندناف
  • افسردگی و اضطراب از ورزش می ترسند
  • محبوبترین ها

  • برای افزایش سلامت روده‌ها این 5 ورزش را فراموش نکنید
  • افزایش سرعت تردمیل و تاثیر آن بر لاغر شدن
  • آموزش تصویری تمرینات ورزشی برای افزایش ظرفیت ریه قسمت 1
  • نکات مهم و مفید ورزشی
  • تفاوت انواع مرگ و میر در اندام های مختلف
  • چگونه در دو دقیقه کالری بسوزاینم
  • خطرات زیاد دویدن
  • چطوری برای بچه ها ورزش های آبی ترتیب دهیم
  • چطوری در ورزش بدنسازی حرارت بدن را افزایش دهیم؟
  • تعریف استقامت بلند مدت
  • علت اینکه پاها پس از پیاده‌روی خسته و سنگین می شود؟
  • عوارض پشت میز نشینی را بشناسیم
  • موج سواری با کایت چه پیشینه تاریخی دارد؟
  • آب بدن به چه دلیلی از بین می رود؟
  • با طبقات ساختار شکم بیشتر آشنا شوید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است