میگرن حملات میگرن پیشگیری از حملات میگرن

سردردهای شدید پشت سر هم یا بصورت ملایم علائمی هستند که نشان از میگرن دارند.افزایش حساسیت به نور و صدا میتواند علامت های هشدار دهنده در خصوص میگرن باشند و با افزایش فعالیت بدنی،درد میگرن هم نیز افزایش می یابد.میتوان از 2 مسکن استامینوفن و ایبوپروفن برای رفع این سردردها استفاده کرد.

75 درصد بزرگسالان در جهان حداقل یک بار دچار سردرد در طول سال شده اند. این در حالی است که از هر 10 فرد بزرگسال، حداقل یک نفر دچار سردردهای میگرنی است. سردردهای میگرنی طولانی مدت تر از سردردهای دیگر هستند ضمن این که اثرات فیزیکی بیشتری هم دارند.

تحقیقات نشان می دهد که ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی می تواند تجربه سردردهای میگرنی را کاهش دهد. تغییر در رژیم غذایی همچنین فرکانس این دردها را نیز کاهش می دهد.میگرن یک سردرد شدید است که معمولا در یک طرف سر شروع می شود و همراه با حالت تهوع و حساسیت به نور خود را نشان می دهد. این علائم به خاطر تغییرات موقت در هدایت عصبی داخل مغز است و باعث می شود التهاب در سلول های عصبی ایجاد درد کند. دردهای میگرنی اغلب چند ساعت تا چند روز طول می کشد.

اگر یکی از دو والدین شما به میگرن مبتلا باشند، شما نیز تا 90 درصد احتمال دارد این درد را تجربه کنید. زنان سه برابر بیشتر از مردان به میگرن مبتلا می شوند و آنهم به خاطر نوسانات هورمونی. مصرف غذاهای حاوی سدیم بالا و همچنین غذاهای با مواد افزودنی از قبیل مونو سدیم گلوتامات و یا شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام می تواند منجر به ظهور میگرن شود.

عوامل خطر دیگر عبارتند از:

فشار روحی و استرس

مصرف الکل

تغییرات آب و هوا

تغییر در عادات خواب

داروهای خاص

پیشنهادهای تغذیه ای

توجه به رژیم غذایی یکی از بهترین روش ها برای دفاع از حملات میگرن است. غذاهای طبیعی و فاقد نگه دارنده و طعم دهنده شروع خوبی برای پیشگیری است. خوراکی های نارنجی رنگ مانند کدو و هویج، و سبزیجات تیره رنگ مانند اسفناج بعلاوه سیب زمینی شیرین، برنج قهوه ای، میوه های خشک یا پخته شده، گیلاس، زغال اخته، و شیرین کننده های طبیعی مانند شربت افرا و عصاره وانیل منابع خوب تغذیه ای هستند.

غذاهای تحریک کننده

پرهیز از برخی مواد غذایی تحریک کننده، می تواند از حملات میگرن پیشگیری کند و یا فرکانس میگرن را کاهش دهد. مکمل های غذایی یا غذاهای فرآوری شده به طور گسترده ای آغاز گر حملات میگرن هستند. تخم مرغ، گوجه فرنگی، پیاز، محصولات لبنی، گندم، میوه های خانواده مرکبات، نیتریت موجود در غذاها، الکل، کافئین، آسپارتام، شکلات، پنیر و آجیل از مواد غذایی محرک دیگر هستند.

رژیم غذایی کتوژنیک همراه با کربوهیدرات کم و پروتئین زیاد برای از بین بردن دردهای ناشی از برخی اختلالات عصبی مفید است و می تواند یک راه تسکین برای دردهای میگرنی باشد.

اما اگر شما به دنبال تسکین فوری دردهای میگرنی هستید، استفاده از داروهای ضد درد و استراحت در اتاق کم نور توصیه می شود.

شما همچنین می توانید برای از بین بردن حالت تهوع و سرگیجه آب زیاد بنوشید. خوردن کراکر خشک یا سایر غذاهای کم بود نیز می تواند مفید باشد. اگر درد همچنان ادامه دارد باید با پزشک تان در مورد تجویز داروهای کمک کننده به کاهش درد مشورت کنید.

منبع : الو دکتر

ارسال شده در 11 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع بیماری ها

پیشنهاد سردبیر

  • ورزش های قلبی عروقی با کم‌ترین هزینه
  • خطرناک ترین بیماری روانی
  • رواح بی رویه اختلال بی اشتهایی عصبی
  • معیارهای اندازه گیری در نوار قلبی را یاد بگیرید
  • دانستنی های مهم پیرامون مراقبت از حیوان ها
  • کدئین برای سنین پایین ممنوع است
  • مشکلات استخوانی با داروهای کورتون دار
  • چرا خانمهای ترکیه زیبا هستند
  • بارداری و باورهای غلط در مورد رابطه جنسی در این دوران
  • قوانین مهم برای آکنه و جوش
  • اشخاصی که احساس قوی دارند هرگز این کارهار ا انجام نمیدهند
  • کلم به روایت تصویر
  • علت لک های حاملگی در آقایان چیست
  • آموزش جذاب بودن
  • با این میوه ضد سرطان بیشتر آشنا شوید
  • محبوبترین ها

  • دوستی آناناس با بدن!
  • غنی ترین منبع ویتامین ها
  • زردآلو برای ذهن و حافظه
  • زنان باردار شیر نارگیل را فراموش نکنند
  • کمک گرفتن از به برای رفع مشکلات معده
  • جای دادن سبزیجات در غذاهای کودکان
  • آیا ذرت کالری زیادی دارد؟
  • هویچ برای چه جنسیتی بیشترین تاثیر را دارد؟
  • فواید گلابی برای سلامت
  • اگر میخواهید سرحال باشید این مواد غذایی را مصرف نکنید
  • میوه‌ها و سبزیجات سم‌زدای بدن را بشناسید
  • از بین بردن حساسیت با کیوی
  • مواد غذایی مناسب برای رسیدن به تناسب اندام
  • خواص فوق العاده ی زرد آلو
  • ویتامین ث را از این میوه ها دریافت کنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است