میگرن حملات میگرن پیشگیری از حملات میگرن

سردردهای شدید پشت سر هم یا بصورت ملایم علائمی هستند که نشان از میگرن دارند.افزایش حساسیت به نور و صدا میتواند علامت های هشدار دهنده در خصوص میگرن باشند و با افزایش فعالیت بدنی،درد میگرن هم نیز افزایش می یابد.میتوان از 2 مسکن استامینوفن و ایبوپروفن برای رفع این سردردها استفاده کرد.

75 درصد بزرگسالان در جهان حداقل یک بار دچار سردرد در طول سال شده اند. این در حالی است که از هر 10 فرد بزرگسال، حداقل یک نفر دچار سردردهای میگرنی است. سردردهای میگرنی طولانی مدت تر از سردردهای دیگر هستند ضمن این که اثرات فیزیکی بیشتری هم دارند.

تحقیقات نشان می دهد که ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی می تواند تجربه سردردهای میگرنی را کاهش دهد. تغییر در رژیم غذایی همچنین فرکانس این دردها را نیز کاهش می دهد.میگرن یک سردرد شدید است که معمولا در یک طرف سر شروع می شود و همراه با حالت تهوع و حساسیت به نور خود را نشان می دهد. این علائم به خاطر تغییرات موقت در هدایت عصبی داخل مغز است و باعث می شود التهاب در سلول های عصبی ایجاد درد کند. دردهای میگرنی اغلب چند ساعت تا چند روز طول می کشد.

اگر یکی از دو والدین شما به میگرن مبتلا باشند، شما نیز تا 90 درصد احتمال دارد این درد را تجربه کنید. زنان سه برابر بیشتر از مردان به میگرن مبتلا می شوند و آنهم به خاطر نوسانات هورمونی. مصرف غذاهای حاوی سدیم بالا و همچنین غذاهای با مواد افزودنی از قبیل مونو سدیم گلوتامات و یا شیرین کننده های مصنوعی مانند آسپارتام می تواند منجر به ظهور میگرن شود.

عوامل خطر دیگر عبارتند از:

فشار روحی و استرس

مصرف الکل

تغییرات آب و هوا

تغییر در عادات خواب

داروهای خاص

پیشنهادهای تغذیه ای

توجه به رژیم غذایی یکی از بهترین روش ها برای دفاع از حملات میگرن است. غذاهای طبیعی و فاقد نگه دارنده و طعم دهنده شروع خوبی برای پیشگیری است. خوراکی های نارنجی رنگ مانند کدو و هویج، و سبزیجات تیره رنگ مانند اسفناج بعلاوه سیب زمینی شیرین، برنج قهوه ای، میوه های خشک یا پخته شده، گیلاس، زغال اخته، و شیرین کننده های طبیعی مانند شربت افرا و عصاره وانیل منابع خوب تغذیه ای هستند.

غذاهای تحریک کننده

پرهیز از برخی مواد غذایی تحریک کننده، می تواند از حملات میگرن پیشگیری کند و یا فرکانس میگرن را کاهش دهد. مکمل های غذایی یا غذاهای فرآوری شده به طور گسترده ای آغاز گر حملات میگرن هستند. تخم مرغ، گوجه فرنگی، پیاز، محصولات لبنی، گندم، میوه های خانواده مرکبات، نیتریت موجود در غذاها، الکل، کافئین، آسپارتام، شکلات، پنیر و آجیل از مواد غذایی محرک دیگر هستند.

رژیم غذایی کتوژنیک همراه با کربوهیدرات کم و پروتئین زیاد برای از بین بردن دردهای ناشی از برخی اختلالات عصبی مفید است و می تواند یک راه تسکین برای دردهای میگرنی باشد.

اما اگر شما به دنبال تسکین فوری دردهای میگرنی هستید، استفاده از داروهای ضد درد و استراحت در اتاق کم نور توصیه می شود.

شما همچنین می توانید برای از بین بردن حالت تهوع و سرگیجه آب زیاد بنوشید. خوردن کراکر خشک یا سایر غذاهای کم بود نیز می تواند مفید باشد. اگر درد همچنان ادامه دارد باید با پزشک تان در مورد تجویز داروهای کمک کننده به کاهش درد مشورت کنید.

منبع : الو دکتر

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 11 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع بیماری ها

پیشنهاد سردبیر

  • رفع مشکلات جنسی با چه روش هایی امکانپذیر است؟
  • رفع صداهای آزار دهنده گوش با این ترفندهای ساده
  • کدو چه خاصیت هایی برای بدن دارد؟
  • چکار کنیم که دچار نفخ، ترش کردن، سکسکه نشویم
  • اینگونه دچار سکته مغزی نمی شوید!
  • نماد صلح نشان دادن این جنین
  • درمان دیابت و بیماری قلبی با نان جو
  • آیا افسردگی به بروز رفتار خشونت آمیز منجر می شود؟
  • محبوبترین ها

  • مشکلات روانی کودکان و نوجوانان
  • رفع افسردگی با تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال
  • تغییر رفتار در بیماران افسرده
  • رسیدن به رضایت از زندگی
  • رفتار درمانی در برابر فوبیا
  • تاثیر تعلل و مسامحه در شخص افسرده
  • تاثیر سایقها در ادراک
  • با این مواد غذایی اضطراب را از خود دور کنید
  • رپورتاژ

  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • دندانپزشک زیبایی- ایمپلنتولوژیست – لمینیت
  • الو دکتر

    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است