azole

درد عضلات بعد از فعالیت بدنی زمانی رخ می دهد که شما اقدام به یک فعالیت جدید ورزشی می کنید، نوع ورزش خود را تغییر می دهید و یا مدت زمان فعالیت فیزیکی را زیاد می کنید. این روند منجر به آسیب میکروسکوپی به فیبرهای عضلانی و در نتیجه درد و سفتی عضلات می شود.

درد عضلانی ناشی از ورزش حتی برای کسانی که سالهاست ورزش می کنند نیز ایجاد می شود. خبر خوب این است که درد به تدریج با گسترش دامنه حرکات ورزشی کاهش می یابد.

کدام فعالیت ها باعث سفتی و درد عضلات می شوند؟

هر فعالیتی که منجر به انقباض عضلات شود، درد تولید می کند. نمونه هایی از انقباضات عضلانی غیر عادی شامل بالا و پایین رفتن از پله، دویدن، کاهش وزن و فشار یو پی است.

مدت زمان درد عضلانی چقدر است؟

این درد معمولا 3 تا 5 روز طول می کشد. درد می تواند از طیف خفیف تا متوسط و شدید متغیر باشد. درد عضلانی معمولا یکی دو روز بعد از ورزش رخ می دهد. البته این نوع درد نباید با آسیب های احتمالی ورزش مانند رگ به رگ شدن یا آسیب های دیگر اشتباه گرفته شود.

چطور می توان درد را کاهش داد؟

هیچ درمان صد در صد موثری برای کاهش درد عضلانی ناشی از ورزش وجود ندارد با این حال استفاده از کیسه های یخ، ماساژ، داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن و یا آسپرین، به همراه استراحت می تواند تا حدی تسکین دهنده باشد. اگر درد ناتوان کننده باشد، یا تورم سنگین ایجاد شده باشد، باید به پزشک مراجعه کنید.

راهکارهای پیشگیرانه

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از این درد، شروع آرام و تدریجی هر نوع فعالیت جدید ورزشی است. اجازه دهید عضلاتتان برای شروع ورزش جدید با حرکات منطبق شوند.

گرم کردن بدن قبل از ورزش برای کاهش این دردها موثر است. ورزش کردن با عضلات گرم شانس آسیب را نیز کاهش می دهد.

حرکات کششی قبل یا بعد از ورزش نیز به کاهش دردهای عضلانی کمک می کند.

آیا می توان با وجود درد عضلانی باز هم ورزش کرد؟

اگر درد باعث می شود سخت ورزش کنید، بهتر است از انجام فعالیت خودداری کنید و حداقل برای چند روز در حالت استراحت باشید.
منبع: سلامت نیوز

ارسال شده در 11 آذر 1395 توسط خانم رضایی با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • علاقه کوسه ها به خوردن این جنس بیشتر است!
  • قوانین همیشگی برای کاهش وزن
  • راهنمایی های ورزشی برای دیسک کمر
  • مقابله با عارضه های مختلف ناشی از گرمای هوا
  • ماسک های جدید برای زیبایی بیشتر در سال 92
  • چسب های پوستی سبب آلرژی می شوند
  • اگر از طرفداران لاغری هستید این اشتباهات را دیگر تکرار نکنید
  • درمان درد ساعد به دلیل استفاده زیاد از موس
  • توجه به برخی داروها برای سالمندان
  • عوامل تاثیرگذار بر ضعف بدن در هنگام ورزش
  • داروهاي لاغري از نظر علمي تأييد شده نيستند
  • تارت موز با آموزش گام به گام
  • فشار سنج بیسیم بدون بازوبند
  • کشف دارویی موثرتر از واکسن برای درمان آنفولانزا
  • اطلاعات تغذیه ای برخی از آجیل
  • محبوبترین ها

  • بایدها و نبایدهای روزه‌داری کودکان
  • بررسی تغذیه در دوران شیردهی از دیدگاه تخصصی تر
  • اهمیت جا باز کردن برای روغن زیتون در آشپزخانه
  • دریافت آب ناکافی و این عارضه ها
  • مقابله با سرطان سینه با کمک تخم مرغ
  • 6 فایده جوانه ها
  • مدت زمان نگهداری مواد غذایی در فریزر؟
  • آسیب های خطرناک به بدن با مصرف نمک
  • تغذیه عصبی و این روش های درمانی
  • کلیدهای طلایی تغذیه سیگاریها
  • هر آنچه درمورد بستنی باید بدانید
  • بالاخره کله پاچه بخوریم یا نه؟ خواص و مضرات
  • محصولات غذایی مفید برای دریافت کلسیم
  • از خواص غذایی برنج تیره چه می دانید
  • بازیگران مشهور چه رژیم های غذایی دارند؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است