varzeshpiri

ورزش کردن برای تمام افراد و تمام سنین مفید است اما نکته قابل توجه این است که هر سن و هر بدنی ورزش های خاص خود را می طلبد.با بالارفتن سن به طبع تمایل افراد برای ورزش کردن کاهش می یابد. با این وجود ورزش کردن در سنین بالا برای کسب تعادل، انعطاف پذیری و سلامت بسیار مهم است.برای بسیاری از افراد مسن این سوال پیش می آید که چه میزان فعالیت فیزیکی متناسب با سنشان مورد نیاز است؟

پاسخ این است که برای سالم ماندن و بهبود سلامت، سالمندان نیاز دارند که هر دو نوع فعالیت بدنی شامل تمرینات هوازی و قدرتی را انجام دهند.
شرایط بهداشتی خاصی وجود ندارد که تحرک را در افراد مسن محدود کند. برای افراد بالای 65 سال در این میان دستورالعمل هایی برای فعالیت فیزیکی در نظر گرفته شده است:
حداقل 150 دقیقه فعالیت هوازی متوسط مانند دوچرخه سواری یا پیاده روی در هفته.
تمرینات قدرتی حداقل دو روز در هفته و شامل فعالیت هایی که پاها، باسن، پشت، شکم، قفسه سینه، بازوها و شانه ها را به طور کامل درگیر کند.
75 دقیقه فعالیت هوازی شدید.
افراد در این سنین باید از هر گونه فعالیت سبک که نیاز به رفتارهای بدون تحرک دارد و عامل خطر برای ابتلا به بسیاری از بیماری ها است، پرهیز کنند.
از آنجا که افراد مسن در معرض خطر سقوط، هستند، باید دستورالعمل های پزشکی برای انجام ورزش های بهبود تعادل را دریافت کنند و دو بار در هفته این ورزش ها را انجام دهند. ورزش هایی از قبیل یوگا، و تای چی.
فعالیت های متوسط بدنی شامل هر گونه فعالیت ورزشی است که ضربان قلب را بالا ببرد و تنفس را سریع تر کند. در نظر داشته باشید که فعالیت های روزانه مانند خرید، پخت و پز و یا کارهای دیگر خانه را نمی توان آنچنان جزو فعالیت های ورزشی حساب کرد چون ضربان قلب را بالا نمی برد.
شواهد خوبی همچنین وجود دارد که نشان می دهد فعالیت های بدنی شدید فواید بسیار بیشتری نسبت به فعالیت های سطح متوسط دارد. دویدن، ایروبیک، شنای سریع، دوچرخه سواری سریع، پیاده روی در سربالایی، و هنرهای رزمی جزو این فعالیت ها هستند.
ورزش های قدرتی برای حرکت های روزانه، ساخت و ساز و نگهداری استخوان های قوی، تنظیم قند و فشار خون و حفظ وزن سالم لازم هستند.
برای به دست آوردن منافع تمرینات قدرتی، هر کدام از حرکات ورزشی مرتبط با آن باید مکمل حرکات دیگر باشد و 8 تا 12 بار تکرار شود.
فعالیت های بسیاری وجود دارد که شما از طریق آن می توانید عضلاتتان را تقویت کنید؛ چه در خانه و چه در ورزشگاه. فعالیت هایی مانند بالا رفتن از پله، باغبانی، استفاده از وزنه و یوگا نمونه هایی از این فعالیت ها هستند.
فراموش نکنید که تمرینات قدرتی باید حتما در کنار 150 دقیقه تمرین هوازی در هفته انجام شوند.
بهترین ورزش برای سن تان چیست؟

منبع: سلامت نیوز

ارسال شده در 12 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع سلامت سالمندان

پیشنهاد سردبیر

  • طناب بزنید،بخاطر این 3 دلیل جالب
  • برخی ایجاد کننده های سردرد که به فکرتان نمی رسد
  • نخود سبز، چاره ساز برای افسردگی
  • نتايج آزمايشات انجام شده بر روي واكسن ضد عود سرطان تخمدان اميدبخش بوده است
  • 10 تاثیر منفی استرس بر جسم شما
  • ماسکهایی که باعث میشود کودک از رفتن به دندانپزشک خوشش بیاید
  • غلات فرآوری شده و خطر سرطان
  • آیا مسواک باعث عفونت گوش می شود؟
  • تغییر شرایط زندگی میتواند با بیماری ها مبارزه کند
  • برای رسیدن به موفقیت واقعی بخوانید
  • بنیادهای عصبی و زیستی رفتار
  • شیر مادر مانعی در برابر عفونت های باکتریایی
  • خوابیدن سر ساعت را به کودک یاد دهید
  • اگر از ران و باسن بزرگ رنج می برید ورزش کنید
  • ایجاد حس خوشبختی در میان زوجین
  • محبوبترین ها

  • برملاشدن شخصیت شما با زنگ موبایل
  • نشستن پای درد و دل بچه
  • تست حد و مرز شناسی در افراد
  • داشتن هدف در زندگی فرد افسرده
  • نکاتی جالب در مورد عواطف انسانی
  • اهمیت خنده در زندگی بشر
  • چرا شناسایی تله‌های زندگی مهم است؟
  • شاخه مهم اختلال دو قطبی در روانشناسی
  • راهکار هایی برای بالا بردن سطح اعتماد به نفس
  • نگرش درست درباره تفاوت های زن و مرد
  • در زمان نهار خوردن این موارد را فراموش نکنید
  • رفع استرس و پریشانی در اطرافیان
  • ارتباط مناسب با خواهرو مادر شریک زندگی
  • تغییرات روحی برای موفقیت شغلی
  • همه چیز درمورد افسردگی کودکان و دلایل آن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است