کاهش وزن

افراد چاق حساس اکثر ساعات روز و شب شان را با فکر کاهش وزن میگذرانند.روشهای گوناگونی برای کاهش وزن وجود دارد که یکی از بهترین آن ها پیاده روی است.پیاده روی توصیه متخصصان است و بجز کاهش وزن اثرات مثبت دیگری هم از خود بجای میگذارد.سوالی که میخواهیم به آن بپردازیم این است:برای کاهش وزن چند نوع پیاده روی داریم؟

از رفتن به باشگاه برای کاهش وزن و بدست آوردن تناسب اندام خسته شده‌اید؟ حالا نوبتش رسیده که روال جدیدی را برای تناسب اندامتان شروع کنید

کارشناسان می‌گویند که بهترین راه برای کاهش وزن از طریق یک ورزش ساده است، پیاده روی! اگر شما در اطراف شهر راه بروید متوجه افرادی خواهید شد که تند پیاده روی می‌کنند. اما آیا می‌دانید که با وجود اینکه پیاده روی تند برای کاهش وزن شما مؤثر است، راه رفتن عادی هم برای اینکه اندام شما را متناسب نگاه دارد مفید است؟هفت راهنمای پیاده روی برای کاهش وزن که در اینجا آورده‌ایم، اقدامات حیاتی را به شما معرفی می‌کنند که می‌توانید بواسطه آن‌ها به طور موثر، امن و مداوم، تنها با پیاده روی ساده، وزن کم کنید. با این حال باید در کنار این نوع ساده از ورزش، حواستان به چیزهایی هم که می‌خورید باشد. اگر می‌خواهید وزن کم کنید، باید مقدار کمتری کالری مصرف کنید تا بسادگی چربی سوزی اتفاق بیفتد. خطایی که اغلب مردم در مورد کاهش وزن و ادامه‌ی مسیر انجام می‌دهند، این است که یا بیش از اندازه غذا می‌خورند یا اینکه انگیزه‌شان را از دست می‌دهند.

ماموریت‌های پیاده

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش وزن این است که ماموریت‌های خود را با پای پیاده انجام دهید. می‌توانید این روش را امتحان کنید – بجای اینکه به قصد سوزاندن چربی‌هایتان راه بروید، یک بار در هفته، ماموریت‌هایتان را با پیاده روی سریع انجام دهید. می‌توانید با پای پیاده به دستگاه‌های خودپرداز رجوع کنید، به اداره پست بروید و برای خرید به یک فروشگاه بزرگ بروید که بهترین انتخاب است. چرا که راهروهای مختلفی برای بازدید وجود دارد.

آنجا باهم قرار بگذاریم

این نوع پیاده روی، بهترین انتخاب برای کاهش وزن است. اما برای انجام این روال، باید یک زمان بندی داشته باشید. تمام کاری که باید بکنید این است که بجای رانندگی تا محل قرار با دوستتان، کمی زودتر از خانه خارج شوید و با پای پیاده به محل قرار بروید. همیشه می‌توانید برای برگشت از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، پس نگران نباشید. در این روش شما یک موضوع مشخص در ذهن دارید که باید به قرارتان برسید، پس جسارت راه رفتن پیدا می‌کنید.

مسیرها را تغییر دهید

بهترین راه برای کاهش وزن پیاده رویست، خیلی ساده است. اما وقتی مسیر پیاده روی شما خسته‌کننده شود چه اتفاقی می‌افتد؟ پس راه را دور بزنید! از یک مسیر همیشگی استفاده نکنید. مسیرهایی که دار و درخت دارند، خیلی مناسب انتخابند.

در باران راه بروید

یکی از بهترین و باحال ترین راه‌ها برای کاهش وزن این است که در باران راه بروید. اما برای اینکه از بیماری‌های موسمی هم در امان بمانید، یادتان باشد که بارانی به تن کنید.

راه رفتن احساسی

زمانی که از دست شریک زندگی‌تان عصبی هستید و کمی خلوت می‌خواهید، پیاده روی تند کنید. این کار نه تنها به شما کمک خواهد کرد تا ذهنتان آرام شود و با معضلات کنار بیایید، بلکه به کاهش وزنتان نیز کمک خواهد کرد.

راه رفتن دقیقه‌ای

امروزه چه کسی پر مشغله نیست؟ خیلی خوب است که در میانه‌ی روز، پیاده‌روی های ۱۵ دقیقه‌ای داشته باشید. این پیاده‌روی های کوتاه، به شما کمک خواهند کرد که وزن و استرس‌تان کاهش پیدا کند.

پیاده‌روی های خانوادگی

پس از یک روز پر مشغله‌ی کاری، چه خسته شده باشید و چه نه، گذراندن وقت با خانواده خیلی مهم است. یکی از بهترین راه‌های گذارندن وقتی با‌ ارزش با دختر نوجوانتان این است که با او پیاده روی کنید. این نوع پیاده روی هم در کنار اینکه برای سلامتی تان مفید است، برای بهبود روابطتان نیز کارساز است.

خب، این‌ها راه‌هایی برای کاهش وزن، فقط با راه رفتن بودند. این مدل فعالیت کردن، به روتین‌های زندگی شما سلامتی را اضافه خواهد کرد.

منبع : الو دکتر

ارسال شده در 12 آذر 1395 توسط آقای واحدی با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • مهار حمله قلبی زنانه
  • نوشیدن آب سرد و این آسیب ها و عوارض
  • دستور نوشیدنی سالم: چای گیاهی
  • به شوخی نگیرید اختلال و ناتوانی یادگیری در کودکان را
  • رسپی مفید برای بارداری- رول اسفناج
  • حمام کردن بچه ها
  • قانون ۵ ثانیه ای در ارتباط با افتادن غذا به زمین
  • اهمیت حرف زدن با صدای بلند برای هوش و حافظه
  • نور طبیعی و مصنوعی در باشگاههای ورزشی
  • لاغر شدن به چه قیمت!
  • عوامل چاقی که از آن ها خبر ندارید!
  • عدم توجه دولت به مبارزه با اعتیاد
  • فرزند خوانده را چطوری تربیت کنیم
  • تهیه سالاد با ماهی سالمون دودی
  • اضطراب چیست و علائم و درمان آن چگونه است؟
  • محبوبترین ها

  • درمان مشکلات بدن با استفاده از انواع رنگ ها
  • افزایش بهبودی بیمار با عیادت از وی
  • نکاتی بسیار ضروری درمورد ترس کودکان
  • افکار آزاردهنده و راه حل های موثر برای ازبین بردن آن ها
  • بیان این جملات به همسر ممنوع!
  • وسوسه انگیز بودن مشروبات الکلی برای اشخاص افسرده
  • زمینه سازهای منفی بافی
  • هرگز به ازدواج با این افراد تن ندهید
  • ارتباط هورمون کورتیزول با استرس
  • زنان و ارتباط در فضای مجازی
  • آسودگی بیشتر با نوشتن خاطره
  • زندگی شاد و سالم با خنده
  • بهترین روش های ترک عادات بد
  • میزان پول دوستی شما تا چه حد است
  • مشکل افراد افسرده با دیگران
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است