kidney-disease

 

برای پیشگیری از بیماری کلیه و مراقبت از سلامتی این عضو بدنتان می توانید پتاسیم بیشتری دریافت کنید این ماده معدنی تاثیر زیادی بر عملکرد کلیه هایتان میگذارد مراقب کاهش دریافت پتاسیم در بدنتان باشید و از آن پیشگیری کنید تا دچار مشکلات مختلف کلیوی نشوید .بهتر است با منابع مختلف دریافت پتاسیم اشنا شوید.

یک متخصص تغذیه گفت: پتاسیم یک عنصر بسیار مهم در بدن است که مقدار آن در خون از راه کلیه ها تنظیم می شود.
محسن مداح متخصص تغذیه  با بیان اینکه پتاسیم یک عنصر بسیار مهم در بدن است، گفت: به دلیل افزایش ترکیبات پتاسیم و فسفر در مواد غذایی، بدن انسان کمتر دچار کمبود این ماده می شود.
وی با اعلام اینکه در زمان نقص و ایجاد مشکل در عملکرد کلیه ها ممکن است تجمع پتاسیم به بدن آسیب وارد کند، اظهار داشت: مقدار پتاسیم در خون از طریق کلیه ها تنظیم می شود که نارسایی های کلیوی باعث تجمع این ماده در بدن می شود.
این متخصص تغذیه با بیان اینکه پتاسیم در اکثر مواد غذایی وجود دارد، تصریح کرد: میوه های خشک و تازه، مرکبات، حبوبات خشک و مغزها از جمله مواد غذایی غنی از پتاسیم هستند.
مداح با اشاره به اینکه پتاسیم آب و مایعات بدن را تنظیم می کند، عنوان کرد: کاهش یا افزایش این ماده بر روی تعادل آب بدن، تورم و کوچکترین سلول های بدن تاثیر بسزایی دارد.
به گفته این متخصص تغذیه، افرادی که به صورت مداوم میوه و سبزیجات تازه مصرف کنند دچار کمبود پتاسیم نمی شوند.
وی با بیان اینکه عملکرد کلیه سالم باعث کنترل پتاسیم بدن می شود، افزود: افرادی که از داروهایی مانند کنترل فشار خون که باعث تجمع پتاسیم در بدن می شود استفاده می کنند ممکن است با کمبود این ماده در بدن مواجه شوند.
به گفته مداح، اگر نارسایی های کلیه پیشرفته باشد امکان تجمع پتاسیم در بدن وجود دارد و باید برای فرد بیمار محدردیت های غذایی اعمال کنیم.
این متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف پتاسیم بزرگسالان در روز ۴ هزارو ۷۰۰ میلی گرم است، اظهار داشت: این مقدار طبیعی مصرفی ما از طریق مواد غذایی تامین می شود و اضافات آن از طریق کلیه دفع می شود.
وی افزود: ماده فسفر نیز مانند پتاسیم در اکثر مواد غذایی یافت می شود و برای سلامتی بدن بسیار موثر است.
باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال شده در 12 آذر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • پیشگیری از کک و مک با این روش ها
  • مفیدترین و مضرترین مواد خوراکی برای مبتلایان به امراض قندی
  • اگرباردارید این مطالب را بخاطر بسپارید
  • اختلالات و عارضه های مربوط به مچ دست
  • اسپاگتی پای به روش ایتالیایی ها
  • خوردنی و جالب ترین گردنبندها
  • همه ویژگی های یک فرد با اعتماد به نفس
  • با این کارها عقل از سر همسرتان می رود
  • بروز درد قفسه سینه و این روش های درمانی
  • خطرات تهدید کننده موسیقی برای جنین
  • کاهش وزن پایدار با ساده ترین تغییرات و با کمترین رژیم غذایی
  • عامل اصلی مرگ و میر معتادان مشخص شد
  • عکس های وسیله پرکاربرد استنت
  • بیش فعالی و معنا و مفهوم آن
  • بررسي معضل گراني داروهاي ام اس
  • محبوبترین ها

  • لزوم شناخت ویتامین E
  • تشديد حمايت پوست به نور خورشيد به دنبال مصرف داروها
  • چند توصیه در خصوص داروی کوآموکسی کلاو
  • مصرف امگا 3 در زنان باردار سبب جلوگیری از ابتلا به آسم میشود
  • توليد واكسن اوريون با استفاده از سويه‌هاي انساني
  • ساخت داروهاي جديد ضد سرطان از جلبك‌هاي سمي اقيانوس
  • معرفی دیفنوکسیلات همراه با نحوه ی مصرف آن
  • استاتین ها احتمال عفونت را کاهش می دهند
  • داروها قدرت يادگيري انسان را زياد مي‌كنند
  • بيماران مصروع كشور با کمبود جدي داروهاي جديد خارجي مواجهند
  • داروی جدید برای درمان سرطان پروستات
  • دولاگلوتید و متفورمین را مقایسه کنید
  • همگانی شدن استفاده از کپسول عکسبردار برای معاینه بیماران
  • دستیابی محققان کشور به دانش فنی تولید واکسن ایریبا
  • آنتی هیستامین و عوارض آن در خواب شما
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است