منابع پتاسیم کمبود پتاسیم دریافت پتاسیم پتاسیم احساس خستگی و ضعف

 

برای پیشگیری از بیماری کلیه و مراقبت از سلامتی این عضو بدنتان می توانید پتاسیم بیشتری دریافت کنید این ماده معدنی تاثیر زیادی بر عملکرد کلیه هایتان میگذارد مراقب کاهش دریافت پتاسیم در بدنتان باشید و از آن پیشگیری کنید تا دچار مشکلات مختلف کلیوی نشوید .بهتر است با منابع مختلف دریافت پتاسیم اشنا شوید.

یک متخصص تغذیه گفت: پتاسیم یک عنصر بسیار مهم در بدن است که مقدار آن در خون از راه کلیه ها تنظیم می شود.
محسن مداح متخصص تغذیه  با بیان اینکه پتاسیم یک عنصر بسیار مهم در بدن است، گفت: به دلیل افزایش ترکیبات پتاسیم و فسفر در مواد غذایی، بدن انسان کمتر دچار کمبود این ماده می شود.
وی با اعلام اینکه در زمان نقص و ایجاد مشکل در عملکرد کلیه ها ممکن است تجمع پتاسیم به بدن آسیب وارد کند، اظهار داشت: مقدار پتاسیم در خون از طریق کلیه ها تنظیم می شود که نارسایی های کلیوی باعث تجمع این ماده در بدن می شود.
این متخصص تغذیه با بیان اینکه پتاسیم در اکثر مواد غذایی وجود دارد، تصریح کرد: میوه های خشک و تازه، مرکبات، حبوبات خشک و مغزها از جمله مواد غذایی غنی از پتاسیم هستند.
مداح با اشاره به اینکه پتاسیم آب و مایعات بدن را تنظیم می کند، عنوان کرد: کاهش یا افزایش این ماده بر روی تعادل آب بدن، تورم و کوچکترین سلول های بدن تاثیر بسزایی دارد.
به گفته این متخصص تغذیه، افرادی که به صورت مداوم میوه و سبزیجات تازه مصرف کنند دچار کمبود پتاسیم نمی شوند.
وی با بیان اینکه عملکرد کلیه سالم باعث کنترل پتاسیم بدن می شود، افزود: افرادی که از داروهایی مانند کنترل فشار خون که باعث تجمع پتاسیم در بدن می شود استفاده می کنند ممکن است با کمبود این ماده در بدن مواجه شوند.
به گفته مداح، اگر نارسایی های کلیه پیشرفته باشد امکان تجمع پتاسیم در بدن وجود دارد و باید برای فرد بیمار محدردیت های غذایی اعمال کنیم.
این متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف پتاسیم بزرگسالان در روز ۴ هزارو ۷۰۰ میلی گرم است، اظهار داشت: این مقدار طبیعی مصرفی ما از طریق مواد غذایی تامین می شود و اضافات آن از طریق کلیه دفع می شود.
وی افزود: ماده فسفر نیز مانند پتاسیم در اکثر مواد غذایی یافت می شود و برای سلامتی بدن بسیار موثر است.
باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال شده در 12 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • مسافرت خطر حمله قلبی را بالا میبرد
  • یوگا چند نوع است
  • راه حل های آسان برای چشم های پف کرده
  • با کودکانی که نحس رفتار هستند چگونه برخورد کنیم؟
  • روانشناسی پرخاشگری
  • دروغ هایی که خانم ها بیشتر عادت به گفتن آنها کرده اند
  • کدام مواد خوراکی برای کلیه مفید هستند؟
  • سه بیماری شایع در زنان را بشناسیم
  • محبوبترین ها

  • عوارض جبران ناپذیر مننژیت برای سنین پایین
  • پروستات دارای چه خصوصیاتی است
  • بیماری کولیت – انواع، علائم و درمان
  • بیماری های مخفی در کمینند،آن ها را جدی بگیرید
  • در امان ماندن از ابتلا به سرماخوردگی
  • مروری برهر آنچه باید درباره بیماری ایدز بدانیم
  • تشدید شدن ریسک زوال عقل با زندگی در کنار بزرگراه
  • علت رویش موهای زاید و هیرسوتیسم در خانم ها
  • رپورتاژ

  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    پرپین آلا

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است