نرمی استخوان ها و مفاصل مکمل ویتامین D مصرف مکمل ویتامین D سرطان بیماری هایرقلبی عروقی

برخی بر این باورند با مصرف مکمل های دارویی دیگر نیاز به استفاده  از منابع غذایی آن ها ندارند در صورتی که اشتباه می کنند به عنوان مثال برای دریافت ویتامین دی شما هم نیاز به نورخورشید و هم نیاز به مصرف لبنیات دارید و نباید فقط به استفاده از مکمل ویتامین دی اکتفا کنید .این ویتامین خاصیت های بیشماری برای سلامتی مان دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد .

در عصر حاضر که هزاران شرکت داروسازی در سراسر جهان محصولات ویتامینی و انواع مکمل های صنعتی را تولید می کنند خورند این ویتامین ها نمی تواند جایگزین نور خورشید و مواد غذایی سالم باشد.

 

کارشناسان دانشگاه اوکلند در نیوزیلند در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند تنها مصرف مکمل ویتامین D در فصل پاییز و زمستان کافی نیست و افراد به ویژه سالمندان باید در معرض نور خورشید برای دریافت ویتامین قرار بگیرند.
در برخی کشورها به خصوص کشور انگلستان به خاطر شرایط آب و هوایی ویژه در فصول سرد سال بیشتر متخصصان به افراد توصیه می کنند از مکمل های ویتامین D استفاده کنند اما تحقیقات جدید نشان داده است با اصلاح الگوی تغذیه و قرار گرفتن در معرض نور خورشید می توان ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین کرد و دیگر نیازی به به مصرف مکمل نیست.
از سال 2012 موسسه NHS انگلستان به زنان باردار توصیه کرده است روزانه حدود 10 میکرو گرم از مکمل ویتامین D برای سلامت خود و جنین مصرف کنند.
براساس پژوهش ها ویتامین D در مواد غذایی چون لبنیات، تخم مرغ، ماهی های روغنی ، گوشت و جگر  گاو و گوسفند وجود دارد و افراد می توانند برای تامین ویتامین مورد نیاز بدن خود این خوراکی ها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند و نیز در ساعاتی که اشعه خورشید مضر نیست در خارج از محیط بسته در مجاورت نور خورشید قرار بگیرند تا ویتامین D جذب بدن آنها شود.
میزان کافی این ویتامین در بدن براساس مطالعات می تواند مانع از ابتلا به بیماری هایی چون سرطان, بیماری های قلبی عروقی, نرمی استخوان ها و مفاصل و نیز جلوگیری از بروز آلرژی در افراد شود.
با وجود مفید بودن مصرف مکمل های ویتامینی در تامین نیاز بدن به این دسته از مواد اما کارشناسان توصیه می کنند افراد و بویژه گروه های در معرض خطر و بیماران سعی کنند با اصلاح رژیم غذایی ویتامین های مختلف را کسب کنند.
منبع:Dailymail
  باشگاه خبرنگاران

ارسال شده در 12 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه , مطالب ویژه

پیشنهاد سردبیر

  • پیراشکی سیب زمینی کاسه ای
  • هرآنچه درباره خواب کودک باید بدانید
  • شناخت بهتر ورزش سپک تاکرا
  • موارد استفاده دارویی مرزه
  • اعتقادات رایج در زمینه شپش سر
  • با خرمالو موهایتان دیرتر سفید می شوند
  • در مقابل غذا های وسوسه انگیز مقاومت کنید!
  • رابطه روغن زیتون و ناخن
  • عادات غلط تغذیه ای در میان هموطنانمان
  • آسیب به زیبایی صورت با این اشتباهات
  • سلفی گرفتن از اطفال
  • خطرناک ترین و مخرب ترین تاثیر محرک ها و روانگردان ها
  • سوء تعبیرهای اجتماعی درباره نابینایی
  • سرنوشت و آینده خانم های مطلقه یا بیوه
  • برخی از خاصیت های آلو
  • محبوبترین ها

  • معجونی سبز و پرفایده برای دیابتی ها
  • کاهش چربی بد خون با خوردن آووکادو
  • انار از بیماریهای قلبی پیشگیری میکند
  • در مصرف خرمالو زیاده روی نکنید
  • اطلاعاتی در رابطه با خواص دارویی گیاه مرزنگوش
  • ۵ مزیت خوردن پوست میوه‌ها
  • با مصرف بروکلی سرطان را مهار کنید
  • فواید پونه برای بدن
  • سرطان زدایی از بدن با جعفری
  • توصیه هایی مهم در مصرف انار
  • خیار خوردن و این فایده های بی نظیر
  • چرا باید بامیه بخوریم
  • فواید بی نظیر پوست لیمو ترش در از دست دادن اشتها
  • لیستی از مفیدترین ضدعفونی کننده های سالم
  • اب این میوه بهترین معجون برای کاهش وزن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است