herbal-remedies-for-seasonal-allergies

آلرژیهای فصلی را می توانید با روش های طبیعی درمان کنید در این زمینه لازم است ابتدا سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید که لیستی از بهترین مواد غذایی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی را برایتان آورده ایم  اگر زیاد دچار آلرژی فصلی می شود مصرف این خوردنی ها را فراموش نکنید .

آلرژی واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن به عوامل مختلف و موادی است که به طور طبیعی بی‌ضرر است اما بر اثر واکنش سیستم ایمنی بدن به یک سری مواد بی‌ضرر به وجود می‌آید.

 

 برخی مواد غذایی در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بروز آلرژی‏های فصلی موثرند:
1.  مصرف انواع ویتامین های گروه B مانند غلات
2.  گوشت، لبنیات
3.   انواع سبزی‏های برگ سبز تیره مثل اسفناج، کرفس و انواع ویتامین های گروه C، مانند مرکبات و سبزی‏های تازه و نیز سبزیجات غنی از ویتامین A همچون هویج می‏تواند از شدت عوارض ناشی از آلرژی‏ها بکاهد.
4.  مصرف ماست کم چرب به خصوص ماست پروبیوتیک (فرآورده هایی که مایه بایو به آنها افزوده شده است و هضم و جذب مواد خوراکی درون دستگاه گوارش به کمک آنها انجام می شود) می‏تواند حساسیت را در افراد مستعد آلرژی کمتر کند.
 بر این اساس افرادی که به گرما و حتی گرده گیاهان حساسیت دارند، با خوردن روزانه ۲ تا ٣ لیوان ماست از ماه های قبل از شروع فصل آلرژی‏ زا در مقابل حساسیت‏های فصلی ایمن می‏شوند.
5.  همچنین نوشیدن چای سبز به دلیل برخورداری از آنتی اکسیدان بالا، علائم التهابی در شخص را کاهش می‏دهد.
6.  سیر و پیاز نیز به عنوان یک تقویت کننده بسیار قوی سیستم ایمنی بدن و یک ماده غذایی ضدباکتری و ویروس به کاهش عوارض آلرژی کمک می‏کند.
7.  مصرف روغن‏های امگا۳ شامل روغن ماهی و روغن دانه کتان و کانولا به پیشگیری از  بروز عوارض آلرژی و نیز به تأمین مواد معدنی نظیر ید و روی نیز کمک می‏کند.
باشگاه خبرنگاران

ارسال شده در 12 آذر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع طب سنتی و گیاهان دارویی

پیشنهاد سردبیر

  • اتفاقات مختلف در بدن پس از پیاده روی
  • درمان خودسرانه درد و پیامدهای مضر آن
  • محافظت در برابر آکنه
  • صحیح و غلطهای لاک و ناخن
  • تشخیص رتینوپاتی
  • برای مصرف داروهای ضد درد توصیه های پزشکان را بخوانید
  • خطرات و عوارض ارتودنسی
  • همه چیز در رابطه با فواید و مضرات شکلات
  • آیا در دوران قاعدگی خطراتی سلامت را تهدید می کند؟
  • با نوزاد خود ارتباط عاطفی برقرار کنید
  • منظور از اصطلاح گلوکوم اولیه و ثانویه چیست؟
  • سی سالگی و بهترین عادات برای آنان
  • کاهش حس بویایی را ساده نگیرید
  • کودکان و نیاز به عشق و تعلق
  • سالم‌ترین غذای منوی فست فودها
  • محبوبترین ها

  • با غذاهایی که شما را خشمگین می کند آشنا شوید
  • تغییر در وعده های غذایی برای لاغری
  • سوسیس چند کالری دارد؟
  • فوایدی چند از زرده تخم مرغ
  • معنا و مفهوم اختلال در پرخوری
  • لاغری فرایندی تدریجی است، عجله نکنید
  • تاثیر آجیل در رژیم غذایی سالم
  • در ماه رمضان چگونه به معده خود بیشتر توجه کنیم
  • این ماده غذایی سبب عادت ماهیانه زودرس دختران می شود
  • فقط با خوردن چای وزن کم کنید
  • 6 مورد از ناسالم ترین صبحانه ها
  • تضمین سلامتی کودک با تنوع غذایی
  • چرا گوشت پردازش شده ضرر دارد؟
  • رنگ غذا و سرطان زا بودن آن
  • لزوم مصرف میوه های آبدار بین افطار تا سحر
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است