ورزش در طول بارداری فواید ورزش در طول بارداری اهمیت ورزش در طول بارداری آموزش ورزش در طول بارداری

بهتر است از انجام حرکات ورزشی در طول بارداری غافل نشوید و فعالیت خود را ترک نکنید ورزش در طول بارداری می تواند باعث پیشگیری از ایجاد اضافه وزن و چاقی در خانم ها شود و همچنین به افزایش تندرستی مادر و جنین کمک زیادی میکند می خواهیم به برخی ورزش های مفید در این زمینه اشاره کنیم با ما درادامه مطلب همراه باشید .

ورزش در طول بارداری به کم شدن افزایش وزن شما کمک کرده و ماهیچه‌ها را قوی نگه می‌دارد، در نتیجه بهبود شما بهتر و موثرتر خواهد بود.
بارداری یک بیماری نیست. بارداری شما را ضعیف یا مجبور به حرکت نکردن نمی‌کند. دلایل زیادی وجود دارد که در این دوران مجبور به کم کردن برخی فعالیت‌ها شوید و همچنین دلایل زیادی برای فعال ماندن. در ابتدا باید بدانید شما در بدن خود در حال ساختن یک انسان هستید.

بدن شما باید برای این کار در سالم‌ترین حالت ممکن باشد. دوما تناسب اندام می‌تواند به آسان‌تر شدن زایمان کمک کند. با وجودی که زایمان می‌تواند برای شما سخت باشد اما قدرت بدنی و اراده‌ای که ورزش به شما می‌دهد در زمان آمدن نوزاد کمکتان خواهد کرد. سوم اینکه ورزش در طول بارداری باعث می‌شود بعد از زایمان سریع تر بهبود یابید.

ورزش در طول بارداری به  کم شدن افزایش  وزن شما کمک کرده و ماهیچه‌ها را قوی نگه می‌دارد، در نتیجه بهبود شما بهتر و موثرتر خواهد بود.

اگر قبل ورزش نمی‌کردید حالا آرام شروع کنید

همیشه باید در مورد فعالیت‌هایتان و خطرات احتمالی آن‌ها از پزشک خود سؤال کنید. اما اینکه قبلاً ورزش نمی کرده‌اید بازهم مانع شروع آن برای شما نیست. هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید ورزش کنید. اما برای کسانی که در ورزش تازه‌کار هستند بهتر است از تمرینات آهسته شروع کنند . باید از ورزش خود حس خوبی داشته و احساس راحتی کنید.

باید شدت ورزش متوسط باشد

درحالی‌که اغلب ادامه‌ی ورزش‌های قبل از بارداری در طول دوران رشد کودک کاملاً بی‌خطر است اما حقیقت این است که به خاطر رشد شکم و افزایش وزن بدن و دیگر ناراحتی‌های همراه با بارداری، بیشتر زنان لازم است تمرینات خود را کمی آسان‌تر کنند. قانون کلی این است که در سطح متوسط برای خودتان ورزش کنید.

شما باید مطمئن شوید شدت ورزش شما به قدری باشد که در حین ورزش بتوانید صحبت کنید و نباید در  معرض گرمای زیاد در زمان ورزش قرار گیرید.

انتخاب‌های ورزشی زیادی دارید

بیشتر پزشکان یوگا، پیاده‌روی و شنا در بارداری را تجویز می‌کنند که واقعاً عالی‌اند. اما این‌ها تنها انتخاب‌های شما نیستند. در حقیقت ورزش‌های کمی وجود دارند که برای شما ممنوع‌اند. بنابراین اگر از زومبا، دو، دوچرخه‌سواری ساکن لذت می‌برید تحت نظر پزشک فعالیت مورد علاقه‌ی خود را ادامه دهید، مگر اینکه احساس ناراحتی کردید.

برخی ورزش‌ها بی‌خطر نیستند

با وجودی که بیشتر ورزش‌ها برای زنان باردار بی‌خطرند اما تعدادی از آن‌ها هستند که باید از انجام آن اجتناب کنید. در کل ورزش‌های چرخشی، فعالیت‌های با فشار زیاد یا ورزش‌هایی که خطر افتادن در آن‌ها زیاد است ممنوع‌اند. مثلاً شما در زمان بارداری نباید به اسکی یا اسب‌سواری بروید. همچنین بهتر است از ورزش در دمای بالای هوا خودداری  کنید.

وب‌سایت ویکی 5040

5 1000
ارسال شده در 12 آذر 1395 توسط با موضوع مراقبت های دوران بارداری | 107 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • بیماری لاعلاج این مرد اندونزیایی
  • عادات غلط منجر به پیری زودرس
  • دادن مکمل غذایی به کودکان چگونه باید باشد؟
  • درمان خودسرانه زخم های سوختگی ممنوع
  • معرفی دستگاه بن ماری (Water bath)
  • تصمیم به فرزندآوری و این نکات مهم
  • نکات مهم درباره کاهش وزن بعد از زایمان
  • الگوي خواب کودک در سنین مختلف
  • محبوبترین ها

  • نگذارید تب فرزندتان طولانی شود
  • افزایش 70 درصدی آمار تجاوز به محارم
  • تکلم اطفال از کی آغاز می شود
  • مواجهه اصولی با بدخلقی و لجاجت در سنین پایین
  • با این روش کودکان را با خدا آشنا کنید
  • درمان و راهکارهای رفع ترس از تاریکی در اطفال
  • درجه استاندارد دما برای اتاق کودک
  • درمان شب ادراری به شیوه آسان
  • رپورتاژ

  • فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • لبخندی دلنشین و جذاب
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما