ورزشخانم‌های سالمند ورزش های مناسب سالمندان فعالیت سالمندان سلامت سالمند جمعیت سالمندان

برای افزایش سلامتی افراد سالمند بهتر است آن ها را با ورزش های مناسب سنشان آشنا کنیم چون تحرک و فعالیت می تواند مانع مرگ زودرس این افراد شود از جمله فعالیت های مناسب برای سالمندان می توانیم به  ورزش هایی مانند تنیس یا دوجرخه سواری، فوتبال یا دویدن اشاره کنیم .

با وجود مفید بودن انجام ورزش برای حفظ سلامت بدن اما گروهی از ورزش ها از برخی دیگر مفیدتر هستند و انجام آنها مانند یک واکسن از ابتلا به بیماری های مختلف در فرد پیشگیری می کند.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند بین انواع ورزش ها، آندسته از ورزش هایی که فرد با وسیله کار می کند از جمله راکت های بازی می تواند بیشتر باعث حفظ سلامت و جلوگیری از بروز مرگ زودرس در افراد شود.
گفتنی است،‌پژوهشگران دانشگاه آکسفورد این نتایج را با مطالعه بر روی بیش 80 هزار نفر طی9 سال و بررسی رابطه بین نوع ورزش انتخابی آنها با بیماری هایی که به آنها مبتلا شده اند بدست آورده اند.
کارشناسان بر همین اساس به افراد توصیه می کنند ورزش های پرتحرک مانند شنا، تنیس، بدمینتون و دوچرخه سواری را انتخاب کنند زیرا در این ورزش ها میزان بالایی کالری در بدن سوزانده می شود و برای بدن مفید تر ازسایر ورزش ها چون دو یا ورزش های آیروبیک است.
ورزشکارانی که ورزش های دارای راکت از جمله بدمینتون و یا تنیس را انتخاب کرده اند از طول عمر و سلامت جسمی و روحی بالاتری به نسبت سایر افراد برخورار بوده اند.
ورزش به طور کلی برای سلامت بدن مفید است و می تواند باعث نگه داشتن وزن در حد متعادل، کاهش فشار خون، تنظیم گردش خون و بهبود عملکرد قلب و ریه شود اما  تحقیقات جدید نشان داده است که برخی از ورزش ها بیشتر از سایرین می توانند برای حفظ سلامت بدن افراد مناسب باشند و علاوه برتناسب اندام از بروز مرگ زودهنگام در آنها نیز جلوگیری کنند.
در ورزش هایی مانند تنیس و یا دوچرخه سواری در یک لحظه چندین عضو از بدن باید با همدیگر همکاری داشته باشند تا فرد بتواند حرکت ورزشی را انجام دهد از جمله مغز، بینایی، شنوایی، حفظ تعادل و عملکرد ماهیچه ها که این موارد باعث افزایش سلامت و تندرستی در افراد می شود.
با وجود اهمیت بالای ورزش برای حفظ سلامت جسم و روح میلیون ها انسان در سراسر جهان کمتر از 150 دقیقه در طول هفته به ورزش می پردازند و این باعث می شود تا بسیاری از آنها دچار انواع بیماری های جسمی و روحی و مرگ های زودرس شوند.
در عین حال گروهی دیگر از محققان در دانشگاه شفیلد انگلستان اعتقاد دارند مردم بنا به علاقه می توانند هر نوع ورزشی که دوست دارند انتخاب کنند و انجام بازی هایی چون فوتبال یا دویدن نیز می تواند از آنها در مقابل ابتلا به بیماری های قلبی عروقی محافظت کند اما برخی ورزش ها مانند تنیس یا دوجرخه سواری اثر محافظتی و درمانی بهتری برسلامت آنها می گذارد.
منبع: telegraph.co.uk

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 12 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • تصاویری از وسیله دیونایزر
  • دوچرخه متغیر با کودک
  • چگونگی برخورد با لجاجت اطفال
  • تلویزیون دیدن در جوانی و آسیب های آن در بزرگسالی
  • ابتلا به بیماری های قلبی با مصرف تخم مرغ
  • خوبی ها و بدی های پودرکافئین
  • پیشگیری از ابتلا به مشکلات زبان پس از مسواک کردن آن
  • 8 برابر بودن خطر سکته مغزی در افراد جوان سیگاری
  • محبوبترین ها

  • علاقه شدید به استعمال دخانیات
  • با مراحل مختلف ترک سیگار آشنا شوید
  • سیگار را ترک کنید و به سلامتی نزدیک شوید
  • افرادی که باردارند و سیگار می کشند
  • ناشنوایی در پی استفاده از سیگار
  • قلیان به همراه ماده مخدر شیشه
  • اکستازی، داروی شیمیایی با خواص محرک و توهم زایی
  • فرد معتاد به شیشه چه علایمی دارد؟
  • رپورتاژ

  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • الو دکتر

    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است