how-to-build-muscle-for-better-longevity-722x406

برای افزایش سلامتی افراد سالمند بهتر است آن ها را با ورزش های مناسب سنشان آشنا کنیم چون تحرک و فعالیت می تواند مانع مرگ زودرس این افراد شود از جمله فعالیت های مناسب برای سالمندان می توانیم به  ورزش هایی مانند تنیس یا دوجرخه سواری، فوتبال یا دویدن اشاره کنیم .

با وجود مفید بودن انجام ورزش برای حفظ سلامت بدن اما گروهی از ورزش ها از برخی دیگر مفیدتر هستند و انجام آنها مانند یک واکسن از ابتلا به بیماری های مختلف در فرد پیشگیری می کند.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند بین انواع ورزش ها، آندسته از ورزش هایی که فرد با وسیله کار می کند از جمله راکت های بازی می تواند بیشتر باعث حفظ سلامت و جلوگیری از بروز مرگ زودرس در افراد شود.
گفتنی است،‌پژوهشگران دانشگاه آکسفورد این نتایج را با مطالعه بر روی بیش 80 هزار نفر طی9 سال و بررسی رابطه بین نوع ورزش انتخابی آنها با بیماری هایی که به آنها مبتلا شده اند بدست آورده اند.
کارشناسان بر همین اساس به افراد توصیه می کنند ورزش های پرتحرک مانند شنا، تنیس، بدمینتون و دوچرخه سواری را انتخاب کنند زیرا در این ورزش ها میزان بالایی کالری در بدن سوزانده می شود و برای بدن مفید تر ازسایر ورزش ها چون دو یا ورزش های آیروبیک است.
ورزشکارانی که ورزش های دارای راکت از جمله بدمینتون و یا تنیس را انتخاب کرده اند از طول عمر و سلامت جسمی و روحی بالاتری به نسبت سایر افراد برخورار بوده اند.
ورزش به طور کلی برای سلامت بدن مفید است و می تواند باعث نگه داشتن وزن در حد متعادل، کاهش فشار خون، تنظیم گردش خون و بهبود عملکرد قلب و ریه شود اما  تحقیقات جدید نشان داده است که برخی از ورزش ها بیشتر از سایرین می توانند برای حفظ سلامت بدن افراد مناسب باشند و علاوه برتناسب اندام از بروز مرگ زودهنگام در آنها نیز جلوگیری کنند.
در ورزش هایی مانند تنیس و یا دوچرخه سواری در یک لحظه چندین عضو از بدن باید با همدیگر همکاری داشته باشند تا فرد بتواند حرکت ورزشی را انجام دهد از جمله مغز، بینایی، شنوایی، حفظ تعادل و عملکرد ماهیچه ها که این موارد باعث افزایش سلامت و تندرستی در افراد می شود.
با وجود اهمیت بالای ورزش برای حفظ سلامت جسم و روح میلیون ها انسان در سراسر جهان کمتر از 150 دقیقه در طول هفته به ورزش می پردازند و این باعث می شود تا بسیاری از آنها دچار انواع بیماری های جسمی و روحی و مرگ های زودرس شوند.
در عین حال گروهی دیگر از محققان در دانشگاه شفیلد انگلستان اعتقاد دارند مردم بنا به علاقه می توانند هر نوع ورزشی که دوست دارند انتخاب کنند و انجام بازی هایی چون فوتبال یا دویدن نیز می تواند از آنها در مقابل ابتلا به بیماری های قلبی عروقی محافظت کند اما برخی ورزش ها مانند تنیس یا دوجرخه سواری اثر محافظتی و درمانی بهتری برسلامت آنها می گذارد.
منبع: telegraph.co.uk

ارسال شده در 12 آذر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • افزایش ارزش تغذیه ای برخی سبزیجات پس از پختن
  • درمان واریس با حلقه های گوجه فرنگی
  • خوراکی های مفید برای بهبود حافظه
  • صبحانه مهمترین وعده برای دیابتی ها
  • ورم چشم و راههای غذایی برای برطرف کردن آن
  • رهایی از تنفر
  • لوازم آرایش ضد آب چه زیانهایی دارد
  • سرکه بخورید ، چون
  • اطلاعات کامل در مورد عارضه گواتر
  • لب زدن به این خوراکی های مضر ممنوع
  • موتور قلب مصنوعی بسیار کوچک ساخته شد
  • تنظیم رژیم غذایی برای کاهش وزن با رعایت برخی نکات مهم
  • استقامت عضلانی کوتاه مدت
  • پیشگیری و درمان افتادگی رحم
  • ورزش صحیح و این پیامدها
  • محبوبترین ها

  • توصیه های تخصصی و کلی چربی‌ سوزی
  • خردسالان و ورزش های دسته جمعی
  • همه چیز درباره ورزش و بیماری کولیت اولسراتیو
  • نکاتی ارزشمند درباره ورزش
  • 3 دلیل برای اینکه با ورزش صبحگاهی روز بهتری خواهیم داشت
  • اهمیت فعالیت های ورزشی برای این رده سنی
  • اگر طرفدار بلندی قد هستید از آمپول سوما در بدنسازی استفاده نکنید
  • سونا برای سلامتی چه فوایدی دارد؟
  • نقش املاح در رژیم غذایی ورزشکاران
  • خروپف نکردن و تمرینات اروفارنکس
  • دانستنی های ورزشی برای ورزشکاران تازه کار
  • اهمیت ورزش برای دیابت
  • خطاهای معمول درباره تناسب اندام
  • دیابتی ها به همین سادگی قندشان را کنترل کنند
  • برای افزایش حجم عضلات ساق پا این نکات را بدانید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است