مشاوره زیبایی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
picsart_1477925530637
اکثرا اتفاق می افتد که پس از خوردن غذا احساس بی حوصلگی، خستگی و کسلی کنید در این جاست که خواب هم به سراغ شما می آید. این احساسات اغلب بعد از صرف نهار به سراغ فرد می آیند. حال ممکن است که شما بعد از صرف این وعده کار مهمی داشته باشید و یا در اداره مشغول به کار باشید. برای رفع این احساس با دکتر سلام همراه باشید.

در این مطلب با بهترین شگردهای رفع حالت سستی و بی‌حوصلگی بعد از خوردن ناهار آشنا می‌شوید.
اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که پس از خوردن نهار در محل کار دچار نوعی بی حوصلگی و افت انرژی می شوید و راندمان کاری شما کاهش پیدا می کند، باید در رژیم غذایی خود تغییر ایجاد کنید.
بر اساس جدیدترین پژوهش ها مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین بالا در وعده ناهار می تواند باعث افت کیفیت و راندمان کاری در افراد شود زیرا دستگاه گوارش به ویژه روده را به شدت درگیر می کند. در این هنگام به دلیل افزایش حجم خونرسانی به بافت های دستگاه گوارش و نیز جذب آب و سایر مواد غذایی توسط روده فرد دچار کاهش فشار خون به طور محسوس و کمی ضعف می شود که البته این حالت موقتی است و به زودی مواد مغذی وارد گردش خون شده و فرد انرژی بدست می آورد.
کارشناسان بر همین اساس به افراد توصیه می کنند چنانچه در نوبت عصر کار سنگین و یا مستلزم تمرکز ذهنی بالا دارند از خوردن وعده ناهار پروتئینی به صورت موقت خودداری کنند.
از طرفی افراد در عوض خوردن پروتئین می توانند از سالاد و پروتئین دریایی برای وعده ناهار استفاده کنند که هم زودهضم می شود و هم انرژی مورد نیاز بدن را به سرعت تامین می کند. مصرف میوه های پرکار مثل موز و سیب هم می تواند انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند و تمرکز فرد را بالا ببرد.
البته کارشناسان تغذیه به افراد توصیه می‌کنند مواد پروتئینی را به طور کامل از وعده غذایی خود به ویژه در ناهار در فصول سرد سال حذف نکنند؛ زیرا باعث کاهش مقاومت بدن در برابر عوامل بیماری زا و ابتلا به سرما خوردگی و آنفلوآنزای فصلی در آنها می شود.
اهمیت نقش روده ها در جذب مواد غذایی به حدی بالا است که کارشناسان در نظر دارند تحقیقات بیشتری برای پی بردن به راز و رمز این عضو از بدن انجام دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

5 1000
ارسال شده در 13 آذر 1395 توسط با موضوع روانشناسی
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x