دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
کلینیک دیبا
دندانپزشکی دیبا
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
دکتر عامری
دکتر محمدحسن عامری

3068798432

قهوه از مفیدترین نوشیدنی ها برای سلامتی به شمار می رود با استفاده از آن قادر خواهید بود به شادابی و نشاط بیشتری دست پیدا کنید اما بد نیست با عوارض جانبی این نوشیدنی نیز آشنا شوید قهوه می تواند برای برخی افراد مضر و خطرساز باشد به عنوان مثال بانوان باردار ،افراد دیابتی و بیماران با مشکلات گوارشی نباید قهوه بنوشند.

شاید قهوه، یک راه حل طبیعی برای یک شب کم خوابی یا بی خوابی، بنظر برسد (و می تواند اینطور هم باشد) اما فقط تا حدی. یک تحقیق جدید نشان می دهد که اگر برای ۳ شب متوالی کمتر از ۵ ساعت خوابیده باشید، دیگر کافئین در بهبود هوشیاری شما موثر نخواهد بود.
 منظور ما را اشتباه متوجه نشوید، ما عاشق قهوه هستیم. این، یکی از عادات ماست که بسیار هم سالم است. تحقیقات بسیاری، قهوه را با مزایای سلامتی متعدد مانند کاهش خطر ابتلا به زوال عقل، افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست، مرتبط دانسته اند. و پس از آن، خاصیت انرژی زای قهوه که صبحها ما را سرحال کرده و به ما کمک می کند بر افت شدید انرژی در اواسط بعدازظهر غلبه کنیم.
اما غیر مسئولانه است که فقط مزایای مثبت آن را برشمریم. تحقیقات نشان می دهند که در برخی شرایط، ممکن است لازم باشد برای جلوگیری از عوارض جانبی متعدد از افزایش اضطراب تا سرطان و خستگی (بله، حتی با وجود کافئین) ــ از مصرف آن اجتناب کرده یا حداقل مقدار مصرف را کاهش دهید.
در اینجا ۴ موردی که قهوه‌ ممکن است به سبک زندگی سالم شما صدمه بزند را بیان می کنیم:

هنگامیکه قهوه شما بیش از حد داغ استاگر دوست دارید به محض دم کشیدن قهوه‌تان آن را بنوشید، شاید لازم باشد آن را خنک کنید (بمعنای واقعی کلمه). با توجه به یک گزارش جدید از سازمان بهداشت جهانی، مصرف نوشیدنی های داغ با دمای بالای ۱۴۹ درجه فارنهایت ممکن است خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش دهد. با در نظر گرفتن آنکه اکثر رستورانهای آمریکایی، قهوه را بین ۱۴۵ و ۱۷۵ درجه فارنهایت سرو می کنند، این بسیار ناامید کننده است.

اگر قهوه‌تان را در خانه دم می کنید، هنوز هم مصون نیستید قهوه‌سازهای خانگی معمولا قهوه را در دمای ۱۸۵ درجه فارنهایت، دم می کنند. اضافه کردن مقداری شیر یا خامه می تواند دمای قهوه را پایین بیاورد، اما فقط تا ۵ درجه. بهترین راه حل؟ صبور باشید. یک فنجان قهوه‌سیاه در یک لیوان سرامیک ۱۰ اونسی، برای خنک شدن تا دمای مطمئن ۱۴۹ درجه فارنهایت، معمولا به حدود ۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

اگر مستعد ابتلا به اضطراب هستیداگر احساس اضطراب می کنید، نوشیدن چندین فنجان قهوه می تواند تا حدی مسبب آن باشد. علی میلر، RD، متخصص تغذیه و نویسنده Naturally Nourished می گوید کافئین، یک اثر محرک روی سیستم عصبی دارد و باعث ترشح هورمون استرس(کورتیزول) شده، پاسخ جنگ یا گریز ما را تحریک می کند و ثابت شده که باعث تشدید اضطراب و مشکلات خواب می گردد (بخصوص در افراد مبتلا به اختلالات وحشت  یا اضطراب اجتماعی).

برای کاهش اثر کافئین، به یک یا دو فنجان ۲۲۰ سی‌سی قهوه در روز بسنده کنید یا مخلوطی که نصف آن قهوه‌بدون‌کافئین و نصف دیگرش قهوه‌کافئین‌دار است، بنوشید.  و از حدود ۶ ساعت قبل از خواب، قهوه ننوشید.
هنگامیکه شدیداً دچار کمبود خواب هستید

شاید قهوه، یک راه حل طبیعی برای یک شب کم خوابی یا بی خوابی، بنظر برسد (و می تواند اینطور هم باشد) اما فقط تا حدی. یک تحقیق جدید نشان می دهد که اگر برای ۳ شب متوالی کمتر از ۵  ساعت خوابیده باشید، دیگر کافئین در بهبود هوشیاری شما موثر نخواهد بود. دلیل: خواب بسیار کم باعث چنان کاهش شدیدی در عملکرد شناختی می شود که هیچ مقدار کافئینی نمی تواند بر آن غلبه کند.

اگر نمی توانید ۷ ساعت در شب بخوابید، قهوه را بطور کامل کنار بگذارید و در هنگامیکه سطح انرژی تان پایین می آید، یک چرت ۲۰ دقیقه ای بزنید که تحقیقات نشان می دهد بهتر از قهوه می تواند به شما کمک کند بر علائم محرومیت از خواب غلبه کرده و هوشیاری تان را بهبود ببخشید.

هنگامیکه در صبح خیلی زود، یک فنجان قهوه می نوشید

نوشیدن یک فنجان قهوه در ساعت ۶ صبح، هیچ فایده ای برای سطوح انرژی شما ندارد. دلیلش این است که در چند ساعت اول بعد از بیدار شدن از خواب، سطوح هورمون استرس شما (کورتیزول) در بالاترین مقدار خود قرار دارد که در واقع، یک افزایش انرژی طبیعی به شما می دهد.

بنابراین بسیاری از کارشناسان معتقدند که بهترین زمان برای نوشیدن اولین فنجان قهوه تان بین ۱۰ صبح و ۱۲ ظهر است، یعنی هنگامیکه سطوح کورتیزول شروع به پایین آمدن می کنند.
به این ترتیب، شما از انرژی طبیعی بالای بدنتان بهره خواهید برد و آن کافئین را برای زمانی می گذارید که واقعا به آن نیاز دارید. اگر اولین فنجان قهوه تان را خیلی زود بنوشید، احتمالا چند ساعت بعد برای حفظ انرژی تان به یک قهوه دیگر نیاز خواهید داشت و با توجه به تاریخچه شخصی سلامت تان، ممکن است قهوه بیشتر چیز مفیدی نباشد.
برای افرادی که بسختی شرایطی مانند فشار خون بالا، دیابت و بیماری ریفلاکس معده به مری را کنترل می کنند، ممکن است مضرات قهوه بیش از حد، بیشتر از مزایای آن باشد.
وب‌سایت تناسب اندام:

5 1000
ارسال شده در 15 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • موفقیت در کسب و کار با مشتری بیشتر
  • برای سلامتی یک دقیقه به پاهای‌تان مکث دهید
  • سفارش طب سنتی به کسانیکه مشکل کلیه دارند
  • توضیحات پزشکی راجع به هیپنوتیزم درمانی
  • بروز سوء تغذیه با وجود اعتیاد
  • خواص 29 عرق گیاهی را بشناسیم
  • اهمیت مقایسه نکردن فرزندان و امر و نهی نکردن به آنان
  • ساخت رشته های بسیار ظریف تار عنکبوت برای التیام درد
  • محبوبترین ها

  • عادات غذایی منجر به کم خون شدن
  • درمان اختلالات روحی و روانی در بانوان یائسه
  • نقش و اهمیت کرم برای دستان
  • 6 فایده مهم نوشیدن آب گرم هنگام صبح
  • پیامدهای خطرناک مصرف شکر مایع
  • بررسی برخی پیشرفت های علمی در دنیای پزشکی
  • طب هومیوپاتی و معجزه ی مواد معدنی در آن
  • پیشنهادات تغذیه ای در شیمی درمانی
  • رپورتاژ

  • دکتر فرهت مجید فر جراح اندودونتیک دندان ها
  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • خدمات دندانپزشکی دکتر فريال حاجی زاده
  • تغذیه و تناسب اندام در کلینیک ایران نوین
  • کلینیک مولتی مديكال شارلوت
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x