دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر

نشانه های سلامت بدن ماهیچه سلامت بدن ساخت عضله تقویت ماهیچه ها

اگر شما یک روز پس از تمرین زیاد، درد پای خود را با یک غلتک اسفنجی کاهش داده اید، از بازخورد زیاد ماهیچه ها روی چگونگی احساس خود آگاه هستید. این پیام ها تا حد زیادی روشن و شفاف هستند، اما لرزش و گرفتگی عضلات چیز عجیبی است.

اگر شما یک روز پس از تمرین زیاد، درد پای خود را با یک غلتک اسفنجی کاهش داده اید، از بازخورد زیاد ماهیچه ها روی چگونگی احساس خود آگاه هستید. این پیام ها تا حد زیادی روشن و شفاف هستند، اما لرزش و گرفتگی عضلات چیز عجیبی است.

آیا این دردها می توانند جدی باشند؟
در اینجا شما چیزهای کمی در مورد ماهیچه هایتان یاد می گیرید (دنبال راه هایی باشید که کمک می کند تا زندگی شاد و سالمی داشته باشید.

۱- به استراحت روزانه نیاز دارید:
زمانی که ماهیچه های شما بیشتر از حد معمول کار می کنند، ممکن است یک پارگی کوچک به وجود آید، و همچنین باعث درد می شود. چطور درمان کنیم؟ ساخت ماهیچه به معنی بهبود بخش حیاتی اندام شماست. برای این منظور پس از تمرین، آب زیاد بخورید و ورزش های سبک و هوازی مانند پیاده روی یا دویدن انجام دهید.

۲- کشش عضلات:
بین درد عضله و کشیدگی عضله تفاوت وجود دارد. فشار یا کشیدی عضلات اغلب هنگام حرکات خاص روی یک عضله به صورت ناگهانی به وجود می آید. در حالی که درد عضلانی ۷۲ ساعت بعد از تمرین شروع می شود. همچنین درد پس از تمرین اغلب در دو طرف بدن رخ می دهد، در حالی که فشار عضلانی تنها در یک طرف رخ می دهد.

۳- به اندازه ی کافی آب نمی نوشید:
گرفتگی عضلات زمانی اتفاق می افتد که یک ماهیچه به صورت ناگهانی منقبض می شود. علت این عارضه دقیقاً مشخص نیست؛ ولی بر اساس نظریات دکتر برایان شولتر ارتوپد جراح و متخصص پزشکی ورزشی، کم آبی می تواند یک علت آن باشد. بنابراین با اجتناب از تمرین در گرمای شدید و مصرف مکرر آب می توان از آسیب های جدی تر، جلوگیری کرد.

۴- به الکترولیت نیاز دارید:
پس از تمرین شدید علاوه بر آب، شما به مواد معدنی مانند: سدیم، کلسیم، پتاسیم و منیزیم برای حفظ تعادل بدن نیاز دارید. کاهش این مواد در خون موجب آسیب های عضلانی می شود. مواد غذایی مانند: موز، کره بادام زمینی، جلبک دریایی و شیر می توانند جایگزین الکترولیت شوند.

۵- شرایط آب و هوایی که در آن قرار می گیرید:
اگر بدون هیچ علتی دچار درد عضلانی هستید، دچار حالت تهوع یا بی حالی هستید، احتمالاً بدن شما در حال مبارزه با ویروس جدیدی مانند آنفولانزا است یا به احتمال دیگر، داروهای جدیدی است که مصرف می کنید برخی داروها باعث التهاب و درد می شوند.

6- بر محدودیت های خود غلبه کنید:
ورزش هرگز نباید دردناک باشد. تکان ماهیچه ها در طول ورزش واقعاً مفید است؛ زیرا باعث قوی تر شدن و استقامت آن ها می شود و به تدریج و با افزایش این حرکات ماهیچه های خود را برای تمرین در سطح بالاتر آماده کنید.

در این باره بیشتر بخوانید: نرمش هایی برای سفت و لاغر شدن ماهیچه های پا

5 1000
ارسال شده در 14 آذر 1395 توسط با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • صبحانه ی سالم می تواند شما را لاغر کند
  • نکاتی در مورد ابراز علاقه ی درست به همسر
  • عوامل برهم زننده اساس زندگی زناشویی
  • با این روش ها، 100 سال عمر کنید
  • ارتباط مهارت های حرکتی با حل مسائل ریاضی
  • رهایی از یبوست با این روش ها
  • روشهایی برای اینکه با سیگار خداحافظی کنید
  • هر آنچه باید درباره آنتی بیوتیک ها بدانید
  • محبوبترین ها

  • مصرف دارو با روزه داری
  • عوارض استاتین، پیامد باورهای منفی بیماران است
  • اطلاعات دارویی فلویموسیل
  • هشدار درباره تبلیغات دارویی در ماهواره ها
  • مصرف مکمل آهن بدون تجویز پزشک
  • جهش باكتري ها و بي اثر بودن آنتي بيوتيك ها
  • مصرف خودسرانه دارو در هنگام بارداري منجر به اختلالات قلبي در کودک مي‌شود
  • حقایقی در مورد داروی مترونیدازول
  • رپورتاژ

  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • لثه ای روشن به رنگ سلامتی
  • آزمایش ژن‌های مرتبط با چاقی (بروز شده)
  • هدفم از کاهش وزن، رسیدن به یک عدد نبود!
  • عمل جراحى زيبايى بينى به روش جديد clacc
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x