نشانه های سلامت بدن ماهیچه سلامت بدن ساخت عضله تقویت ماهیچه ها

اگر شما یک روز پس از تمرین زیاد، درد پای خود را با یک غلتک اسفنجی کاهش داده اید، از بازخورد زیاد ماهیچه ها روی چگونگی احساس خود آگاه هستید. این پیام ها تا حد زیادی روشن و شفاف هستند، اما لرزش و گرفتگی عضلات چیز عجیبی است.

اگر شما یک روز پس از تمرین زیاد، درد پای خود را با یک غلتک اسفنجی کاهش داده اید، از بازخورد زیاد ماهیچه ها روی چگونگی احساس خود آگاه هستید. این پیام ها تا حد زیادی روشن و شفاف هستند، اما لرزش و گرفتگی عضلات چیز عجیبی است.

آیا این دردها می توانند جدی باشند؟
در اینجا شما چیزهای کمی در مورد ماهیچه هایتان یاد می گیرید (دنبال راه هایی باشید که کمک می کند تا زندگی شاد و سالمی داشته باشید.

۱- به استراحت روزانه نیاز دارید:
زمانی که ماهیچه های شما بیشتر از حد معمول کار می کنند، ممکن است یک پارگی کوچک به وجود آید، و همچنین باعث درد می شود. چطور درمان کنیم؟ ساخت ماهیچه به معنی بهبود بخش حیاتی اندام شماست. برای این منظور پس از تمرین، آب زیاد بخورید و ورزش های سبک و هوازی مانند پیاده روی یا دویدن انجام دهید.

۲- کشش عضلات:
بین درد عضله و کشیدگی عضله تفاوت وجود دارد. فشار یا کشیدی عضلات اغلب هنگام حرکات خاص روی یک عضله به صورت ناگهانی به وجود می آید. در حالی که درد عضلانی ۷۲ ساعت بعد از تمرین شروع می شود. همچنین درد پس از تمرین اغلب در دو طرف بدن رخ می دهد، در حالی که فشار عضلانی تنها در یک طرف رخ می دهد.

۳- به اندازه ی کافی آب نمی نوشید:
گرفتگی عضلات زمانی اتفاق می افتد که یک ماهیچه به صورت ناگهانی منقبض می شود. علت این عارضه دقیقاً مشخص نیست؛ ولی بر اساس نظریات دکتر برایان شولتر ارتوپد جراح و متخصص پزشکی ورزشی، کم آبی می تواند یک علت آن باشد. بنابراین با اجتناب از تمرین در گرمای شدید و مصرف مکرر آب می توان از آسیب های جدی تر، جلوگیری کرد.

۴- به الکترولیت نیاز دارید:
پس از تمرین شدید علاوه بر آب، شما به مواد معدنی مانند: سدیم، کلسیم، پتاسیم و منیزیم برای حفظ تعادل بدن نیاز دارید. کاهش این مواد در خون موجب آسیب های عضلانی می شود. مواد غذایی مانند: موز، کره بادام زمینی، جلبک دریایی و شیر می توانند جایگزین الکترولیت شوند.

۵- شرایط آب و هوایی که در آن قرار می گیرید:
اگر بدون هیچ علتی دچار درد عضلانی هستید، دچار حالت تهوع یا بی حالی هستید، احتمالاً بدن شما در حال مبارزه با ویروس جدیدی مانند آنفولانزا است یا به احتمال دیگر، داروهای جدیدی است که مصرف می کنید برخی داروها باعث التهاب و درد می شوند.

6- بر محدودیت های خود غلبه کنید:
ورزش هرگز نباید دردناک باشد. تکان ماهیچه ها در طول ورزش واقعاً مفید است؛ زیرا باعث قوی تر شدن و استقامت آن ها می شود و به تدریج و با افزایش این حرکات ماهیچه های خود را برای تمرین در سطح بالاتر آماده کنید.

در این باره بیشتر بخوانید: نرمش هایی برای سفت و لاغر شدن ماهیچه های پا

ارسال شده در 14 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • بانداژ هوشمند حساس به عفونت
  • مسائلی که موقعیت‌ شغلی افراد سخت‌کوش را تحت تاثیر قرار میدهد
  • اثرات مختلف دوستی در دوران کودکی
  • سرطان با این عوامل
  • با این رژیم غذایی به راحتی وزن کم کنید
  • درمان های خانگی برای هراس در خردسالان
  • منابع غذایی برای تولید کلاژن
  • از دیفتری بیشتر بدانید
  • با مدیتیشن سالم بمانید
  • عطاری ها روانگردان و مخدر ارائه میدهند
  • اگر مسافر برزیلید بدانید
  • با افراد بی ادب در فامیل چه کنیم
  • کاهش قند خون و مصرف کاکائو
  • میان وعده و مواد موجود در آن
  • مشغولیات ذهنی زیاد و تسریع رشد تومور در مغز
  • محبوبترین ها

  • 10 درصد کودکان اچ‌آی‌وی مثبت، هر گز به ایدز مبتلا نخواهند شد
  • بکارگیری هولوگرام برای آموزش آناتومی
  • بدن انسان و دانستنی ها مهم در زمینه آن
  • مجموعه ای از جمله های عمومی کوتاه ولی مفید و جالب
  • تقویت عملکرد مغز با راه رفتن
  • تحولات مهم در خورد و خوراک سنین مختلف
  • همه مضرات فناوری های جدید پوشیدنی
  • فناوری نانو و پیشرفت های علمی جدید ایرانیان
  • ناباروری با امواج موبایل
  • مطالب پزشکی مهم در مورد قد
  • برخی نکات جالب و خواندنی درباره ویتامین دی
  • علل مختلف برای خونریزی از دماغ
  • آسیب هایی که موبایل به مغز وارد میکند
  • فرضیه کروی بودن زمین رد شد
  • بی خوابی و تاثیر پذیری از این عوامل
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است