مشاوره زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

healthy-balanced-diet

 

برخی ترفندهای ساده می توانند به کمک شما بیایند و مانع چاقی و اضافه وزنتان شوند بد نیست آن ها را فرا بگیرید و در پیش بگیرید می خواهیم به 6 مورد مفید و مناسب اشاره کنیم تا در موفق شدن شما در زمینه کاهش وزن تاثیرگذار باشند وقت آن رسیده که تغییرات مثبتی در نحوه تغذیه و سبک زندگی تان بدهید .

کاهش وزن می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا باشد، حتی اگر بخواهید فقط ۲ تا ۴ کیلو از چربی‌های اضافه را کم کنید. حال تصور کنید که در صدد کاهش وزن ۸ کیلویی یا بیشتر هستید؟ وای، بله. مشکل همینجاست.

  احتمالاً وسوسه می‌شوید تا با رژیم  آغاز کنید، از دستورات کلی پیروی کنید و زمان زیادی را در باشگاه سپری نمائید. اما آیا این‌ها کمکی به کوبیدن سرتان به بشقاب خالی، و جستجوی خرده نان‌ها، فقط به خاطر اینکه گرسنه هستید، می‌کند.

اگر با زنانی که موفق به کاهش ۸ کیلو یا بیشتر از وزنشان شده‌اند، صحبت کنید، درمی‌یابید که رویکرد آن‌ها به هیچ وجه اینگونه نبوده است. مطالعات و متخصصان تغذیه متعدد بر این باورند که رژیم‌های متعدد و ورزش‌های معمول به شکست منجر می‌شوند.در اینجا به ۶ مورد از رازهایی که زنان با ما در میان گذاشته‌اند که کمک می‌کند تا بتوانید ۸ کیلو از وزن خود را کم کنید، برایتان آورده‌ایم. از آن‌ها در قالب داستان موفقیت خود استفاده کنید.

۱. رژیم  نگیرید

من این را اساس کار قرار می‌دهم. سبزیجات سبز خوب هستند، گوشت‌های کم چرب نیز خوب هستند و من واقعاً به خوراکی‌های شیرین علاقه دارم، اما به جای خوراکی‌های پختنی به سراغ میوه‌ها می‌روم. میوه بهترین چیزی است که به آن علاقه دارم. من رژیم ندارم و هنگامی که در خوردن افراط می کنم احساس گناه نمی‌کنم و حس بدی ندارم. من حجم غذایی کمی انتخاب می‌کنم، و اگر پس از اتمام غذا هنوز احساس گرسنگی داشته باشم، یک لیوان آب کامل می‌نوشم و منتظر می‌مانم. در اغلب اوقات پس از ۱۰ دقیقه دیگر احساس گرسنگی ندارم، اما اگر باز هم گرسنه باشم، کمی بیشتر آب می‌خورم. اگر بدنم به من هشدار گرسنگی بدهد، من غذا می‌خورم!
لورن. دابلیو. ۳۰ ساله، ۲۱ کیلو کاهش وزن

۲.هدف نهایی تعیین کنید.

بزرگ‌ترین عامل دگرگون کننده‌ی من کشف ورزشکار درونم بود. من برای نخستین ورزش‌ سه‌گانه‌ام تمرین می‌کردم و برای یک ماراتن آماده می‌شدم که عاشق کاهش وزن شدم و در نهایت به سراغ وزنه‌برداری رفتم. به آرامی یاد گرفتم که از روند کار حرفه‌ایم نیز لذت ببرم، و نه اینکه فقط منتظر کاهش وزن باشم. ظرف مدت کوتاهی، تناسب اندامم بیشتر شد. تغییراتی در بدنم رخ داد که به من حسی بهتر و اعتماد به نفس می‌بخشید. سپس، برای مراقبت از بدنم، غذاهای بهتری می‌خوردم. عادات غذایی بهتری شکل گرفت و بدنم را، تفکراتم را دگرگون ساخت و از من شخصی که امروز هستم را ساخت. اکنون فردی هستم که از تناسب اندام به عنوان راه‌گشا برای حس قدرت در تمام جنبه‌های زندگی‌ام استفاده می‌کنم.
ایمی. دی، ۴۱ ساله، ۵۰ کیلو کاهش وزن

۳.تغییرات سالم و کوچک ایجاد کنید.

کاهش وزن من به قدری کند بود که خودم نیز متوجه نشدم چگونه در یک لنگه از شلواری که ظرف دوسال گذشته می‌پوشیدم، جا شدم. با ایجاد تغییرات بسیار کوچک از جمله گیاهخواری، رفتن به باشگاه برای کاهش استرس، مصرف غذاهای خانگی و نخریدن خوراکی در مواقع خستگی و گرسنگی، هیچ‌گاه احساس نکردم که در فرایند کاهش وزن قرار دارم. فقط سعی می‌کردم غذاهای سالم و خوشمزه تهیه کنم. این انتخاب‌ها به شکل خودکار درآمد و به بخشی از وجود من تبدیل شد.
آلیشیا. اف، ۲۹ ساله، ۱۱ کیلو کاهش وزن

۴.خودتان غذا بپزید.

من از حذف وعده‌های غذایی دست برداشتم ، زیرا همین امر منجر به اضافه وزن من در گذشته بود. از رژیم هایی که در گذشته داشتم کالری‌های بیشتری دریافت می‌کردم و بر آماده کردن غذایی که دوست داشتم متمرکز بودم. خوردن میان‌وعده‌های متعادل و غذاهای سالم، من را از انتخاب غذاهای ناسالم در روزهای سخت دور می‌کرد. دوستان نزدیک و خانواده‌ام را در جریان کاهش وزن خود قرار دادم تا کارهایم قابل توجیه باشد. اکنون اجازه نمی‌دهم زندگی اجتماعی و شغلم خللی در روند سلامت من ایجاد کند.
کاری. دی، ۳۱ ساله، ۱۸ کیلو کاهش وزن

۵.به طور مداوم ورزش کنید.

ورزش‌ نقش مهمی در جایگاه فعلی من بازی می‌کند. در دوران آخرین بارداری، ۳ بار در هفته ورزش‌های مربوط به کاهش وزن و ۳ بار در هفته ورزش‌های هوازی انجام می‌دادم. با افزایش ماه‌های بارداری مجبور شدم تمرینات ورزشی خود را تغییر دهم، و بالتبع وزنم افزایش می‌یافت، اما باز هم به باشگاه می‌رفتم. یک روز پیش از تولد دخترم در کلاس زومبا شرکت کردم! روند زایمان سریع‌تر و آسان‌تر از نخستین بار بود و اندام متناسب‌تری داشتم. پس از تولد دخترم، ۶ هفته ورزش نکردم، اما بی‌قرار بازگشت به باشگاه بودم. هنگامی که توانستم به باشگاه بازگردم، به سوی آنجا دویدم. ظرف چند ماه، من وزنی که در دوران بارداری(۲۲.۵ کیلو) به دست آورده بودم را از دست دادم و به بهترین اندام تمام عمرم رسیدم.
آماندا. کی، ۳۸ ساله، ۳۰ کیلو کاهش وزن

۶.بین غذا و تناسب اندام تعادل برقرار کنید.

طهنگامی که مشخص شد به دیابت مبتلا هستم، سبک زندگی را تغییر و از رژیم کم کربوهیدرات پیروی کردم و به شنا روی آوردم. قند خونم اکنون کاملاً طبیعی است. یاد گرفتم که ۸۵٪ از کاهش وزن رژیم است و ۱۵٪ آن تمرینات ورزشی. البته اشتباه برداشت نکنید، ورزش‌برای بدن از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است، اما پیروی از یک برنامه غذایی مناسب در دراز مدت از ورزش هم مهم‌تر است.
جسی. آر، ۴۱ ساله، ۱۴ کیلو کاهش وزن
منبع: آی بانو

5 1000
ارسال شده در 14 آذر 1395 توسط با موضوع عمومی
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر

پیشنهاد سردبیر

  • اطلاعاتی در مورد عوارض لمینت
  • موانع پیشگیری کننده از اسپاسم عضله
  • مراعات کردن بهداشت حرکتی در پیش گیری از کمر درد
  • کارهای ساده ای که انرژی شما را بالا می برد
  • سم زدایی از بدن پس از ترک سیگار
  • غذاهای مختصر و مناسب برای یک تا دو ساعت قبل از تمرین
  • طحال چه وظیفه ای در بدن دارد؟
  • با مصرف کورتون به پوکی استخوان دچار می شوید
  • محبوبترین ها

  • اپلیکیشن پیشگیری از سکته – تشخیص سکته مغزی با تلفن هوشمند
  • دختر کوهنورد در منطقه امامزاده داود ناپدید شد
  • جذب گردشگر با پرورش مار در روستای کبری ها
  • خوراکی های ضد کم آبی بدن را بشناسید
  • مردی که مرگ را خسته کرد
  • آب میوه و سبزیجات لاغر کننده و تفکرات غلط درباره آنها
  • درمان افسردگی با کمک قرص های زعفران
  • خطر آبگرفتی و سیل در برخی استان های کشور
  • رپورتاژ

  • ورزش و یوگا در بارداری و توصیه های مربوطه
  • جراحی های پیشرفته زیبایی و پلاستیک
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • دکتر وحید عارفی دندانپزشک و متخصص بیماری های لثه
  • کلینیک زیبایی دکتر مجید صالح
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x