لاغری و کاهش وزن لاغری کم شدن وزن کاهش وزن

 

برخی ترفندهای ساده می توانند به کمک شما بیایند و مانع چاقی و اضافه وزنتان شوند بد نیست آن ها را فرا بگیرید و در پیش بگیرید می خواهیم به 6 مورد مفید و مناسب اشاره کنیم تا در موفق شدن شما در زمینه کاهش وزن تاثیرگذار باشند وقت آن رسیده که تغییرات مثبتی در نحوه تغذیه و سبک زندگی تان بدهید .

کاهش وزن می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا باشد، حتی اگر بخواهید فقط ۲ تا ۴ کیلو از چربی‌های اضافه را کم کنید. حال تصور کنید که در صدد کاهش وزن ۸ کیلویی یا بیشتر هستید؟ وای، بله. مشکل همینجاست.

  احتمالاً وسوسه می‌شوید تا با رژیم  آغاز کنید، از دستورات کلی پیروی کنید و زمان زیادی را در باشگاه سپری نمائید. اما آیا این‌ها کمکی به کوبیدن سرتان به بشقاب خالی، و جستجوی خرده نان‌ها، فقط به خاطر اینکه گرسنه هستید، می‌کند.

اگر با زنانی که موفق به کاهش ۸ کیلو یا بیشتر از وزنشان شده‌اند، صحبت کنید، درمی‌یابید که رویکرد آن‌ها به هیچ وجه اینگونه نبوده است. مطالعات و متخصصان تغذیه متعدد بر این باورند که رژیم‌های متعدد و ورزش‌های معمول به شکست منجر می‌شوند.در اینجا به ۶ مورد از رازهایی که زنان با ما در میان گذاشته‌اند که کمک می‌کند تا بتوانید ۸ کیلو از وزن خود را کم کنید، برایتان آورده‌ایم. از آن‌ها در قالب داستان موفقیت خود استفاده کنید.

۱. رژیم  نگیرید

من این را اساس کار قرار می‌دهم. سبزیجات سبز خوب هستند، گوشت‌های کم چرب نیز خوب هستند و من واقعاً به خوراکی‌های شیرین علاقه دارم، اما به جای خوراکی‌های پختنی به سراغ میوه‌ها می‌روم. میوه بهترین چیزی است که به آن علاقه دارم. من رژیم ندارم و هنگامی که در خوردن افراط می کنم احساس گناه نمی‌کنم و حس بدی ندارم. من حجم غذایی کمی انتخاب می‌کنم، و اگر پس از اتمام غذا هنوز احساس گرسنگی داشته باشم، یک لیوان آب کامل می‌نوشم و منتظر می‌مانم. در اغلب اوقات پس از ۱۰ دقیقه دیگر احساس گرسنگی ندارم، اما اگر باز هم گرسنه باشم، کمی بیشتر آب می‌خورم. اگر بدنم به من هشدار گرسنگی بدهد، من غذا می‌خورم!
لورن. دابلیو. ۳۰ ساله، ۲۱ کیلو کاهش وزن

۲.هدف نهایی تعیین کنید.

بزرگ‌ترین عامل دگرگون کننده‌ی من کشف ورزشکار درونم بود. من برای نخستین ورزش‌ سه‌گانه‌ام تمرین می‌کردم و برای یک ماراتن آماده می‌شدم که عاشق کاهش وزن شدم و در نهایت به سراغ وزنه‌برداری رفتم. به آرامی یاد گرفتم که از روند کار حرفه‌ایم نیز لذت ببرم، و نه اینکه فقط منتظر کاهش وزن باشم. ظرف مدت کوتاهی، تناسب اندامم بیشتر شد. تغییراتی در بدنم رخ داد که به من حسی بهتر و اعتماد به نفس می‌بخشید. سپس، برای مراقبت از بدنم، غذاهای بهتری می‌خوردم. عادات غذایی بهتری شکل گرفت و بدنم را، تفکراتم را دگرگون ساخت و از من شخصی که امروز هستم را ساخت. اکنون فردی هستم که از تناسب اندام به عنوان راه‌گشا برای حس قدرت در تمام جنبه‌های زندگی‌ام استفاده می‌کنم.
ایمی. دی، ۴۱ ساله، ۵۰ کیلو کاهش وزن

۳.تغییرات سالم و کوچک ایجاد کنید.

کاهش وزن من به قدری کند بود که خودم نیز متوجه نشدم چگونه در یک لنگه از شلواری که ظرف دوسال گذشته می‌پوشیدم، جا شدم. با ایجاد تغییرات بسیار کوچک از جمله گیاهخواری، رفتن به باشگاه برای کاهش استرس، مصرف غذاهای خانگی و نخریدن خوراکی در مواقع خستگی و گرسنگی، هیچ‌گاه احساس نکردم که در فرایند کاهش وزن قرار دارم. فقط سعی می‌کردم غذاهای سالم و خوشمزه تهیه کنم. این انتخاب‌ها به شکل خودکار درآمد و به بخشی از وجود من تبدیل شد.
آلیشیا. اف، ۲۹ ساله، ۱۱ کیلو کاهش وزن

۴.خودتان غذا بپزید.

من از حذف وعده‌های غذایی دست برداشتم ، زیرا همین امر منجر به اضافه وزن من در گذشته بود. از رژیم هایی که در گذشته داشتم کالری‌های بیشتری دریافت می‌کردم و بر آماده کردن غذایی که دوست داشتم متمرکز بودم. خوردن میان‌وعده‌های متعادل و غذاهای سالم، من را از انتخاب غذاهای ناسالم در روزهای سخت دور می‌کرد. دوستان نزدیک و خانواده‌ام را در جریان کاهش وزن خود قرار دادم تا کارهایم قابل توجیه باشد. اکنون اجازه نمی‌دهم زندگی اجتماعی و شغلم خللی در روند سلامت من ایجاد کند.
کاری. دی، ۳۱ ساله، ۱۸ کیلو کاهش وزن

۵.به طور مداوم ورزش کنید.

ورزش‌ نقش مهمی در جایگاه فعلی من بازی می‌کند. در دوران آخرین بارداری، ۳ بار در هفته ورزش‌های مربوط به کاهش وزن و ۳ بار در هفته ورزش‌های هوازی انجام می‌دادم. با افزایش ماه‌های بارداری مجبور شدم تمرینات ورزشی خود را تغییر دهم، و بالتبع وزنم افزایش می‌یافت، اما باز هم به باشگاه می‌رفتم. یک روز پیش از تولد دخترم در کلاس زومبا شرکت کردم! روند زایمان سریع‌تر و آسان‌تر از نخستین بار بود و اندام متناسب‌تری داشتم. پس از تولد دخترم، ۶ هفته ورزش نکردم، اما بی‌قرار بازگشت به باشگاه بودم. هنگامی که توانستم به باشگاه بازگردم، به سوی آنجا دویدم. ظرف چند ماه، من وزنی که در دوران بارداری(۲۲.۵ کیلو) به دست آورده بودم را از دست دادم و به بهترین اندام تمام عمرم رسیدم.
آماندا. کی، ۳۸ ساله، ۳۰ کیلو کاهش وزن

۶.بین غذا و تناسب اندام تعادل برقرار کنید.

طهنگامی که مشخص شد به دیابت مبتلا هستم، سبک زندگی را تغییر و از رژیم کم کربوهیدرات پیروی کردم و به شنا روی آوردم. قند خونم اکنون کاملاً طبیعی است. یاد گرفتم که ۸۵٪ از کاهش وزن رژیم است و ۱۵٪ آن تمرینات ورزشی. البته اشتباه برداشت نکنید، ورزش‌برای بدن از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است، اما پیروی از یک برنامه غذایی مناسب در دراز مدت از ورزش هم مهم‌تر است.
جسی. آر، ۴۱ ساله، ۱۴ کیلو کاهش وزن
منبع: آی بانو

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 15 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • روش های کاهش وزن
  • ریزش موی ناشی از کمبود آهن بدن
  • میان‌وعده‌هایی کم کالری
  • حساسیت به ریزش مو آن را بدتر میکند
  • برای آرایش لب با رژ قرمز این نکات را بدانید
  • تعیین سلامتی قلب با اندازه گیری باکتری های ساکن دل و روده
  • فعال کردن مغز با مراقبه
  • تاثیر بازی های رایانه ای در سنین بالا
  • محبوبترین ها

  • پژوهش هایی پیرامون زوال عقل
  • سالمندان را به حال خود نگذارید
  • تهدید آلزایمر برای سالخوردگان تنها
  • بررسی مشکلات افراد مجرد سالمند
  • افسردگی عارضه ای همه گیر میان سالمندان
  • زوال عقل را اینگونه شکست دهید
  • مراقبت از ذهن با این کارها
  • پیشگیری از پیری با نور خورشید
  • رپورتاژ

  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • الو دکتر

    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است