علل ابتلا به افسردگی روش های درمان افسردگی راه های درمان افسردگی درمان افسردگی افسردگی افزایش آمار افسردگی

هر طور شما به بهبود افسردگی خود از طریق ورزش، شناخت درمانی و دارو کمک کنید؛ تحت تأثیر شرایط دیگری به سراغتان می آید (مانند اختلالات تیروئید) و درمان هایی که انجام می دهید ممکن است این مشکل را بدتر کند. مطالب زیر کمک می کند تا با یادگیری عادت های درست روزانه  ابر سیاه افسردگی را از زندگی خود دور کنید.


هیچ کس دوست ندارد دچار افسردگی شود. اما این به آن معنا نیست که شما کاملاً می توانید آن را کنترل کنید. این موضوع جدی است و گاهی اوقات ناتوان کننده سلامت فرد است. حدود 350 میلیون نفر تحت تأثیر این اختلال قرار دارند. هر طور شما به بهبودی شرایط خود از طریق ورزش، شناخت درمانی و دارو کمک کنید؛ تحت تأثیر شرایط دیگری به سراغتان می آید (مانند اختلالات تیروئید) و درمان هایی که انجام می دهید ممکن است این مشکل را بدتر کند. مطالب زیر کمک می کند تا با یادگیری عادت های درست روزانه این ابر سیاه را از زندگی خود دور کنید.

1. چه چیزی می خورید:
در یک مطالعه انجام شده در مجله روانپزشکی آمریکا، محققان دریافتند غذاهای غربی که شامل غذاهای فرآوری شده یا سرخ شده، غلات تصفیه شده، محصولات شیرین و آب جو هستند، میزان افسردگی در زنان را بالاتر می برند نسبت به کسانی که در رژیم غذایی خود از سبزیجات، میوه، گوشت و ماهی استفاده می کنند. محققان بر این باورند مجموعه ای از اندام های ریز زنده در سیستم گوارش بر سلامت روان افراد تأثیر می گذارند.

2. چقدر می خوابید (یا اصلاً نمی خوابید): جای تعجب نیست که فقدان خواب نقش عمده ای در سلامت روان دارد اختلال در خواب خود آغاز کننده افسردگی است. ژان کیم استاد یار روانپزشکی در دانشگاه جورج واشنگتن می گوید بهترخوابیدن و رعایت بهداشت خواب یعنی خاموش کردن وسایلی که منعکس کننده نور آبی هستند، چند ساعت قبل از خواب می توانند به درمان افسردگی کمک کنند.

3. رابطه شما با شبکه های اجتماعی:
رسانه های اجتماعی همیشه یک سرگرمی شاد نیستند. شواهد زیادی از ارتباط افسردگی با فعالیت های دیجیتال بیش از حد مانند پیام کوتاه، تماشای رایگان کلیپ های ویدئویی، ایمیل، چت و غیره وجود دارد. زیرا استفاده بیش از حد از این موارد باعث احساس انزوا و کناره گیری فرد از جامعه می شود و در نتیجه موجب تشدید اضطراب اجتماعی می شود.

4. روش مدیریت استرس:
موقعیت های استرس زا بیماری افسردگی را تشدید می کنند. اما در همه افراد به طور مساوی اثر نمی گذارند. عامل استرس زا که منجر به افسردگی می شود در واقع مربوط به ژن تنظیم سطح سروتین در مغز است. شما نمی توانید ژن ها را از بین ببرید اما استرس خود را می توانید کنترل کنید. تفکر تعمق درست اندیشیدن و تنفس عمیق می تواند در کاهش استرس روانی مؤثر باشد.

5. آب و هوا:
اختلال عاطفی فصلی شواهد نشان می دهد، برخی افراد تمایل کمتری به نور خورشید در فصل زمستان دارند در حالی که قرار گرفتن در معرض نور خورشید یک نسخه درمانی برای افسردگی است. نور خورشید صبح زود پیش از ظهر و در اواخر بعداز ظهر در بهبود و اثر گذاری روی رفتار فرد نقش مفیدی دارد.

6. سیگار کشیدن:
همه می دانند که مصرف سیگار علائم افسردگی را بدتر می کند. براساس مطالعات bmj افرادی که سیگار را ترک می کنند احساس افسردگی کمتر و خلق و خوی بهتری دارند نسبت به کسانی که هنوز سیگار می کشند. نیکوتین دارای اثرات آرام بخشی و تمرکز است، ولی بیرون دادن آن باعث تحریک پذیری و اضطراب می شود.

در این باره بیشتر بخوانید: بررسی راهکار های درمانی برای افسردگی

5 1000
ارسال شده در 15 آذر 1395 توسط با موضوع روانشناسی | 1,109 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • برای تقويت مچ پا سه حرکت مفید است
  • در صورت تاثير اندك مصرف داروهاي ضد افسردگي
  • ابزارها و روش های ترک سیگار را بشناسیم
  • ایست قلب ناگهانی چه زمانی اتفاق می افند؟
  • 9 ماده خوراکی برای دست یابی کاهش وزن در کمترین زمان
  • چگونه سیاهی دور چشم خود را کاهش دهم
  • درد قاعدگی در مبتلایان PMS
  • ضایعات پوستی در نوجوانان
  • محبوبترین ها

  • کبودی را اینگونه محو کنید
  • تا جایی که میتوانید سشوار نکشید
  • طرز تهیه مواد آرایشی و بهداشتی سالم در خانه
  • با این 5 مواد غذایی موهای زیبا و سالم داشته باشید
  • آیا با جراحی میتوان چانه را زیبا کرد
  • پاکسازی پوست با این روش های طبیعی
  • با تمیز کردن لوازم آرایشی از انباشت باکتری ها جلوگیری کنید!
  • چه دلایلی باعث میشود که خانمها دچار ریزش مژه بشوند؟
  • رپورتاژ

  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • استحکام وسلامت استخوان فک= نجات دندان های لق
  • جراحی های پیشرفته زیبایی و پلاستیک
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما