علل ابتلا به افسردگی روش های درمان افسردگی راه های درمان افسردگی درمان افسردگی افسردگی افزایش آمار افسردگی

هر طور شما به بهبود افسردگی خود از طریق ورزش، شناخت درمانی و دارو کمک کنید؛ تحت تأثیر شرایط دیگری به سراغتان می آید (مانند اختلالات تیروئید) و درمان هایی که انجام می دهید ممکن است این مشکل را بدتر کند. مطالب زیر کمک می کند تا با یادگیری عادت های درست روزانه  ابر سیاه افسردگی را از زندگی خود دور کنید.


هیچ کس دوست ندارد دچار افسردگی شود. اما این به آن معنا نیست که شما کاملاً می توانید آن را کنترل کنید. این موضوع جدی است و گاهی اوقات ناتوان کننده سلامت فرد است. حدود 350 میلیون نفر تحت تأثیر این اختلال قرار دارند. هر طور شما به بهبودی شرایط خود از طریق ورزش، شناخت درمانی و دارو کمک کنید؛ تحت تأثیر شرایط دیگری به سراغتان می آید (مانند اختلالات تیروئید) و درمان هایی که انجام می دهید ممکن است این مشکل را بدتر کند. مطالب زیر کمک می کند تا با یادگیری عادت های درست روزانه این ابر سیاه را از زندگی خود دور کنید.

1. چه چیزی می خورید:
در یک مطالعه انجام شده در مجله روانپزشکی آمریکا، محققان دریافتند غذاهای غربی که شامل غذاهای فرآوری شده یا سرخ شده، غلات تصفیه شده، محصولات شیرین و آب جو هستند، میزان افسردگی در زنان را بالاتر می برند نسبت به کسانی که در رژیم غذایی خود از سبزیجات، میوه، گوشت و ماهی استفاده می کنند. محققان بر این باورند مجموعه ای از اندام های ریز زنده در سیستم گوارش بر سلامت روان افراد تأثیر می گذارند.

2. چقدر می خوابید (یا اصلاً نمی خوابید): جای تعجب نیست که فقدان خواب نقش عمده ای در سلامت روان دارد اختلال در خواب خود آغاز کننده افسردگی است. ژان کیم استاد یار روانپزشکی در دانشگاه جورج واشنگتن می گوید بهترخوابیدن و رعایت بهداشت خواب یعنی خاموش کردن وسایلی که منعکس کننده نور آبی هستند، چند ساعت قبل از خواب می توانند به درمان افسردگی کمک کنند.

3. رابطه شما با شبکه های اجتماعی:
رسانه های اجتماعی همیشه یک سرگرمی شاد نیستند. شواهد زیادی از ارتباط افسردگی با فعالیت های دیجیتال بیش از حد مانند پیام کوتاه، تماشای رایگان کلیپ های ویدئویی، ایمیل، چت و غیره وجود دارد. زیرا استفاده بیش از حد از این موارد باعث احساس انزوا و کناره گیری فرد از جامعه می شود و در نتیجه موجب تشدید اضطراب اجتماعی می شود.

4. روش مدیریت استرس:
موقعیت های استرس زا بیماری افسردگی را تشدید می کنند. اما در همه افراد به طور مساوی اثر نمی گذارند. عامل استرس زا که منجر به افسردگی می شود در واقع مربوط به ژن تنظیم سطح سروتین در مغز است. شما نمی توانید ژن ها را از بین ببرید اما استرس خود را می توانید کنترل کنید. تفکر تعمق درست اندیشیدن و تنفس عمیق می تواند در کاهش استرس روانی مؤثر باشد.

5. آب و هوا:
اختلال عاطفی فصلی شواهد نشان می دهد، برخی افراد تمایل کمتری به نور خورشید در فصل زمستان دارند در حالی که قرار گرفتن در معرض نور خورشید یک نسخه درمانی برای افسردگی است. نور خورشید صبح زود پیش از ظهر و در اواخر بعداز ظهر در بهبود و اثر گذاری روی رفتار فرد نقش مفیدی دارد.

6. سیگار کشیدن:
همه می دانند که مصرف سیگار علائم افسردگی را بدتر می کند. براساس مطالعات bmj افرادی که سیگار را ترک می کنند احساس افسردگی کمتر و خلق و خوی بهتری دارند نسبت به کسانی که هنوز سیگار می کشند. نیکوتین دارای اثرات آرام بخشی و تمرکز است، ولی بیرون دادن آن باعث تحریک پذیری و اضطراب می شود.

در این باره بیشتر بخوانید: بررسی راهکار های درمانی برای افسردگی

ارسال شده در 15 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی , مطالب ویژه

پیشنهاد سردبیر

  • برای رفع تشنگی زغال اخته بخورید
  • درمان های غلط برای آنفولانزا
  • امراض قندی و گرفتن روزه
  • برای از بین بردن شوره سر این نکات ارزنده را بدانید
  • تاثیر شیمی درمانی بر بیماران دیابتی
  • نبود مهارت اجتماعی و خشم
  • تقویت و مراقبت از پوست با این خوراکی ها
  • مقایسه نسخه بریتانیایی و آمریکایی نژاد شتلند شیپداگ
  • پس از لیزر پوست سبوس برنج را فراموش نکنید
  • مسبب اصلی چاقی به دام افتاد
  • راههای موثر درمانی اختلال پرخاشگری اطفال
  • افزایش چشمگیر چاقی اطفال
  • مقابله با ویروس‌ها با بارهنگ
  • پیشگیری از بیمار شدن چشم ها با سبزیجات برگ دار
  • 6 حرکت ورزشی مختص گردن درد
  • محبوبترین ها

  • راست قامتی و عضلات مرکزی
  • پیش از سنین مدرسه فعالیت ورزشی سبب کاهش علایم بیش فعالی می شود
  • ندامتهای شغل بدنساز
  • برای انجام اسکوات صحیح این 8 مورد را بدانید
  • بخاطر سلامتی بدوید
  • آموزش تصویری ورزش یوگا برای کمر درد
  • چگونه ورزش کنیم که بدنمان دچار آسیب نشود؟
  • آموزش تمرینات ورزشی برای چربی سوزی بالاتنه
  • 6 راهی که در زمان استفاده از تردمیل حوصله تان را سر نمی برد
  • قوانین ضربه ی مغزی برای جوانان ورزشکار اغلب نادیده گرفته می شود
  • آموزش استفاده از کمربند طبی
  • همه چیز درباره اصل یو وارونه
  • ورزش ساده برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • میان وعده مناسب پیش از فعالیت ورزشی
  • اهمیت تمرینات ورزشی اصولی بر رشد قدی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است