1079692_381

ترک سیگار مراحل مختلفی دارد اگر علاقه مند به افزایش سلامتی تان هستید بهتر است این نوع دخانیات را کنار بگذارید ترک عادت به سیگار کشیدن کمی سخت و مشکل است و می تواند زندگی ما را درگیر خود کند بهتر است با ورزش و تغذیه سالم و سرگرمی های سالم بدنتان را از آسیب های سیگار در امان نگه دارید .

پایه یک زندگی سالم ورزش روزانه است، مخصوصا برای کسانی که قبلا سیگاری بوده اند. روزانه حداقل 30 دقیقه ورزش کنید. اگر با ایجاد برنامه روزانه ورزش مشکل دارید این را بدانید که لازم نیست خیلی پیچیده باشد.
 پس بالاخره سیگار را ترک کردید؟! تبریک می گویم! همین حالا با ترک سیگار بهترین کار را برای سلامت خود انجام داده اید. حالا وقتش است که سلامتتان را پس بگیرید و روی تاثیرات بلند مدتی که عادت بدتان می تواند در پی داشته باشد کار کنید که دوباره بازنگردند. در ادامه هرآنچه باید درباره مراقبت از بدن، پس از ترک سیگار بدانید را برایتان توضیح می دهیم.
سیگار را به خاطر بهبود خود کنار بگذاریداگر از روزی یک بسته به روزی یک عدد سیگار، مصرف خود را کاهش داده اید شروع بسیار خوبی است. اما سعی کنید این عادت بد را به طور کامل و برای همیشه از خود دور کنید.

هیچ وقت برای ترک سیگار دیر نیست. هرچه زودتر کنارش بگذارید فیزیک کلی بدنی تان نیز کمتر آسیب می بیند. محققان می گویند یک فرد با ترک سیگار پس از 10 سال خطر ابتلا به سرطان ریه را تا حد یک فرد غیرسیگاری می تواند پایین بیاورد.
استرس خود را مدیریت کنید
برای بعضی، استرس در زندگی ممکن است کاری کند به عادت های اشتباهشان بازگردند، برای مثال سیگار کشیدن. بعد از ترک سیگار برای سالم نگه داشتن خود باید استرستان را کنترل و مدیریت کنید.

به سطح استرس خود دقت کنید و به دنبال راه های خلاقانه ای باشید تا در مواقعی که استرس به سراغتان می آید جلویش را بگیرید تا مبادا دوباره به طرف سیگار بروید

ورزش روزانه

پایه یک زندگی سالم ورزش روزانه است، مخصوصا برای کسانی که قبلا سیگاری بوده اند. روزانه حداقل 30 دقیقه ورزش کنید. اگر با ایجاد برنامه روزانه ورزش مشکل دارید این را بدانید که لازم نیست خیلی پیچیده باشد. هر نوع فعالیت هوازی به مدت 30 دقیقه می تواند تاثیر بسیار بالایی روی سیستم قلبی عروقی یک فرد داشته باشد.

حتی پیاده روی نیز می تواند تاثیر زیادی روی سلامت قلبی و عروقی داشته باشد. مشکلات قلبی عروقی باعث بروز سکته های قلبی و مغزی می شوند. همچنین ورزش یکی از راه های عالی برای کنترل استرس نیز می باشد، پس برایتان دو سر برد به حساب می آید.
مدیتیشن تمرین کنیدانجام عاداتی که باعث کاهش استرستان می شوند می توانند بخش مهم از بازیابی سلامتتان را به خود اختصاص دهند. مدیتیشن به مدت 5 تا 10 دقیقه می تواند از نظر فیزیکی و روانی تاثیر بسیار مثبتی روی فرد بگذارد.

مرتب خود را از نظر سلامت ارزیابی کنیدبه عنوان کسی که سابقا سیگار می کشیده، باید به صورت سالانه سلامت بدن خود را چک کنید تا مبادا مشکلی گسترش پیدا کند. تشخیص زود هنگام می تواند تاثیر بسیار بالایی در بهبود مشکلات مزمن داشته باشد.

اگر سیگار کشیدن را ترک کرده اید حتما باید به صورت سالانه بدن خود را از نظر سلامت چک کنید. این موارد شامل برخی معاینات و آزمایش خون می شود.
به اندازه کافی بخوابیدمشخص شده که سیگار کشیدن با اختلال در خواب و پایین آمدن کیفیت خواب همراه است که این موارد موجب مشکلاتی برای سلامت از جمله بیماری های قلبی، چاقی و دیابت می شوند.

تحقیقات نشان داده نیکوتین برای خواب درست مشکل ایجاد می کند. حالا که سیگار را ترک کرده اید سعی کنید درست خوابیدن را تمرین کنید و در طول شب 7 تا 8 ساعت خواب با کیفیت داشته باشید.
وب‌سایت دکتر کرمانی

ارسال شده در 16 آذر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع مواد مخدر

پیشنهاد سردبیر

  • میل به خودنمایی با عمل های مختلف جراحی زیبایی
  • موارد مهم برای همراه داشتن یک زن باردار
  • برای چربی سوزی این قوانین علمی را بدانید(1)
  • افزایش آمار عصبی شدن افراد
  • چه مدل گوشواره هایی مدل نرمه گوش را عوض میکند
  • روش های علاقمند کردن همسر
  • ابداع ذره بین نامرئی کننده
  • مراقبت های بعد از عمل ترمیم پرده گوش
  • جزئیاتی در خصوص سندروم کمپارتمان مزمن
  • اهمیت مصرف امگا 3 و منابع آن
  • چه زمان و با چه مشکلاتی پیش دکتر برویم
  • نسخه غذایی آرامبخش
  • کنترل و پیشگیری از آسیب های مصرف قند و شکر
  • پیتزای سیمیت
  • تصاویر لامپ یونیت دندانپزشکی
  • محبوبترین ها

  • بی نظیرترین پرتره های زیبای هنری با یک خودکار
  • تصاویر دستگاه دئودنوسکوپ
  • عکس های دستگاه گاما کانتر
  • وجه تشابه باورنکردنی بین این بازیگران و نوزادان
  • عکس گوجه سبز های خوشمزه و ترش
  • تصاویر انواع سوزن بخیه
  • تصاویری از ترالی اورژانس
  • تصاویر دستگاه تست شنوایی ABR
  • عکس هایی از تره و خواص این گیاه
  • عکس های سینک اسکراب
  • تصاویر اپی گلو
  • تصاویر وسیله لارینگوسکوپ
  • عکس های مربوط به ایدز
  • تصاویر دستگاه جرمگیری دندان ماوراء صوت
  • تصاویر میله مدرج پریو
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است