رهایی از سیگار دوری از سیگار ترک سیگار پس از ترک سیگار

ترک سیگار مراحل مختلفی دارد اگر علاقه مند به افزایش سلامتی تان هستید بهتر است این نوع دخانیات را کنار بگذارید ترک عادت به سیگار کشیدن کمی سخت و مشکل است و می تواند زندگی ما را درگیر خود کند بهتر است با ورزش و تغذیه سالم و سرگرمی های سالم بدنتان را از آسیب های سیگار در امان نگه دارید .

پایه یک زندگی سالم ورزش روزانه است، مخصوصا برای کسانی که قبلا سیگاری بوده اند. روزانه حداقل 30 دقیقه ورزش کنید. اگر با ایجاد برنامه روزانه ورزش مشکل دارید این را بدانید که لازم نیست خیلی پیچیده باشد.
 پس بالاخره سیگار را ترک کردید؟! تبریک می گویم! همین حالا با ترک سیگار بهترین کار را برای سلامت خود انجام داده اید. حالا وقتش است که سلامتتان را پس بگیرید و روی تاثیرات بلند مدتی که عادت بدتان می تواند در پی داشته باشد کار کنید که دوباره بازنگردند. در ادامه هرآنچه باید درباره مراقبت از بدن، پس از ترک سیگار بدانید را برایتان توضیح می دهیم.
سیگار را به خاطر بهبود خود کنار بگذاریداگر از روزی یک بسته به روزی یک عدد سیگار، مصرف خود را کاهش داده اید شروع بسیار خوبی است. اما سعی کنید این عادت بد را به طور کامل و برای همیشه از خود دور کنید.

هیچ وقت برای ترک سیگار دیر نیست. هرچه زودتر کنارش بگذارید فیزیک کلی بدنی تان نیز کمتر آسیب می بیند. محققان می گویند یک فرد با ترک سیگار پس از 10 سال خطر ابتلا به سرطان ریه را تا حد یک فرد غیرسیگاری می تواند پایین بیاورد.
استرس خود را مدیریت کنید
برای بعضی، استرس در زندگی ممکن است کاری کند به عادت های اشتباهشان بازگردند، برای مثال سیگار کشیدن. بعد از ترک سیگار برای سالم نگه داشتن خود باید استرستان را کنترل و مدیریت کنید.

به سطح استرس خود دقت کنید و به دنبال راه های خلاقانه ای باشید تا در مواقعی که استرس به سراغتان می آید جلویش را بگیرید تا مبادا دوباره به طرف سیگار بروید

ورزش روزانه

پایه یک زندگی سالم ورزش روزانه است، مخصوصا برای کسانی که قبلا سیگاری بوده اند. روزانه حداقل 30 دقیقه ورزش کنید. اگر با ایجاد برنامه روزانه ورزش مشکل دارید این را بدانید که لازم نیست خیلی پیچیده باشد. هر نوع فعالیت هوازی به مدت 30 دقیقه می تواند تاثیر بسیار بالایی روی سیستم قلبی عروقی یک فرد داشته باشد.

حتی پیاده روی نیز می تواند تاثیر زیادی روی سلامت قلبی و عروقی داشته باشد. مشکلات قلبی عروقی باعث بروز سکته های قلبی و مغزی می شوند. همچنین ورزش یکی از راه های عالی برای کنترل استرس نیز می باشد، پس برایتان دو سر برد به حساب می آید.
مدیتیشن تمرین کنیدانجام عاداتی که باعث کاهش استرستان می شوند می توانند بخش مهم از بازیابی سلامتتان را به خود اختصاص دهند. مدیتیشن به مدت 5 تا 10 دقیقه می تواند از نظر فیزیکی و روانی تاثیر بسیار مثبتی روی فرد بگذارد.

مرتب خود را از نظر سلامت ارزیابی کنیدبه عنوان کسی که سابقا سیگار می کشیده، باید به صورت سالانه سلامت بدن خود را چک کنید تا مبادا مشکلی گسترش پیدا کند. تشخیص زود هنگام می تواند تاثیر بسیار بالایی در بهبود مشکلات مزمن داشته باشد.

اگر سیگار کشیدن را ترک کرده اید حتما باید به صورت سالانه بدن خود را از نظر سلامت چک کنید. این موارد شامل برخی معاینات و آزمایش خون می شود.
به اندازه کافی بخوابیدمشخص شده که سیگار کشیدن با اختلال در خواب و پایین آمدن کیفیت خواب همراه است که این موارد موجب مشکلاتی برای سلامت از جمله بیماری های قلبی، چاقی و دیابت می شوند.

تحقیقات نشان داده نیکوتین برای خواب درست مشکل ایجاد می کند. حالا که سیگار را ترک کرده اید سعی کنید درست خوابیدن را تمرین کنید و در طول شب 7 تا 8 ساعت خواب با کیفیت داشته باشید.
وب‌سایت دکتر کرمانی

5 1000
ارسال شده در 16 آذر 1395 توسط با موضوع مواد مخدر | 149 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • ترفندهای کاهش استرس و افزایش صمیمیت در ایام نوروز
  • اطلاعاتی درمورد آریکولوتراپی
  • از خواستگارتان چهره خوانی کنید تا او را بیشتر بشناسید
  • کشف دارویی موثرتر از واکسن برای درمان آنفولانزا
  • با این عادت اضطرابی مضر آشنا شوید
  • ورزش ایزومتریک سبب بهبود آسیب دیدگی ها می شود
  • مشکل در لوزالمعده با این علائم
  • دل زنده خارج از بدن تا بحال دیده بودید
  • محبوبترین ها

  • نحوه تشخیص ادویه ها و سبزیجات خشک قدیمی
  • بصورت آنلاین بلیط هواپیما خریداری کنید
  • ربات ها پزشکان متخصص ورزشکاران می شوند
  • مراقبت در برابر طاعون
  • ونوسکوپ (Venoscope) چیست و چه کاربردی دارد
  • میکروبی ترین وسایل خانه
  • اعتیاد به خوردن با استرس
  • مرگ ناگهانی با آنفلوآنزا
  • رپورتاژ

  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • استحکام وسلامت استخوان فک= نجات دندان های لق
  • دندان تاجی از زیبایی
  • لثه ای روشن به رنگ سلامتی
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما