دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک

147310984030082-irannaz-com

به طور طبیعی صحبت کردن کار آسانی است. ولی با این همه اگر بدون شناخت خود بخواهید یک ساعت در مورد چیزی پی در پی صحبت کنید کار واقعاً سختی است. در عین حال اگر بخواهید پیش بینی کنید در جلو یکی از حضار این کار را انجام دهید چه اتفاقی می افتد؟

به طور طبیعی صحبت کردن کار آسانی است. ولی با این همه اگر بدون شناخت خود بخواهید یک ساعت در مورد چیزی پی در پی صحبت کنید کار واقعاً سختی است. در عین حال اگر بخواهید پیش بینی کنید در جلو یکی از حضار این کار را انجام دهید چه اتفاقی می افتد؟
این نوع تفکر نیز حتی مانع درست صحبت کردن شما می شود. بنابراین لازم نیست قبل از ارائه هر مطلبی خود را مورد حمله مضطربانه قرار دهید. در اینجا مطالبی بیان می شود که به شما کمک می کند تا بر این ترس غلبه کنید.
1. مهار کردن تلفن ( استفاده صحیح از تلفن):
پایین آوردن سر و شانه ها هنگام استفاده از تلفن باعث خمیدگی بدن و تضعیف اعتماد به نفس می شود. تحقیقات نشان می دهد ایستاده صحبت کردن درحالی که چانه خو را بالا گرفته اید و پاهایتان کمی باز است اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

2. دستشویی بروید:
نگرانی که در ارائه سخنرانی ممکن است پیش آید. بنابراین به دستشویی بروید این کار استرس شما را کم می کند.

3. نفس کشیدن:
منظم نفس عمیق کشیدن باعث آرامش سیستم عصبی و همچنین موجب استراحت، ارتباط و حس بهتر می شود.

4. هوشمندانه خوردن و نوشیدن:
از مواد غذایی مانند شیر که موجب مخاط و قهوه که باعث خشک شدن تارهای صوتی می شود اجتناب کنید؛ زیرا در شما حالتی از اضطراب به وجود می آورند. از غذاهای سبک تر استفاده کنید و آب زیاد بنوشید.

5. آماده شوید:
آگاهی کامل از مطلبی که قرار است ارائه دهید را داشته باشید. به موضوعات دقت کنید؛ زیرا خطا درحین سخنرانی تعادل شما را به هم می زند.
6. بدترین شرایط را تصور کنید:
روز قبل چند دقیقه مشکلات بالقوه ای که ممکن است اتفاق بیفتد را تصور کنید. مانند گرفتگی زبان، بمب گذاری، بالا رفتن لباس و واکنش های مناسب و منطقی که در این موارد می توان انجام داد را تمرین کنید. این تمرینات باعث می شوداعتماد به نفس شما هنگام بروز این مشکلات بالا برود.

7. انسانی برخورد کردن با مخاطبان:
به هر مخاطب همچون یک گروه خاص توجه کنید. آنها می خواهند شما موفق باشید تا بدانند وقت خود را بیهوده هدر نداده اند.

8. شناسایی ترس هایتان و سرباز زدن از آنها:
ترس های خود را قبول کنید، به جای این که با آن ها مبارزه کنید. از کنار آنها بگذرید اگر نمی توانید سرکوبشان کنید. خود را تشویق کنید، موسیقی شاد گوش دهید. به این طریق شما اضطراب را از خود دور می کنید.

9. خوب باشید:
استفاده از کلمات مثبت، تشویق صحبت کردن با خود دور از هر ترس و شک احمقانه. به خودتان بگویید دوستانی دارید که شما را حمایت می کنند. محققان همچنین پیشنهاد می کنند به زمان هایی که می توانید به هدف بزنید، فکر کنید. این کار باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و آرام شدن اعصابتان می شود.

در این باره بیشتر بخوانید: شیوه های کم کردن اضطراب در زمان سخنرانی

5 1000
ارسال شده در 15 آذر 1395 توسط با موضوع روانشناسی
پيلتن شاپ

مطالب پیشنهادی

پیشنهاد سردبیر

  • تخم مرغ و اسفناج در نان همبرگر
  • تاثیر ادویه های تند بر کم شدن وزن
  • مضرات استفاده از دارو های لاغری و روش تهیه داروی لاغری طبیعی
  • مواجهه با علائم و عوارض کبد چرب
  • بعد از باشگاه پاستیل بخورید!
  • آشنایی با گیاه شاهدانه و خواص آن
  • آسپیرین، عامل پیشگیری از ابتلای زنان به آسم
  • ۹۰‬درصد واكسن مورد نياز كشور در موسسه رازي توليد مي‌شود
  • محبوبترین ها

  • استاتین ها و گرفتگی در عضلات
  • مصرف داروهاي ضد عفونت، مانع بزرگ شدن پروستات مي‌شود
  • دارویی برای پیشگیری از مسمومیت غذایی
  • مصرف بيش از حد قرص‌هاي ضد التهاب و آسپرين
  • آیا هر روز آسپرین بخوریم یا نه
  • قيمت گذاري نامناسب، عامل كيفيت پايين‌تر برخي داروهاي داخلي
  • مصرف خودسرانه دارو ممنوع!
  • تأثیر شیمی درمانی بر روند درمان
  • رپورتاژ

  • غربالگری نوزادان جهت بیماری متابولیک
  • طرز تهیه اسموتی های خوشمزه و چربی سوز
  • جراحی پلاستیک و ترمیمی
  • خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر نوروزعلی
  • انجام خدمات جراحی و غیر جراحی زیبایی دکتر بهجو
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x