صحبت در جمع روابط عمومی تقویت روابط عمومی افزایش روابط عمومی

به طور طبیعی صحبت کردن کار آسانی است. ولی با این همه اگر بدون شناخت خود بخواهید یک ساعت در مورد چیزی پی در پی صحبت کنید کار واقعاً سختی است. در عین حال اگر بخواهید پیش بینی کنید در جلو یکی از حضار این کار را انجام دهید چه اتفاقی می افتد؟

به طور طبیعی صحبت کردن کار آسانی است. ولی با این همه اگر بدون شناخت خود بخواهید یک ساعت در مورد چیزی پی در پی صحبت کنید کار واقعاً سختی است. در عین حال اگر بخواهید پیش بینی کنید در جلو یکی از حضار این کار را انجام دهید چه اتفاقی می افتد؟
این نوع تفکر نیز حتی مانع درست صحبت کردن شما می شود. بنابراین لازم نیست قبل از ارائه هر مطلبی خود را مورد حمله مضطربانه قرار دهید. در اینجا مطالبی بیان می شود که به شما کمک می کند تا بر این ترس غلبه کنید.
1. مهار کردن تلفن ( استفاده صحیح از تلفن):
پایین آوردن سر و شانه ها هنگام استفاده از تلفن باعث خمیدگی بدن و تضعیف اعتماد به نفس می شود. تحقیقات نشان می دهد ایستاده صحبت کردن درحالی که چانه خو را بالا گرفته اید و پاهایتان کمی باز است اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

2. دستشویی بروید:
نگرانی که در ارائه سخنرانی ممکن است پیش آید. بنابراین به دستشویی بروید این کار استرس شما را کم می کند.

3. نفس کشیدن:
منظم نفس عمیق کشیدن باعث آرامش سیستم عصبی و همچنین موجب استراحت، ارتباط و حس بهتر می شود.

4. هوشمندانه خوردن و نوشیدن:
از مواد غذایی مانند شیر که موجب مخاط و قهوه که باعث خشک شدن تارهای صوتی می شود اجتناب کنید؛ زیرا در شما حالتی از اضطراب به وجود می آورند. از غذاهای سبک تر استفاده کنید و آب زیاد بنوشید.

5. آماده شوید:
آگاهی کامل از مطلبی که قرار است ارائه دهید را داشته باشید. به موضوعات دقت کنید؛ زیرا خطا درحین سخنرانی تعادل شما را به هم می زند.
6. بدترین شرایط را تصور کنید:
روز قبل چند دقیقه مشکلات بالقوه ای که ممکن است اتفاق بیفتد را تصور کنید. مانند گرفتگی زبان، بمب گذاری، بالا رفتن لباس و واکنش های مناسب و منطقی که در این موارد می توان انجام داد را تمرین کنید. این تمرینات باعث می شوداعتماد به نفس شما هنگام بروز این مشکلات بالا برود.

7. انسانی برخورد کردن با مخاطبان:
به هر مخاطب همچون یک گروه خاص توجه کنید. آنها می خواهند شما موفق باشید تا بدانند وقت خود را بیهوده هدر نداده اند.

8. شناسایی ترس هایتان و سرباز زدن از آنها:
ترس های خود را قبول کنید، به جای این که با آن ها مبارزه کنید. از کنار آنها بگذرید اگر نمی توانید سرکوبشان کنید. خود را تشویق کنید، موسیقی شاد گوش دهید. به این طریق شما اضطراب را از خود دور می کنید.

9. خوب باشید:
استفاده از کلمات مثبت، تشویق صحبت کردن با خود دور از هر ترس و شک احمقانه. به خودتان بگویید دوستانی دارید که شما را حمایت می کنند. محققان همچنین پیشنهاد می کنند به زمان هایی که می توانید به هدف بزنید، فکر کنید. این کار باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و آرام شدن اعصابتان می شود.

در این باره بیشتر بخوانید: شیوه های کم کردن اضطراب در زمان سخنرانی

5 1000
ارسال شده در 15 آذر 1395 توسط با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • روش تهیه مافین با عطر دارچین
  • برای بیمارانی که در ریتم ضربان قلب مشکل دارند جلیقه همراه ساخته شد
  • راه های داشتن یک رابطه جنسی موفق
  • بسته شدن منافذ پوست با پاک نکردن آرایش
  • لاک زدن به ناخن در سنین پایین
  • برای رسیدن به اهدافتان بخوانید
  • بیماری های ناشی از نوشیدن زیاد قهوه
  • سالمندان و عمر اضافه تر
  • محبوبترین ها

  • افت ناگهانی وزن در بیماران پارکینسون
  • غریبه شدن نزدیکان برای مبتلایان به آلزایمر
  • چرا سالخوردگان لاغر میشوند؟
  • چگونه می توانیم طول عمر خود را افزایش دهیم
  • از شکستن مچ دست خود جلوگیری کنید
  • انرژی و پروتئین مورد نیاز برای دوره سالمندی
  • عمر دراز داشتن شدنی است؟
  • سالخوردگان و تحلیل رفتن تمایلات جنسی
  • رپورتاژ

  • لیفتینگ با نخ
  • ارائه خدمات ارتودنسی با استفاده از روش های نوین و پیشرفته
  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • کلینیک آندوسکوپی وکولونسکوپی دکتر فرزاد فرامرزی
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما