روش علمی برای کاهش وزن راه های حفظ تناسب اندام درمان موثر چاقی

این روزها افراد زیادی از مشکلات اضافه وزن رنج می برند.استفاده از مواد غذایی پرکالری نظیر فست فود ها و فعالیت بدنی کم یکی از عوامل اضافه وزن است.ارائه راهکار مناسب برای رهایی از چاقی دغدغه ی خیلی از افراد است.خوشبختانه این روزها  با افزایش محصولات جدید، مکمل‌ها و رژیم‌های که قول لاغری را می‌دهند، صنعت کاهش وزن سال به سال اوج می‌گیرد.بعد از رسیدن به وزن دلخواه و کم کردن وزن ،حفظ وزن جدید اهمیت بالایی دارد.در این مطلب قصد داریم با بیان ۱۱ روش علمی به کاهش وزن شما و هم چنین حفظ آن کمک کنیم.

 

مطالعات حاکی از آن است که اگر صبحانه را از قلم بیاندازید، مغز در اواسط روز برای غذاها و اسنک‌هایی که برایتان مفید نیستند، تحریک می‌شود. همین امر شانس هجوم به مواد غذایی قندی، فراوری شده را در اواخر روز افزایش می‌دهد.

۲.اسموتی‌های غلیظ بنوشید.

نوشیدن اسموتی‌های غلیظ موجب می‌شود تا در طول روز احساس سیری بیشتری داشته باشید.

۳.روزانه ۳۰ گرم فیبر بخورید.

کاهش وزن با جذب بیشتر فیبر تسریع می‌شود. طبق مطالعه‌ایی که در انجمن قلب امریکا انجام شد، مشخص شد افرادی که روزانه ۳۰ گرم فیبر مصرف می‌کنند، نه تنها سلامت قلب خود را بهبود می‌بخشند، بلکه اضافه وزن خود را نیز از دست می‌دهند.

۴. نوشیدنی‌هایی غیر از آب و چای را بی‌خیال شوید.

لیموناد و آب‌میوه‌ها حاوی ۱۸ قاشق چایخوری قند هستند. یکی از مقصران اصلی چاقی همین‌ها هستند. هر روز به سوی نوشیدن کمتری از آب‌میوه‌ها و نوشیدن بیشتر آب گام بردارید.

۵.مصرف گوشت را در برنامه غذایی خود کاهش دهید.

افرادی که گوشت کمتری مصرف می‌کنند، لاغرتر از افرادی هستند که گوشت بیشتری می‌خورند. تلاش کنید تا حبوبات را جایگزین گوشت کنید.

۶.اسیدهای چرب غیراشباع شده بخورید.

اسیدهای چرب غیر اشباع شده بخورید زیرا مطالعات دال بر آن است که این نوع چربی‌ها حقیقتاً به کاهش وزن کمک می‌کند. یکی از غنی‌ترین منابع روغن زیتون است.

۷.پروتئین و میوه را همراه کنید.

خوردن میوه برای اسنک فوق‌العاده است، اما اگر می‌خواهید احساس سیری بیشتری داشته باشید، آن را با پروتئین جفت کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید آووکادو بخورید آن را با پنیر بز میل کنید.

۸.با آرد سفید خداحافظی و به استقبال سبوس بروید.

نان سفید را حذف و نان سبوس دار را جایگزین کنید. این یکی دیگر از روش‌های عالی برای گنجاندن فیبر به برنامه غذایی است.

۹.فلفل قرمز میل کنید.

فلفل‌های قرمز حاوی ترکیباتی موسوم به کپسایسین است که متابولیسم را تا ۴ ساعت پس از خوردن افزایش می‌دهد.

۱۰.ورزش را لذت‌بخش کنید.

اکثر مردم ورزش نمی‌کنند، زیرا آن را یک وظیفه یا کار سخت و طاقت فرسا تصور می‌کنند. سعی کنید در مناطق خوش منظره قدم بزنید. همین امر موجب می‌شود تا از انجام فعالیت‌های فیزیکی لذت ببرید.

۱۱.با یک دوست ورزش کنید.

اگر برنامه‌ی ورزش خود را با یک دوست هماهنگ نمائید، احتمال اینکه به آن برنامه پایبند باشید بیشتر است.

۱۲.مجموعه‌ایی از آهنگ‌های مناسب ورزش که به آن‌ها علاقه دارید، فراهم کنید.

افرادی که در حین ورزش به موسیقی گوش می‌دهند، انگیزه بیشتری برای اتمام تمرینات خود دارند.

 

منبع : وب سایت آی بانو

 

 

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 15 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • نشانه های کمبود ویتامین در بدن را بشناسیم
  • ماهی خوردن در بارداری،درست یا غلط؟
  • کم شدن علاقه به زندگی با دخانیات
  • عواقب کار طولانی مدت در هفته
  • چگونه بدنی عضلانی داشته باشیم
  • روانشناسی دیدن مناظر طبیعی
  • کاهش استرس در سلولهای بتا با پروتئین پروتئین IL -22
  • برای جوان سازی پوست از غذاهای کلاژن ساز بخورید
  • محبوبترین ها

  • جانشین داروی برفک
  • این خوردنی ها جوش صورت را بدتر می کنند
  • روش های مختلف برای کمرنگ کردن برنزگی پوست
  • چگونگی درمان لب های خشک اقایان
  • طرز تهیه ضدآفتاب با کمک طب سنتی
  • شستشوی پوست با عسل
  • تنوع مدل بافت مو
  • حس جوانی با این خوراکی ها
  • رپورتاژ

  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است