overweight-1

این روزها افراد زیادی از مشکلات اضافه وزن رنج می برند.استفاده از مواد غذایی پرکالری نظیر فست فود ها و فعالیت بدنی کم یکی از عوامل اضافه وزن است.ارائه راهکار مناسب برای رهایی از چاقی دغدغه ی خیلی از افراد است.خوشبختانه این روزها  با افزایش محصولات جدید، مکمل‌ها و رژیم‌های که قول لاغری را می‌دهند، صنعت کاهش وزن سال به سال اوج می‌گیرد.بعد از رسیدن به وزن دلخواه و کم کردن وزن ،حفظ وزن جدید اهمیت بالایی دارد.در این مطلب قصد داریم با بیان ۱۱ روش علمی به کاهش وزن شما و هم چنین حفظ آن کمک کنیم.

 

مطالعات حاکی از آن است که اگر صبحانه را از قلم بیاندازید، مغز در اواسط روز برای غذاها و اسنک‌هایی که برایتان مفید نیستند، تحریک می‌شود. همین امر شانس هجوم به مواد غذایی قندی، فراوری شده را در اواخر روز افزایش می‌دهد.

۲.اسموتی‌های غلیظ بنوشید.

نوشیدن اسموتی‌های غلیظ موجب می‌شود تا در طول روز احساس سیری بیشتری داشته باشید.

۳.روزانه ۳۰ گرم فیبر بخورید.

کاهش وزن با جذب بیشتر فیبر تسریع می‌شود. طبق مطالعه‌ایی که در انجمن قلب امریکا انجام شد، مشخص شد افرادی که روزانه ۳۰ گرم فیبر مصرف می‌کنند، نه تنها سلامت قلب خود را بهبود می‌بخشند، بلکه اضافه وزن خود را نیز از دست می‌دهند.

۴. نوشیدنی‌هایی غیر از آب و چای را بی‌خیال شوید.

لیموناد و آب‌میوه‌ها حاوی ۱۸ قاشق چایخوری قند هستند. یکی از مقصران اصلی چاقی همین‌ها هستند. هر روز به سوی نوشیدن کمتری از آب‌میوه‌ها و نوشیدن بیشتر آب گام بردارید.

۵.مصرف گوشت را در برنامه غذایی خود کاهش دهید.

افرادی که گوشت کمتری مصرف می‌کنند، لاغرتر از افرادی هستند که گوشت بیشتری می‌خورند. تلاش کنید تا حبوبات را جایگزین گوشت کنید.

۶.اسیدهای چرب غیراشباع شده بخورید.

اسیدهای چرب غیر اشباع شده بخورید زیرا مطالعات دال بر آن است که این نوع چربی‌ها حقیقتاً به کاهش وزن کمک می‌کند. یکی از غنی‌ترین منابع روغن زیتون است.

۷.پروتئین و میوه را همراه کنید.

خوردن میوه برای اسنک فوق‌العاده است، اما اگر می‌خواهید احساس سیری بیشتری داشته باشید، آن را با پروتئین جفت کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید آووکادو بخورید آن را با پنیر بز میل کنید.

۸.با آرد سفید خداحافظی و به استقبال سبوس بروید.

نان سفید را حذف و نان سبوس دار را جایگزین کنید. این یکی دیگر از روش‌های عالی برای گنجاندن فیبر به برنامه غذایی است.

۹.فلفل قرمز میل کنید.

فلفل‌های قرمز حاوی ترکیباتی موسوم به کپسایسین است که متابولیسم را تا ۴ ساعت پس از خوردن افزایش می‌دهد.

۱۰.ورزش را لذت‌بخش کنید.

اکثر مردم ورزش نمی‌کنند، زیرا آن را یک وظیفه یا کار سخت و طاقت فرسا تصور می‌کنند. سعی کنید در مناطق خوش منظره قدم بزنید. همین امر موجب می‌شود تا از انجام فعالیت‌های فیزیکی لذت ببرید.

۱۱.با یک دوست ورزش کنید.

اگر برنامه‌ی ورزش خود را با یک دوست هماهنگ نمائید، احتمال اینکه به آن برنامه پایبند باشید بیشتر است.

۱۲.مجموعه‌ایی از آهنگ‌های مناسب ورزش که به آن‌ها علاقه دارید، فراهم کنید.

افرادی که در حین ورزش به موسیقی گوش می‌دهند، انگیزه بیشتری برای اتمام تمرینات خود دارند.

 

منبع : وب سایت آی بانو

 

 

ارسال شده در 15 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • با خاصیت های بابونه آشنا شویم
  • نگهداری از لوازم آرایش در حمام چه خطراتی دارد
  • درمان جدیدی برای گلودرد
  • کمک روحی والدین به فرزندان در دوران بلوغ
  • بررسی نحوه زندگی مورچه ها
  • آنافیلاکسی – علل، علائم و درمان
  • نیاز به خوابیدن در انواع سنین
  • متلاشی شدن رشته های DNA مغز با امواج موبایل
  • نحوه رفتار با استرس همسر
  • بیش فعالی و اهمیت دادن به آن
  • منو غذایی یونانی
  • از مضرات wifi برای سلامتی چه می دانید
  • همه علائم اعتیاد در سنین نوجوانی
  • دستگاه دیالیز قابل حمل
  • کمک به درمان چاقی با ساعت بیولوژیک
  • محبوبترین ها

  • چرا این همه بر استفاده از زردچوبه و ادویه کاری تاکید شده است
  • استفاده فراوان از مواد معدنی موجب افزایش خطر آلزایمر می شود
  • مابقی غذای افطار را چگونه نگهداری کنیم
  • دانستنی های جالب و خواندنی در مورد این گوی سرشار از پروتئین
  • ۵ راه دفع سموم در هوای آلوده این روزها
  • با این سبزیجات معجزه آسا آشنا شوید
  • مواقع ضروری برای نوشیدن آب
  • شربت خاکشیر و نبات برای روزه داران
  • تاثیرگذاری گارسون بر اشتهای مشتریان
  • درمان برخی بیماری ها با آب پنیر
  • 6 عاملی که باعث کاهش وزن میشود
  • تجربه لاغری با کمک فیبرها
  • عروس ها برای خوش اندام شدن این 5 نکته را بدانند
  • مهار آلزایمر و زوال عقل
  • غذاهای نفاخ مضر برای سلامتی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است