مشاوره زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت

تقویت حافظه

هر انسانی دوست دارد ذهن هوشیار و حافظه قوی داشته باشد و از این نعمت بزرگ خداوند بهره مند شود.تلاش برای محقق کردن این خواسته صورت گرفته ولی راه طولانی تا رسیدن به این خواسته باقی مانده است.با این حال روش هایی ارائه شده که با استفاده از آن ها میتوان حافظه را تقویت کرد و ما میخواهیم شما را با 4 خوراکی تقویت کننده حافظه آشنا کنیم.

یکی از ساده ترین و در عین حال مؤثرترین راه ها داشتن یک حافظه قوی رعایت یک رژیم غذایی صحیح و گنجاندن برخی خوراکی ها در سبد غذایی روزانه است. راهکاری قابل دسترس و مقرون به صرفه که نتیجه ای تضمینی دارد. آنچه در اینجا می خوانید 4 مورد از بهترین، مفیدترین و مؤثرین این خوراکی ها هستند:

ماهی سالمون

ماهی های روغنی مانند سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 به نام DHA هستند؛ ماده ای که بخش اعظمی از قشر خاکستری مغز ما را تشکیل می دهد و موجب ارتقای کارکردهای مغز ما می شود. استفاده از خوراکی های دارای این نوع از اسید چرب نه تنها موجب تقویت حافظه می شود بلکه هوش ما را هم افزایش می دهد.

دانه کدو تنبل

این دانه های مغذی یکی از بهترین منابع طبیعی دارای زینک هستند که نقش به سزایی در تقویت کارکردهای شناختی نغز، توان فکر کردن و یادگیری ما ایفا می کنند. علاوه بر این، وجود منیزیم و اسیدهای چرب در این دانه خوراکی به تسریع فرایند پخش سیگنال های عصبی در بدن کمک قابل توجهی می کند.

تخم مرغ

یک ماده غذایی بی نظیر مه نه تنها برای مغز بلکه به سراسر وجود ما بهره می رساند. زرده تخم مرغ سرشار از کولین (ویتامین B4)، ویتامین A و فیبر است که به شکل شگفت انگیزی می تواند تمامی کارکردهای مغز ما را تقویت کند. کولین این توانایی را دارد که انتقال دهنده عصبی مربوط به یادگیری و حافظه را تقویت کند. علاوه بر این، وجود دیگر انواع ویتامین B در تخم مرغ و آهن از سیستم عصبی ما حمایت می کند و همین امر قوای شناختی را ما بهبود می بخشد.

شکلات تلخ

شکلات می تواند یکی از بهترین منابع برای تقویت کارکردهای مغز ما باشد؛ به شرط آنکه از نوع تلخش باشد. وجود مقادیر قابل توجهی فلانول در شکلات طبیعی و خام نقش به سزایی در بهتر شدن توان مغز دارد. علاوه بر این، کاکائو گیاهی است سرشار از آنتی اکسیدان که تأثیر به سزایی بر سلامت جسم ما از جمله مغز ایفا می کند. مجموع این شرایط موجب می شود شکلات تلخ منبعی خوب برای پیشگیری از ابتلا به آلزایمر باشد. علاوه بر این، وجود منیزیم، آهن و زینک در این نوع از شکلات نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و مغز ما بازی می کند.

منبع : الو دکتر

5 1000
ارسال شده در 20 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x