4-Khorakie-Taghviate-Hafezeh تقویت حافظه با این 4 خوراکی

هر انسانی دوست دارد ذهن هوشیار و حافظه قوی داشته باشد و از این نعمت بزرگ خداوند بهره مند شود.تلاش برای محقق کردن این خواسته صورت گرفته ولی راه طولانی تا رسیدن به این خواسته باقی مانده است.با این حال روش هایی ارائه شده که با استفاده از آن ها میتوان حافظه را تقویت کرد و ما میخواهیم شما را با 4 خوراکی تقویت کننده حافظه آشنا کنیم.

یکی از ساده ترین و در عین حال مؤثرترین راه ها داشتن یک حافظه قوی رعایت یک رژیم غذایی صحیح و گنجاندن برخی خوراکی ها در سبد غذایی روزانه است. راهکاری قابل دسترس و مقرون به صرفه که نتیجه ای تضمینی دارد. آنچه در اینجا می خوانید 4 مورد از بهترین، مفیدترین و مؤثرین این خوراکی ها هستند:

ماهی سالمون

ماهی های روغنی مانند سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 به نام DHA هستند؛ ماده ای که بخش اعظمی از قشر خاکستری مغز ما را تشکیل می دهد و موجب ارتقای کارکردهای مغز ما می شود. استفاده از خوراکی های دارای این نوع از اسید چرب نه تنها موجب تقویت حافظه می شود بلکه هوش ما را هم افزایش می دهد.

دانه کدو تنبل

این دانه های مغذی یکی از بهترین منابع طبیعی دارای زینک هستند که نقش به سزایی در تقویت کارکردهای شناختی نغز، توان فکر کردن و یادگیری ما ایفا می کنند. علاوه بر این، وجود منیزیم و اسیدهای چرب در این دانه خوراکی به تسریع فرایند پخش سیگنال های عصبی در بدن کمک قابل توجهی می کند.

تخم مرغ

یک ماده غذایی بی نظیر مه نه تنها برای مغز بلکه به سراسر وجود ما بهره می رساند. زرده تخم مرغ سرشار از کولین (ویتامین B4)، ویتامین A و فیبر است که به شکل شگفت انگیزی می تواند تمامی کارکردهای مغز ما را تقویت کند. کولین این توانایی را دارد که انتقال دهنده عصبی مربوط به یادگیری و حافظه را تقویت کند. علاوه بر این، وجود دیگر انواع ویتامین B در تخم مرغ و آهن از سیستم عصبی ما حمایت می کند و همین امر قوای شناختی را ما بهبود می بخشد.

شکلات تلخ

شکلات می تواند یکی از بهترین منابع برای تقویت کارکردهای مغز ما باشد؛ به شرط آنکه از نوع تلخش باشد. وجود مقادیر قابل توجهی فلانول در شکلات طبیعی و خام نقش به سزایی در بهتر شدن توان مغز دارد. علاوه بر این، کاکائو گیاهی است سرشار از آنتی اکسیدان که تأثیر به سزایی بر سلامت جسم ما از جمله مغز ایفا می کند. مجموع این شرایط موجب می شود شکلات تلخ منبعی خوب برای پیشگیری از ابتلا به آلزایمر باشد. علاوه بر این، وجود منیزیم، آهن و زینک در این نوع از شکلات نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و مغز ما بازی می کند.

منبع : الو دکتر

ارسال شده در 21 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • ساده ترین راههای درمانی برای کم شدن استرس
  • برای این رفتار وعادات کودکتان نگران نباشید
  • مراقب شنوایی فرزندتان باشید
  • داروهای ضد عفونت چشم Anti- Infectives
  • چه عادات نادرستی باعث افتادگی سینه خانم ها می شود؟
  • در طب مکمل انواع سوپ را بشناسید
  • لوزه چیست و چه وظیفه ای در بدن دارد
  • انتقال ویروس های بیماری زا به اشکال مختلف
  • رابطه بیکاری با اختلالات روحی
  • نوع شامپویی چقدر مهم است
  • سودمندی ویتامین ث در كاهش فشارخون
  • با کم خونی خداحافظی کنید
  • آداب روز خواستگاری
  • موی زائد و رشد آن روی پوست
  • رفتار با کودک و تاثیرات مختلف آن
  • محبوبترین ها

  • تست های مهم برای غربالگری سلامتی مردان
  • از آزمایش خون اینگونه سردر آورید
  • آب و نمک بهترین شوینده های زخم
  • آیا چاقی ژنتیکی است؟
  • مقابله با غول بیماری های مزمن
  • لوازم مهم سیسمونی
  • ایمن شدن در برابر MS
  • برای پیشگیری از بوجود آمدن رگ های عنکبوتی این ۵ شیوه موثر است
  • مضرات ناشی از امواج وای فای
  • نکاتی برای عدم ابتلای خانم ها به سرطان
  • صندلی چرخان چه خطراتی دارد؟
  • بروز آرتروز در بدن با این عوامل
  • مضرات پیرسینگ
  • پایان دادن به زندگی با نشستن طولانی
  • افراد مسن از این روغن مصرف کنند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است