خوراکیهای تقویت کننده حافظه چگونه حافظه را تقویت کنیم؟ تقویت حافظه

هر انسانی دوست دارد ذهن هوشیار و حافظه قوی داشته باشد و از این نعمت بزرگ خداوند بهره مند شود.تلاش برای محقق کردن این خواسته صورت گرفته ولی راه طولانی تا رسیدن به این خواسته باقی مانده است.با این حال روش هایی ارائه شده که با استفاده از آن ها میتوان حافظه را تقویت کرد و ما میخواهیم شما را با 4 خوراکی تقویت کننده حافظه آشنا کنیم.

یکی از ساده ترین و در عین حال مؤثرترین راه ها داشتن یک حافظه قوی رعایت یک رژیم غذایی صحیح و گنجاندن برخی خوراکی ها در سبد غذایی روزانه است. راهکاری قابل دسترس و مقرون به صرفه که نتیجه ای تضمینی دارد. آنچه در اینجا می خوانید 4 مورد از بهترین، مفیدترین و مؤثرین این خوراکی ها هستند:

ماهی سالمون

ماهی های روغنی مانند سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 به نام DHA هستند؛ ماده ای که بخش اعظمی از قشر خاکستری مغز ما را تشکیل می دهد و موجب ارتقای کارکردهای مغز ما می شود. استفاده از خوراکی های دارای این نوع از اسید چرب نه تنها موجب تقویت حافظه می شود بلکه هوش ما را هم افزایش می دهد.

دانه کدو تنبل

این دانه های مغذی یکی از بهترین منابع طبیعی دارای زینک هستند که نقش به سزایی در تقویت کارکردهای شناختی نغز، توان فکر کردن و یادگیری ما ایفا می کنند. علاوه بر این، وجود منیزیم و اسیدهای چرب در این دانه خوراکی به تسریع فرایند پخش سیگنال های عصبی در بدن کمک قابل توجهی می کند.

تخم مرغ

یک ماده غذایی بی نظیر مه نه تنها برای مغز بلکه به سراسر وجود ما بهره می رساند. زرده تخم مرغ سرشار از کولین (ویتامین B4)، ویتامین A و فیبر است که به شکل شگفت انگیزی می تواند تمامی کارکردهای مغز ما را تقویت کند. کولین این توانایی را دارد که انتقال دهنده عصبی مربوط به یادگیری و حافظه را تقویت کند. علاوه بر این، وجود دیگر انواع ویتامین B در تخم مرغ و آهن از سیستم عصبی ما حمایت می کند و همین امر قوای شناختی را ما بهبود می بخشد.

شکلات تلخ

شکلات می تواند یکی از بهترین منابع برای تقویت کارکردهای مغز ما باشد؛ به شرط آنکه از نوع تلخش باشد. وجود مقادیر قابل توجهی فلانول در شکلات طبیعی و خام نقش به سزایی در بهتر شدن توان مغز دارد. علاوه بر این، کاکائو گیاهی است سرشار از آنتی اکسیدان که تأثیر به سزایی بر سلامت جسم ما از جمله مغز ایفا می کند. مجموع این شرایط موجب می شود شکلات تلخ منبعی خوب برای پیشگیری از ابتلا به آلزایمر باشد. علاوه بر این، وجود منیزیم، آهن و زینک در این نوع از شکلات نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و مغز ما بازی می کند.

منبع : الو دکتر

5 1000
ارسال شده در 21 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه | 249 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • وقوع ناگهانی هیپوگلیسمی
  • بخور نخورهای افراد مستعد به تکرر ادرار
  • شیرینی ترد با عسل
  • باورهای مختلف در مورد بیماری صرع
  • جلوگیری از سکته مجدد با تغییرات شیوه ی زندگی و کنترل فشار خون
  • رایج ترین گفته های نادرست درباره زندگی مشترک
  • فتق و مهمترین راههای درمانی آن
  • 5 روش موثر برای لاغر کردن رانها
  • محبوبترین ها

  • نان سنتی و این موارد مهم
  • اشتهای خود را با استفاده از این روش ها افزایش دهید
  • نوع متابولیسم بدنتان را انتخاب کنید
  • داروهای لاغر کننده و متنوع بودن رژیم غذایی
  • لاغر بودن افراد مقتصد در مقایسه با ولخرج ها،چرا؟
  • جو دوسر را بیشتر بشناسید
  • لاکتوز چیست و چه مواد غذایی لاکتوز دارند؟
  • آیا سویا می تواند جایگزین مناسبی برای شیر باشد؟
  • رپورتاژ

  • فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • ارائه خدمات ویژه سلامت و زیبایی دندان در کلینیک دیبا
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • ایمپلنت بهترین روش برای کاشت دندان و زیبایی صورت
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما