مشاوره زیبایی
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
چربی خون یا همان کلسترول خون بی سر و صدا بالا می رود و علائمی بروز نمی دهد. متأسفانه مازاد کلسترول با افزایش خطر بیماری های قلبی ارتباط دارد. از آنجایی که این مسئله علامت خاصی ندارد لازم است که به طور مرتب آزمایش خون بدهید و میزان کلسترولتان را بررسی کنید. اگر بعد از آزمایش مشخص شده باشد که چربی خونتان بالاست باید از برخی عادت ها و مصرف برخی مواد غذایی که باعث افزایش کلسترول می شوند خودداری کنید.
در این مطلب 7 عادتی که با کلسترول بالا در ارتباط است را بررسی می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

به اندازه کافی چربی های خوب مصرف نمی کنید
اگر پزشکتان گفته است که چربی خون دارید یا در کاغذ آزمایش میزان LDL بالا درج شده است به این معنی است که کلسترول خونتان بالا است و این کلسترول بد باعث مسدود شدن عروق می شود. یادتان باشد که در خون علاوه بر این کلسترول بد، کلسترول خوب هم داریم. میزان کلسترول بد نباید از مرز 200 میلی گرم در دسی لیتر با باشد. متخصصان تاکنون تصور می کردند که مصرف مواد غذایی حاوی چربی باعث افزایش کلسترول خون می شود اما هم اکنون به این نتیجه رسیده اند که مصرف بیش از اندازه چربی های اشباع شده و عدم دریافت کافی چربی های غیراشباع و مفید برای قلب روی میزان کلسترول خون تأثیر دارد.
اگر میزان کلسترول بد خونتان بالاست از مواد غذایی سرشار از فیبرهای محلول در آب مانند لوبیاها، عدس، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات غافل نباشید. این مواد غذایی به کلسترول چسبیده و آن را از بدن دفع می کنند.
بنابراین مصرف مواد غذایی سرشار از چربی های غیر اشباع مونو و پلی، به کنترل کلسترول بد و تری گلیسیرید خون کمک کرده و باعث افزایش میزان کلسترول خوب خون نیز می شوند. برای این کار توصیه می شود که سالادها و سبزیجاتتان را با روغن زیتون میل کنید چون منبع خوب چربی های غیراشباع محسوب می شود.
گوشت و استیک چرب و چیلی را انتخاب می کنید
اگر جزو استیک خورها هستید و حین انتخاب گوشت به سمت گوشت های قرمز پرچرب می روید کمی دقت کنید. برای سلامت قلبتان لازم است که به سراغ گوشت های سالم تر بروید. برای شروع از تکه های کم چرب گوشت شروع کنید و چربی های چسبیده به آن را جدا کنید. سالم ترین روش برای پخت گوشت ها استفاده از فر و گریل کردن آنهاست. توصیه اکید داریم از مصرف کله پاچه و جگر بپرهیزید چون سرشار از کلسترول هستند.

به میزان کافی ماهی نمی خورید
برخی ماهی ها مانند ماهی آزاد و ماهی خال مخالی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که تأثیری در افزایش کلسترول بد خون می شوند. برعکس؛ این اسیدهای چرب کلسترول خوب خون را بالا برده و تری گلیسیرید و در نهایت فشارخون را کاهش می دهند. بنابراین توصیه می کنیم که هر هفته حداقل دو مرتبه حدود 100 گرم ماهی میل کنید و تا حد امکان ماهی های سرشار از امگا 3 ها را انتخاب کنید. می توانید از ماهی آزاد به عنوان منبع پروتئین سالادهایتان (برای یک شام سبک و عالی) استفاده کنید.

به میزان کافی لبنیات نمی خورید
نتایج پژوهش ها نشان می دهد جذب کلسیم از طریق مواد غذایی باعث افزایش میزان کلسترول خوب خون می شود و میزان کلسترول توتال و کلسترول بد را کاهش می دهد. محصولات لبنی منبع خوب کلسیم هستند اما بهتر است به سراغ انواع کم چرب بروید. توصیه می کنیم شیر، پنیر و ماست کم چرب را به رژیم غذایی تان اضافه کنید.

عاشق سیب زمینی سرخ کرده، مواد غذایی آماده و صنعتی هستید
مواد غذایی سرخ کردنی، کنسروها و غذاهای آماده حاوی میزان زیادی چربی های ترانس هستند که به راحتی میزان کلسترول بد را افزایش داده و قاتل کلسترول خوب هستند. حتی اگر روی برچسب هر ماده غذایی درج شده باشد «حاوی چربی های اشباع شده اندک» باز تا حدود 2 گرم در هر سهم غذایی از این چربی ها دارند و درج «فاقد چربی های ترانس» نیز به این معنی است که هر سهم غذایی 0.2 گرم اسیدهای چرب ترانس دارد.
مصرف مواد غذایی سرشار از چربی های غیر اشباع مونو و پلی، به کنترل کلسترول بد و تری گلیسیرید خون کمک کرده و باعث افزایش میزان کلسترول خوب خون نیز می شوند. برای این کار توصیه می شود که سالادها و سبزیجاتتان را با روغن زیتون میل کنید.
اگر روی بسته بندی مواد غذایی عنوان «روغن های نیمه هیدروژنه» را مشاهده کردید بدانید که این ماده غذایی حاوی چربی های ترانس است. معمولاً بیسکوییت ها و کیک ها، انواع هله هوله ها مانند ذرت بو داده، چیپس، پفک، غذاهای سرخ کردنی و مارگارین حاوی چربی های ترانس است. بهتر است کیک و بیسکوییت را در منزل تهیه کنید و میزان چربی و قند افزوده را کنترل کنید.

به اندازه کافی فیبر مصرف نمی کنید
اگر میزان کلسترول بد خونتان بالاست از مواد غذایی سرشار از فیبرهای محلول در آب مانند لوبیاها، عدس، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات غافل نباشید. این مواد غذایی به کلسترول چسبیده و آن را از بدن دفع می کنند. تا می توانید به غذاها و میان وعده هایتان میوه و سبزیجات اضافه کنید. به سالادهایتان حبوبات افزوده و به طور منظم بلغور جوی دو سر میل کنید.

نوشیدنی های الکلی بدترین عادت
مصرف نوشیدنی های الکلی باعث افزایش میزان کلسترول خون می شود. نتایج پژوهش ها نشان می دهد که این قبیل نوشیدنی ها با افزایش میزان کلسترول خون، کبد و دیگر ارگان های حیاتی را در معرض خطر قرار می دهند.

منبع: سلامت نیوز

5 1000
ارسال شده در 15 آذر 1395 توسط با موضوع بیماری ها
سیب سرخ

پیشنهاد سردبیر

  • چرا بیدار شدن با زنگ موبایل زیان آور است؟
  • ورود تلفن همراه به رختخواب ممنوع
  • نکاتی درباره ی غذاهای چرب و غذاهای سالم و مقوی
  • راز جاودانه کردن عشق
  • بروز تحریکات عصبی و ریفلاکس معده نوزاد
  • ثبت نام در باشگاه‌های ورزشی و ترس از آن
  • داروهای خانگی اثبات شده برای دیابت
  • ریشه ژنتیکی آلرژی
  • محبوبترین ها

  • بررسی علل و روش های درمان بی خوابی و بد خوابی (اینسومنیا)
  • مراقبت های مورد نیاز برای پوست در هر رده سنی
  • آیا میدانید پوشیدن لباسهای تنگ چه ضررهایی برای بدن ایجاد میکنند؟
  • شناخت کامل سیری و گرسنگی عصبی
  • چه ارتباطی میان رابطه مالی بیمار و پزشک وجود دارد؟
  • بازگرداندن حافظه با یک ایمپلنت مغزی
  • سوراخ کردن گوش و ابتلا به انواع سردردها
  • سکته کردن چه نشانه هایی دارد؟
  • رپورتاژ

  • دکتر وحید عارفی دندانپزشک و متخصص بیماری های لثه
  • کلینیک اطفال و واکسیناسیون ساج
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • محصولات پزشکی و بهداشتی شرکت رهاورد دانش پزشکی
  • محصولات دارویی و گیاهی
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی