کنترل قند خون روش های کاهش قندخون تاثیر راه رفتن بر کاهش قند خون

افراد مبتلا به دیابت نوع 2 لازم است همواره مراقب قند خون خود باشند و آن را کنترل کنند.ورزش کردن یکی از توصیه هایی است که برای این افراد بسیار مفید است.یکی از توصیه هایی که به این افراد می شود این است که در طول روز برای چند لحظه از روی مبل بلند شوند و یا چند لحظه بایستند و آرام راه روند.به این ترتیب می توانند قند خون خود را کنترل کنند.

دکتر رابرت کورگی، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «هر گونه فعالیت می تواند به کاهش گلوکز (قندخون) کمک کند. پیام «کمتر نشستن» بیش از توصیه به ورزش موفق است چراکه عمدتا بیماران شیوه تجویزی ورزش را انجام نمی دهند.»دستورالعمل فعلی فعالیت فیزیکی بر حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط تا شدید در هفته برای کمک به پیشگیری از دیابت نوع۲ تاکید دارد. اما محققان اذعان می کنند که ۹ نفر از ۱۰ نفر در انجام این دستورالعمل ناموفق هستند.

این مطالعه شامل ۱۹ فرد بزرگسال مبتلا به دیابت نوع۲ با میانگین سنی ۶۳ سال بود که به سه برنامه که هریک چهار روز به طول می انجامید عمل می کردند. در اولین برنامه، شرکت کنندگان ۱۴ ساعت در روز می نشستند و تنها یک ساعت در روز راه رفته و یک ساعت می ایستادند.

در برنامه دوم (برنامه کمتر نشستن)، شرکت کنندگان در مجموع ۲ ساعت در روز راه می رفتند و ۳ ساعت در روز می ایستادند و زمان استراحت شان بعد از هر ۳۰ دقیقه بود.

در برنامه سوم (ورزش)، شرکت کنندگان یک ساعت نشستن در روز را با دوچرخه زدن در محیط بسته جایگزین کردند.

به گفته محققان، در برنامه های نشستن کمتر و ورزش، میزان مصرف انرژی مشابه و یکسان بود.

محققان دریافتند بهبود چشمگیر در کنترل قندخون زمانی روی داد که بیماران در برنامه کمتر نشستن یا ورزش شرکت داشتند، اما بهبود بیشتر در طول فاز کمتر نشستن اتفاق افتاد.

منبع: سلامت نیوز

5 1000
ارسال شده در 18 آذر 1395 توسط با موضوع دیابت

پیشنهاد سردبیر

  • گرم کردن برخی غذاها در مایکروفر
  • مضطرب شدن در روز اول مدرسه
  • پیری زود رس پوست و دلایل آن
  • ریفلاکس و راه چاره برای آن
  • پس ازساعتها روزه داری میوه ها انتخاب مناسب و سالمی هستند
  • ایجاد مشکلات نازایی برای زوجین
  • استاتین با دوز بالا در بیماران قلبی، باعث تقویت بقا و کاهش خطر مرگ می شود
  • جوان ماندن خود را با این 5 ورزش تضمین کنید
  • محبوبترین ها

  • ارتباط سلامت جسم و مرگ
  • فشارخون و کنترل آن
  • نکاتی که در ورزش بدنسازی باید مد نظر داشته باشید
  • درباره ورزش کانوپولو اطلاعات تکمیلی را بخوانید
  • مراقبت از بدن در برابر انواع بیماری ها با ورزش
  • 4 حرکت معجزه اسا برای کوچک کردن شکمتان
  • چگونه با یوگا برای زایمان آماده شویم
  • تاثیرات جالب دویدن در مراحل اول
  • رپورتاژ

  • درمان های زیبایی دندان توسط دکتر مجید فر
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • مرکز تخصصی دندانپزشکی دکتر سید سعید هاشمی
  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما