کنترل قند خون روش های کاهش قندخون تاثیر راه رفتن بر کاهش قند خون

افراد مبتلا به دیابت نوع 2 لازم است همواره مراقب قند خون خود باشند و آن را کنترل کنند.ورزش کردن یکی از توصیه هایی است که برای این افراد بسیار مفید است.یکی از توصیه هایی که به این افراد می شود این است که در طول روز برای چند لحظه از روی مبل بلند شوند و یا چند لحظه بایستند و آرام راه روند.به این ترتیب می توانند قند خون خود را کنترل کنند.

دکتر رابرت کورگی، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «هر گونه فعالیت می تواند به کاهش گلوکز (قندخون) کمک کند. پیام «کمتر نشستن» بیش از توصیه به ورزش موفق است چراکه عمدتا بیماران شیوه تجویزی ورزش را انجام نمی دهند.»دستورالعمل فعلی فعالیت فیزیکی بر حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط تا شدید در هفته برای کمک به پیشگیری از دیابت نوع۲ تاکید دارد. اما محققان اذعان می کنند که ۹ نفر از ۱۰ نفر در انجام این دستورالعمل ناموفق هستند.

این مطالعه شامل ۱۹ فرد بزرگسال مبتلا به دیابت نوع۲ با میانگین سنی ۶۳ سال بود که به سه برنامه که هریک چهار روز به طول می انجامید عمل می کردند. در اولین برنامه، شرکت کنندگان ۱۴ ساعت در روز می نشستند و تنها یک ساعت در روز راه رفته و یک ساعت می ایستادند.

در برنامه دوم (برنامه کمتر نشستن)، شرکت کنندگان در مجموع ۲ ساعت در روز راه می رفتند و ۳ ساعت در روز می ایستادند و زمان استراحت شان بعد از هر ۳۰ دقیقه بود.

در برنامه سوم (ورزش)، شرکت کنندگان یک ساعت نشستن در روز را با دوچرخه زدن در محیط بسته جایگزین کردند.

به گفته محققان، در برنامه های نشستن کمتر و ورزش، میزان مصرف انرژی مشابه و یکسان بود.

محققان دریافتند بهبود چشمگیر در کنترل قندخون زمانی روی داد که بیماران در برنامه کمتر نشستن یا ورزش شرکت داشتند، اما بهبود بیشتر در طول فاز کمتر نشستن اتفاق افتاد.

منبع: سلامت نیوز

ارسال شده در 18 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع دیابت

پیشنهاد سردبیر

  • رژیم غذایی برای مقابله با مشکلات پاییزی
  • رژیم نیمه گرسنگی کاهو و گوجه فرنگی
  • رایج ترین بیماری پس از مسافرت
  • کاهش مقدار قند خون با دانه انگور
  • در کنترل قندخون ورزش کوتاه مدت قبل از غذا بسیار موثر است
  • روانشناسی رضایت شما از زندگی
  • درباره ميكروب هاي روده چقدر اطلاعات دارید؟
  • در 60 دقیقه فقط دو دقیقه راه بروید تا در جوانی نمیرید
  • محبوبترین ها

  • تغییر در تمرینات ورزشی
  • تمرینات ورزشی و مقابله با سرطان ها و بیماری های خطرناک
  • وقتی خسته هستید چگونه ماساژ دهید
  • در مورد ورزش و تغذیه بانوان این دروغها بسیار متداول شده است
  • معنا و مفهوم کاتا
  • شکم صاف،بدن قوی و کمر بدون درد با این حرکات ورزشی
  • نحوه سوزاندن کالری اضافی برخی مواد غذایی
  • خوش فرم کردن بالاتنه با این حرکات
  • رپورتاژ

  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    لاغر شو
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است