ghandekhoon

افراد مبتلا به دیابت نوع 2 لازم است همواره مراقب قند خون خود باشند و آن را کنترل کنند.ورزش کردن یکی از توصیه هایی است که برای این افراد بسیار مفید است.یکی از توصیه هایی که به این افراد می شود این است که در طول روز برای چند لحظه از روی مبل بلند شوند و یا چند لحظه بایستند و آرام راه روند.به این ترتیب می توانند قند خون خود را کنترل کنند.

دکتر رابرت کورگی، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «هر گونه فعالیت می تواند به کاهش گلوکز (قندخون) کمک کند. پیام «کمتر نشستن» بیش از توصیه به ورزش موفق است چراکه عمدتا بیماران شیوه تجویزی ورزش را انجام نمی دهند.»دستورالعمل فعلی فعالیت فیزیکی بر حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط تا شدید در هفته برای کمک به پیشگیری از دیابت نوع۲ تاکید دارد. اما محققان اذعان می کنند که ۹ نفر از ۱۰ نفر در انجام این دستورالعمل ناموفق هستند.

این مطالعه شامل ۱۹ فرد بزرگسال مبتلا به دیابت نوع۲ با میانگین سنی ۶۳ سال بود که به سه برنامه که هریک چهار روز به طول می انجامید عمل می کردند. در اولین برنامه، شرکت کنندگان ۱۴ ساعت در روز می نشستند و تنها یک ساعت در روز راه رفته و یک ساعت می ایستادند.

در برنامه دوم (برنامه کمتر نشستن)، شرکت کنندگان در مجموع ۲ ساعت در روز راه می رفتند و ۳ ساعت در روز می ایستادند و زمان استراحت شان بعد از هر ۳۰ دقیقه بود.

در برنامه سوم (ورزش)، شرکت کنندگان یک ساعت نشستن در روز را با دوچرخه زدن در محیط بسته جایگزین کردند.

به گفته محققان، در برنامه های نشستن کمتر و ورزش، میزان مصرف انرژی مشابه و یکسان بود.

محققان دریافتند بهبود چشمگیر در کنترل قندخون زمانی روی داد که بیماران در برنامه کمتر نشستن یا ورزش شرکت داشتند، اما بهبود بیشتر در طول فاز کمتر نشستن اتفاق افتاد.

منبع: سلامت نیوز

ارسال شده در 18 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع دیابت

پیشنهاد سردبیر

  • مصرف بی رویه آنتي‌هيستامين باعث مقاومت دارویی میشود
  • شیرینی کشمشی بدون آرد و روغن
  • وعده های غذایی متخصصان تغذیه
  • رابطه جنسی با وجود مرض قند
  • آشنایی با نوشیدنی های سم زدا
  • مردانی که باب میل خانم ها نیستند
  • علائم مهم کودک آزاری را باهم مرور کنیم
  • سنجش فشار خون با شیوه ای بهتر
  • پیامدهای ترک مصرف لبنیات از رژیم غذایی بخش اول
  • اگر فشار خون بالایی دارید ، این مطلب را بخوانید
  • سرطان چه عوارض روانی در بیماران دارد
  • بخش های مختلف بهداشت
  • کمک به رفع ویار خانم ها با لیمو
  • پاهای یک مومیایی رمزگشایی شد
  • رژیم ۲۱ روزه لاغری لاغرشو – روز سوم
  • محبوبترین ها

  • زمان مناسب برای لاغری را در نظر بگیرید
  • اگرخواهان حافظه ای قوی هستید ؛بخورید
  • غذای سالم بخورید تا خسته نشوید
  • زیانهای آدامس برای میگرنی ها
  • 5 چای سالم که باید امتحان کنید
  • تحقیقات جدید درباره سرطان زا بودن گوشت قرمز
  • دانستنی های مهم پیرامون رژیم مدیترانه ای
  • 4 ویتامین ها برای سندرم یائسگی
  • سه چیز را در شام خود تغییر دهید و لاغر شوید.
  • توصیه های تغذیه ای برای کاهش وزن
  • برای درمان رودل از این روش استفاده کنید
  • تنظیم فشار خون با برنامه غذایی سالم
  • رژیم غذایی گام و این اصول و قوانین
  • مضرات خوردن گوشت حیوانات وحشی
  • ادویه هایی که سرعت وزن کم کردن شما را افزایش می دهند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است