artrit
بیماری آرتریت روماتوئید یکی از بیماری های شایع در بین افراد است.برای درمان و کنترل درد ناشی از این بیماری افراد به استفاده از داروهای ضد درد و هم چنین راهکارهای مختلف روی می آورند.اما در صورتی که فرد شاغل باشد در محل کار درد زیادی را تحمل می کند و این موضوع می تواند درد ناشی از بیماری را تشدید کرده و شما را آزار دهد.در این مطلب قصد داریم با ارائه راهکارهایی در مورد شیوه های مدیریت آرتریت روماتوئید در محل کار صحبت کنیم.

صحیح نشستن: اگر شما بیشترین زمان روز را در محیط کار صرف نشستن می کنید، به احتمال زیاد دچار درد مفاصل می شوید حتی اگر به آرتریت روماتوئید هم مبتلا نباشید. در ابتدای امر باید مطمئن باشید وضعیت نشستن شما از نظر ارگونومی صحیح است. از راحتی صندلی کار خود مطمئن باشید و ارتفاع میز و صندلی را تنظیم کنید. در حالت ایده آل میز کار چند سانتی متر بالاتر از ران بوده و صفحه کلید کامپیوتر درست مقابل شما قرار می گیرد. صفحه نمایش را به گونه ای قرار دهید که گردن شما راحت و صاف قرارگیرد. برای این منظور صفحه نمایش باید دقیقا جلوی شما و بالای صفحه کلید باشد.

 

وضعیت مناسب دست در هنگام کار با ماوس: آرتریت روماتوئید اغلب انگشتان و اتصالات مچ دست را حین کار تحت تاثیر قرار می دهد و کار با کامپیوتر را اغلب خسته کننده و دردناک می کند. بسیاری از کاربران کامپیوتر در موقع کار با کیبورد یا ماوس ساعد و آرنج و بازو هایشان به هیچ جایی تکیه ندارد و به اصطلاح آنها را در هوا نگه می دارند. در این حالت تمام وزن بازو و ساعد باید به توسط شانه ها تحمل شود. برای جلوگیری از این مشکل باید فشار وزن را از روی گردن و شانه تا حد امکان کم کرد.

 

راه حل مناسب این کار این ست که در هنگام کار با کیبورد یا ماوس آرنج یا ساعد را روی یک تکیه گاه قرار داد به نحوی که شانه کاملا شل و آویزان شود. در این وضعیت وزن بازو را تکیه گاه تحمل می کند و فشاری به شانه و گردن وارد نمیشود. از ماوسی استفاده کنید که اندازه دست شما باشد. ماوس های بیش از حد بزرگ موجب خستگی مچ دست شما می شوند.

 

در نظر گرفتن دوره های استراحت کوتاه: احساس خستگی گاه به گاه در مبتلایان به آرتریت روماتوئید بسیار معمول است. زمانی که احساس تضعیف انرژی می کنید، دوره استراحت کوتاه را در نظر بگیرید تا دچار التهاب مفاصل نشوید.

 

ورزش منظم: ورزش می تواند به بهبود قدرت عضلانی و تحرک مفاصل کمک کند. برنامه ورزشی خوب توانایی خاص فیزیکی را افزایش و محدودیت ها را کاهش می دهد ضمن این که برای سلامت عمومی بدن مفید است. اگر امکان ورزش منظم در محیط کار را ندارید، زمان های کوتاه برای پیاده روی سریع و یا بالا و پایین رفتن از پله به جای استفاده از آسانسور را در نظر بگیرید.

 

کشش دوره ای: به محض این که زمانی برای استراحت یافتید، چند نفس عمیق بکشید و برخی از حرکات آهسته و کششی را انجام دهید. این حرکات مفاصل را شل و انعطاف پذیر می کند و سطح استرس شما را کاهش می دهد.

 

پوشیدن کفش مناسب: علائم ابتلا به آرتریت روماتووید ابتلا معمولا در انگشتان و سپس در جلوی پا و بعد در ناحیه قوزک و پشت پا ظاهر می شود. پس کفشی را انتخاب کنید که پاها و مفاصل را حمایت می کنند. حمایت خوب یعنی انتخاب کفش هایی که قوس کف آنها مناسب باشد. زنان مبتلا به این اختلال باید از کفش های پاشنه بلند اجتناب کنند. از خرید کفش های با آج بزرگ خودداری کنید چون ممکن است باعث زمین خوردن شما شود.

منبع: بامداد

 

ارسال شده در 19 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی

پیشنهاد سردبیر

  • خاصیت حمام کردن برای خانم های باردار
  • ویتامین های کمک کننده به رفع استرس
  • از نگهداری بطری های یکبار مصرف در فریزر جدا خود داری کنید
  • تاثیرات مفید چرت نیمروزی برای افراد شاغل
  • فواید خنده دردرمان عارضـه های جـسمـی
  • علل کاهش اعتماد به نفس
  • خوردن کدام برنج توصیه می شود؟ چرا؟
  • درمان چاقی های موضعی با طب سوزنی
  • چربی سوزی ثابت و معین با این روش
  • چه بیماریهایی باعث افزایش ریزش مو می شود؟
  • مصرف قرص‌هاي ويتامين در پيشگيري از بيماري قلب بي‌تاثير است
  • شیوه های ساده برای دریافت چربی‌های مفید
  • حواستان به سقط در ماههای اول حاملگی باشد
  • نکاتی در رابطه با تربیت جنسی در نوجوانان (2)
  • درد های خود را به صورت طبیعی تسکین دهید
  • محبوبترین ها

  • با خواص باورنکردنی فلفل دلمه ای آشنا شوید
  • آجیل خریدن با دانستن این نکات مهم
  • چربی های مفید را بشناسید و از آن استفاده کنید
  • همه چیز در مورد حذف کردن وعده های غذایی
  • مواد غذایی که خوردن آنها شما را لاغر می کند
  • اطلاعات کامل و منحصر بفرد درباره عرقیجات آلوئه ورا
  • ابتلا به سرطان با خوردن زولبیا و بامیه
  • بررسی مزایا و معایب گوشت پرندگان مختلف
  • رنگ غذا چه تاثیری بر اشتها دارد؟
  • دریافت انواع املاح و مواد معدنی
  • درباره نقش انگور در کنترل دیابت بیشتر بدانیم
  • سالاد مقوی و رژیمی با سیرکنندگی بالا
  • 5 دلیل برای خوردن جوانه های بیشتر
  • مراقبت از سلامت سالمندان با مصرف آجیل
  • افرادی که این مشکلات را دارند چای نخورند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است