tudo-sobre-diabetes

بهتر است افراد مبتلا به امراض قندی بیشتر به سلامتی خود اهمیت بدهند و در زمینه تنظیم و کنترل سطح قندخونشان از روش های موثر درمانی و تغذیه ای کمک بگیرند تا دچار مشکلات و پیامدهای ناگوار این بیماری نشوند .روش های مفید و موثر در این زمینه را در ادامه مطلب بررسی خواهیم کرد .

همانطور که هوا سردتر می شود، منوی غذایی بخصوص برای مبتلایان به دیابت نیز باید تغییر کند. بسیاری از گروه های غذایی پاییزی خاصیت کاهش قند خون را برای دیابتی ها دارند.

بهترین گزینه های غذایی برای این بیماران دراین روزها از این قرار است:

  • دارچین

کارشناسان انجمن دیابت آمریکا اعلام کرده اند که مصرف روزانه ۱ تا ۶ گرم دارچین توسط مبتلایان به دیابت نوع ۲، علاوه بر این که منجر به کاهش گلوکز ناشتا می شود، تاثیر زیادی در کاهش تری گلیسیرید، کلسترول بد یا ال دی ال و کلسترول تام دارد.

images

  • کلم بروکسل

این سبزی کم قند در پاییز و زمستان بسیار در دسترس است و یک انتخاب هوشمند برای ثبات سطح قند خون در افراد دیابتی می تواند باشد. دو فنجان کلم بروکسل حاوی مقادیر کافی از پروتئین بدون چربی و فیبر است. ضمنا رژیم غذایی سرشار از گیاهانی مانند کلم و کاهو می‌ تواند خطر ابتلا به این دیابت را تا ۱۴ درصد کاهش دهد.

brussels-sprouts-2

  • سیب

سیب از جمله میوه ها و منابع غنی فیبر است که به علت داشتن پکتین و داشتن شاخص قندی کمتری نسبت به سایر میوه ها به عنوان یک میان وعده مناسب بویژه در مبتلایان به دیابت به شمار می رود. مصرف روزانه سیب را به میزان یک تا چهار واحد سیب متوسط در عموم افراد و بویژه مبتلایان به دیابت توصیه میشود.

323831430-talab-ir

  • سیب ‌زمینی شیرین

یک سیب‌ زمینی شیرین که در اجاق کبابی شده ۳۰ درصد کمتر از سیب ‌زمینی معمولی قند خون را افزایش می ‌دهد زیرا حاوی فیبر بالا و ریزمغذی‌ هایی است که ۴۰ درصد آن ها از نوع حلال بوده و سبب کاهش کلسترول و کندی هضم غذا می ‌شوند. در ضمن سیب ‌زمینی شیرین غنی از کاروتنوئید و رنگ‌ دانه ‌های زرد و نارنجی است که به ارگانیسم‌ ها اجازه عکس ‌العمل در برابر انسولین را می‌ دهد. سیب ‌زمینی شیرین همچنین غنی از اسید کوروژنیک است. این ترکیب گیاهی طبیعی می ‌تواند به کاهش مقاومت در برابر انسولین کمک کند.

sweet-sibzamini-shirin

  • جوی دو سر

مصرف جوی دو سر باعث می‌ شود بین آنزیم‌ های هضم ‌کننده در معده و مولکول‌ های آمیدون (نشاسته) غذا، یک سد چسبناک به وجود بیاید. در نتیجه دستگاه گوارش مدت طولانی ‌تری غذا را در خود نگه داشته و قندها به تدریج وارد خون می ‌شوند.

barley-grain

  • دانه کدو تنبل

منبع خوبی از چربی های سالم، فیبر و کربوهیدرات است. مصرف روزانه ۵ گرم معادل ۲ قاشق غذاخوری از این دانه منجر به تنظیم موثر قند خون در افراد دیابتی میشود.

co645

  • هویج

هویج یکی از منابع طبیعی غنی از بتاکاروتن است که می ‌تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش داده و قند خون را تنظیم کند.

img20290270

ارسال شده در 20 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تورم و درد در بیضه سمت راست، سفتی و سردی بیضه
  • مقایسه تب برهای معروف با یکدیگر
  • مناسب‌ترین راه برای داشتن بدنی سالم
  • سفید رنگ بودن زبان
  • سلامت هورمون ها با مصرف تخم کدو
  • علت سوراخ داشتن برخی از پنیرها
  • زیاده روی در خوردن این داروها و سردرد دائم
  • منشا اصلی روماتیسم و پادرد مشخص شد!
  • چطوری در هنگام شب از پوست مراقبت کنیم
  • در این ساعات مشغول به ورزش بشوید
  • خشک شدن مو و این روش های درمانی
  • پیشنهادات مناسب برای تنظیم خواب یک ورزشکار
  • سوزش در نواحی مختلف معده
  • کیک خیس لیمویی با سس شکلاتی
  • سرطان پروستات و دیگر سرطان های مربوط به آن
  • محبوبترین ها

  • اقدامات اولیه برای کسی که سکته می کند
  • باید ها ونباید هایی جالب در مورد ارسال دسته گل به خانم ها!
  • هشدارهای مهم برای گرمازدگی
  • کنترل تعریق زیاد
  • فوت و فن کار با اینترنت
  • پیشنهاداتی برای ماساژ دادن پا
  • تقویت ذهن با کمک این روش ها
  • ویتامین ب و تاثیرات مفید آن بر بدن
  • افزایش وزن با این بازی ها
  • برخی سوالات را نباید پرسید!
  • سفر با کمترین خرج و به یاد ماندنی
  • اهمیت به سالم بودن آب استخر ها
  • تصویب جرم برای مصرف مشروبات الکلی در سنین پایین
  • سطل و کیسه زباله استاندارد و بهداشتی
  • چگونه با غم مرگ عزیزانمان کنار بیاییم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است