مشاوره زیبایی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی

میوه اورگانیک میوه مصرف میوه پوست میوه آب میوه

 

مصرف انواع میوه ها هم اصول و قوانین مربوط به خود را دارد بد نیست مراقب زیاده روی خود در مصرف میوه باشید و از برخی اشتباهات رایج در این زمینه بپرهیزید متخصصین تغذیه در این زمینه پیشنهادات و توصیه هایی برایتان دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد .

طبیعی است! سالم است! سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان های ضد سرطانی است! بله میوه برای سلامتتان مفید است، اما قبل از اینکه میوه را گاز بزنید هشدارهای مهمی هست که باید در نظر بگیرید. در ادامه می خواهیم 7 چیز که باعث می شوند اشتباه میوه بخورید را به شما معرفی کنیم

 

1- فکر می کنید همه میوه ها یکسان هستند

چه چیزی آناناس و توت را از یکدیگر متفاوت می کند؟ با اینکه هر دو حاوی ویتامین های مفید برای بدن هستند ( آناناس منبعی غنی از فولات و ویتامین B6 و توت نیز سرشار از فیبر و ویتامین C است ) اما مقدار متفاوتی کربوهیدرات قند و فیبر در خود دارند. بهترین میوه ها مقدار زیادی پلی فنل ( ماده شیمیایی که با التهاب مبارزه می کند ) در خود دارند و شاخص گلیسمی شان نیز پایین است. شاخص گلیسمی نشان می دهد که یک غذا چقدر سریع می تواند قند خونتان را افزایش دهد. میوه هایی که شاخص گلیسمی پایین دارند انتخاب های بهتری هستند چون آرام تر هضم می شوند، بنابراین باعث افزایش ناگهانی قند خونتان نمی شوند و کمکتان می کنند برای مدت زمان بیشتری سیر بمانید.
توت ها مقدار زیادی پلی فنل دارند و شاخص گلیسمی شان نیز پایین است. به صورت کلی بیشتر میوه هایی که رنگ تیره تری دارند، مانند انگور هایی تیره رنگ در مقایسه با میوه هایی با رنگ روشن مانند موز و ملون ها آنتی اکسیدان بیشتری دارند و در هر وعده میزان قندشان نیز پایین تر است.

2-میزان نامشخصی میوه می خورید

برخی برنامه های کاهش وزن اجازه می دهند هر چقدر دلتان می خواهد میوه و سبزیجات مصرف کنید اما این کار به نظر خیلی هوشمندانه نمی آید. مسلما می توانید مقدار بسیار زیادی سبزیجات غیر نشاسته ای میل کنید اما میوه ها چیزهایی هستند که باید بیشتر حواستان را در موردشان جمع کنید، دلیلش هم گلیسمی بالایی است که بعضی از آنها دارند. از آنجا که طعم میوه ها شیرین و دلچسب است، ممکن است بدون اینکه متوجه شویم پرخوری کنیم. در این حالت قند خون به دلیل گلوکز و کالری بالا می رود و منجر به افزایش وزن می شود.

چه مقدار باید میوه بخوریم؟ برای بیشتر افراد بالغ دو فنجان در روز توصیه می شود ولی باز هم این مقدار بسته به سن و سطح تناسب اندام متفاوت است. اگر توت یا میوه هایی استفاده می کنید که برش خورده اند هیچ اشکالی ندارد که از فنجان های اندازه گیری استفاده کنید ( سعی کنید هر وعده یک دوم فنجان باشد ).

3-بر اساس میزان گرسنگی تان انتخاب متفاوتی نمی کنید

صدای شکمتان درآمده و هنوز چند ساعتی تا آماده شدن غذا باقی است؟ یا فقط دوست دارید چیزی بخورید که هوستان به شیرینی را فرو بنشاند؟ قبل از اینکه بخواهید چیزی انتخاب کنید ابتدا این مورد را برای خود روشن کنید. برای مثال یک سیب بزرگ 120 کالری دارد اما یک سیب کوچک فقط 53 کالری. همچنین هنگام انتخاب یک سیب را هرگز در اندازه با یک پرتقال مقایسه نکنی. کالری یک پرتقال بزرگ در واقع برابر است با کالری یک سیب کوچک.

4-میوه را به تنهایی می خورید

با اینکه یک قطعه میوه از یک قطعه شکلات شیرین بهتر است اما همچنان پتانسیلش را دارد که قند خونتان را بالا ببرد و سپس باعث سقوط آن شود. میوه را با مقداری پروتئین ترکیب کنید ، مثلا مقداری پنیر یا کره بادام زمینی این کار باعث می شود میوه باعث فراز و فرود ناگهانی در قند خونتان نشود. میوه باعث افزایش سطح انسولین و پروتئین باعث بالا رفتن هورمون گلوکاگون می شود. این دو هورمون برای ثابت نگه داشتن سطح قند خون با یکدیگر کار می کنند.
مخصوصا اگر دیابت یا پیش دیابت دارید خوردن پروتئین به همراه میوه بسیار با اهمیت می شود. در غیر این صورت ممکن است علائم بالا رفتن قند خون از جمله افزایش ضربان قلب را تجربه کنید.

5-میوه اورگانیک نمی خرید

بله هزینه اش بیشتر می شود اما بسیاری از متخصصان بر این عقیده هستند که ارزشش را دارد ،حداقل در مورد بعضی از انواع میوه. متخصصان توصیه می کنند انواع سیب، انگور و دیگر میوه هایی که زیاد از آفت کش ها در آنها استفاده می شود را به صورت اورگانیک خریداری کنید. این کار باعث می شود کمتر در معرض آفت کش ها قرار بگیرید و همچنین ممکن است مواد مغذی بیشتری دریافت کنید.

6-پوست میوه را نمی خورید

پوست میوه معمولا بهترین بخشش از نظر ویتامین و آنتی اکسیدان است، برای مثال پوست سیب سرشار است از ویتامین C، فیبر و ویتامین A. تحقیقات همچنین نشان داده پوست سیب می تواند از چاقی جلوگیری کند و خواص ضد سرطانی نیز دارد.

7-میوه ها را نمی خورید، می نوشید

آب میوه دارای قطعات حاوی فیبر میوه نیست. فیبر از آزاد شدن سریع گلوکز در خون جلوگیری می کند بنابراین وجودش بسیار مهم است. بهتر است همیشه میوه را به صورت کامل میل کنید و یا حداقل به صورت اسموتی ( تا پروتئین داشته باشد ) . میوه های خشک نیز همینطور هستند، درست مانند آب میوه ممکن است در خوردنشان زیاده روی کنید.

5 1000
ارسال شده در 19 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه
سیب سرخ

پیشنهاد سردبیر

  • 10 نکته طلایی برای اینکه تعطیلاتی لذت بخش را تجربه کنید
  • از زانتلاسما یا چربی چشم چه می دانید؟
  • شادابی پوست در گرو آب رسانی
  • در ورزش گرم کردن چه شیوه هایی دارد؟
  • در رابطه با آشنا پنداری
  • تنظیم وقت و برنامه ریزی برای محصلین
  • نوزادی که به اندازه ی یک کف دست است
  • درد معده را با این روش ها تسکین دهید
  • محبوبترین ها

  • برای جلوگیری از ابتلا به سرطان سینه نکات زیر را رعایت کنید
  • بیماری مِنیِیر چیست؟ / دلیل این سرگیجه از چیست؟
  • ارائه روش های جدید برای درمان 50% سرطان ها
  • تاثیرات منفی سردرد بر عروق مغزی
  • ارتباط تغذیه با تومور در سینه
  • کیست های فکی را چگونه میتوان درمان کرد؟
  • مقابله با آپنه خواب با این ترفندها
  • مقابله با پارکینسون با روش های تغذیه ای
  • رپورتاژ

  • درمان افتادگی پلک به روش پلاسما
  • جراحی لیفت ابرو دکتر نداف کرمانی
  • بالون معده بدون نیاز به بیهوشی و بستری توسط دکتر فرامرزی
  • لبخند را به عنوان امضاء خاص چهره خود اضافه کنید!
  • علائم بارداری در روزهای نخست
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x