کاهش وزن علل چاقی روش های کاهش وزن راه های کاهش وزن چاقی

اگر به طور مداوم سراسر مدت زمان ناهار کار می کنید و در اواخر بعد از ظهر فرصت برای خوردن چیزی پیدا می کنید باید بدانید این برنامه شما به طور مرموزی به تلاش شما برای کاهش وزن ضربه می زند. مطالعه اخیر منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، اثر بخشی برنامه کاهش وزن را در میان بیش از ۱۲۰۰ نفر در اسپانیا که دچار اضافه وزن و چاقی بودند مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید خوردن ناهار با تأخیر یعنی حدود ساعت ۳ بعد از ظهر روند کاهش وزن را کندتر می کند.

این مطالعه به طور خاص در مورد پروتئینprilipen است. این پروتئین پیدا شده در سلول های انسان برای حرکت و سوزاندن چربی های سراسر بدن الزامی است. مردم با تنوع ژنتیکی خاص از این پروتئین کمتر دچار کاهش وزن می شوند، هنگامی که ساعت ۳ بعد از ظهر ناهار می خورند نسبت به افرادی که زودتر ناهار می خورند.

اما چرا تغییر زمان ناهار به هدف کاهش وزن آسیب می رساند؟
حس گرسنگی مانند حس خواب آلودگی توسط ریتم شبانه روزی ما اداره می شود. ماری پیوسنت، استادیار دانشگاه کلمبیا که در مرکز تحقیقات تغذیه و درمان چاقی نیویورک بر روی رفتارهای سبک زندگی بر کنترل وزن تحقیق می کند می گوید:متابولیسم در میان افراد متفاوت است و زمان مصرف غذا در رابطه با ریتم شبانه روزی ممکن است در کاهش وزن تأثیرگذار باشد.
ریتم شبانه روزی همچنین ترشح انسولین را در بدن کنترل می کند. اگر شما زمانی که بدنتان حساسیت کمتری به انسولین دارد غذا بخورید، ممکن است زمان بیشتری را برای حرکت چربی و کاهش وزن نیاز داشته باشید. اگر چه زمان ناهار ممکن است دور کمر برخی افراد را تحت تأثیر قرار دهد، اما محققان هیچ تفاوتی در کاهش وزن بر اساس زمان صبحانه یا شام پیدا نکردند.
بر طبق مطالعات افرادی که ناهار وعده اصلی غذایی روزانه آن هاست، کمتر دچار اضافه وزن می شوند و Bmi پایین تری دارند. بر اساس نتایج فدراسیون جهانی چاقی حدود ۴۰ درصد از زنان آمریکایی چاق هستند در حالی که در کشورهایی که وعده غذایی ظهر آن ها به طور سنتی بزرگتر است این آمار پایین تر است. در اسپانیا بیست و یک و چهار دهم درصد، در آلمان بیست و سه و نه دهم درصد و در مجارستان سی و یک و سه دهم درصد زنان چاق هستند. اگر مصرف مواد غذایی در ایالت متحده آمریکا مورد تجزیه و قرار دهیم متوجه می شویم که کالری کمتری برای صبحانه و ناهار مصرف می شود. مجموع کالری صبحانه و ناهار در آمریکا حدود ۴۰ درصد و میزان کالری مصرف شده در شام و میان وعده ها ۶۰ درصد است. اگر شما شیوه درست و سالم غذا خوردن را پیدا کرده اید، ولی هنوز وزن زیاد کم نمی کنید بهتر است ناهار را وعده اصلی غذایی خود قرار دهید و قبل از ساعت ۳ ناهار بخورید. با این روش شما می توانید کاهش وزن خود را مدیریت کنید.

در این باره بیشتر بخوانید: 11 روش علمی برای کاهش وزن و حفظ آن

5 1000
ارسال شده در 19 آذر 1395 توسط با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • فکت گرافی – پنج راه برای تمرین روزانه محبت
  • فایده های مختلف دویدن برای بدن
  • تراکم تمرين به چه معناست؟
  • شادی را در زندگیتان فراموش نکنید
  • 6 خاصیت ویژه پوست پرتقال که تا الان نمی دانستید
  • آزمایش واکسنی برای درمان زونا
  • چگونه می توان پوست بدون جوش و صافی داشته باشیم؟
  • عدم تقارن سینه ها، از علت تا درمان
  • محبوبترین ها

  • در طول بارداری مکمل های ویتامین را به برنامه غذایی اضافه کنید
  • شروع تمرینات ورزشی برای تازه مادران
  • کیفیت شیر مادر و افزایش مقدار آن
  • طول عمر بیشتر درگرو باردارشدن در سنین بالاتر
  • خط قرمز مصرف دارو برای خانم های باردار
  • سوء هاضمه در بارداری چه علائم و نشانه هایی دارد؟
  • زایمان زودرس با این علایم
  • خطرات و عوارض این نوع ورم در بارداری
  • رپورتاژ

  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • ارائه بهترین خدمات دندانپزشکی در کلینیک رویال
  • مرکز تخصصی دندانپزشکی دکتر سید سعید هاشمی
  • لثه ای روشن به رنگ سلامتی
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما