img_20161209_222923

اگر به طور مداوم سراسر مدت زمان ناهار کار می کنید و در اواخر بعد از ظهر فرصت برای خوردن چیزی پیدا می کنید باید بدانید این برنامه شما به طور مرموزی به تلاش شما برای کاهش وزن ضربه می زند. مطالعه اخیر منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، اثر بخشی برنامه کاهش وزن را در میان بیش از ۱۲۰۰ نفر در اسپانیا که دچار اضافه وزن و چاقی بودند مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید خوردن ناهار با تأخیر یعنی حدود ساعت ۳ بعد از ظهر روند کاهش وزن را کندتر می کند.

این مطالعه به طور خاص در مورد پروتئینprilipen است. این پروتئین پیدا شده در سلول های انسان برای حرکت و سوزاندن چربی های سراسر بدن الزامی است. مردم با تنوع ژنتیکی خاص از این پروتئین کمتر دچار کاهش وزن می شوند، هنگامی که ساعت ۳ بعد از ظهر ناهار می خورند نسبت به افرادی که زودتر ناهار می خورند.

اما چرا تغییر زمان ناهار به هدف کاهش وزن آسیب می رساند؟
حس گرسنگی مانند حس خواب آلودگی توسط ریتم شبانه روزی ما اداره می شود. ماری پیوسنت، استادیار دانشگاه کلمبیا که در مرکز تحقیقات تغذیه و درمان چاقی نیویورک بر روی رفتارهای سبک زندگی بر کنترل وزن تحقیق می کند می گوید:متابولیسم در میان افراد متفاوت است و زمان مصرف غذا در رابطه با ریتم شبانه روزی ممکن است در کاهش وزن تأثیرگذار باشد.
ریتم شبانه روزی همچنین ترشح انسولین را در بدن کنترل می کند. اگر شما زمانی که بدنتان حساسیت کمتری به انسولین دارد غذا بخورید، ممکن است زمان بیشتری را برای حرکت چربی و کاهش وزن نیاز داشته باشید. اگر چه زمان ناهار ممکن است دور کمر برخی افراد را تحت تأثیر قرار دهد، اما محققان هیچ تفاوتی در کاهش وزن بر اساس زمان صبحانه یا شام پیدا نکردند.
بر طبق مطالعات افرادی که ناهار وعده اصلی غذایی روزانه آن هاست، کمتر دچار اضافه وزن می شوند و Bmi پایین تری دارند. بر اساس نتایج فدراسیون جهانی چاقی حدود ۴۰ درصد از زنان آمریکایی چاق هستند در حالی که در کشورهایی که وعده غذایی ظهر آن ها به طور سنتی بزرگتر است این آمار پایین تر است. در اسپانیا بیست و یک و چهار دهم درصد، در آلمان بیست و سه و نه دهم درصد و در مجارستان سی و یک و سه دهم درصد زنان چاق هستند. اگر مصرف مواد غذایی در ایالت متحده آمریکا مورد تجزیه و قرار دهیم متوجه می شویم که کالری کمتری برای صبحانه و ناهار مصرف می شود. مجموع کالری صبحانه و ناهار در آمریکا حدود ۴۰ درصد و میزان کالری مصرف شده در شام و میان وعده ها ۶۰ درصد است. اگر شما شیوه درست و سالم غذا خوردن را پیدا کرده اید، ولی هنوز وزن زیاد کم نمی کنید بهتر است ناهار را وعده اصلی غذایی خود قرار دهید و قبل از ساعت ۳ ناهار بخورید. با این روش شما می توانید کاهش وزن خود را مدیریت کنید.

در این باره بیشتر بخوانید: 11 روش علمی برای کاهش وزن و حفظ آن

5 1000
ارسال شده در 19 آذر 1395 توسط با موضوع عمومی | 439 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • بارداری و مشکل تنگی نفس
  • برطرف کردن حالت تهوع به کمک طب سنتی
  • روانشناسی انواع خوابهای کودکانه و تعبیر ان
  • پخش شدن باکتری های آلوده در گوشت یخ زده
  • آنتی بیوتیک: عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها و طریقه استفاده
  • چگونه قاتل انگیزه را از بین ببریم؟
  • سرنوشت قدتان در دست شماست!
  • نشانه و راه درمان کوفتگی و درد بدن چیست؟
  • محبوبترین ها

  • تغییر در شیوه زندگی برای معالجه کمردرد
  • اولین علامت بیماری ALS چیست؟
  • پیشنهادات درمانی طب سنتی برای مشکلات مفصلی
  • رفع آرتروز با این روش ها
  • چطور میتونم از گود شدن کمرم جلوگیری کنم؟
  • چه زمانی میتوانیم از کش های طبی استفاده کنیم؟
  • تفاوت های کمر درد با آرتروز را بشناسید
  • اعتقادات و نظرات مختلف در زمینه پوک شدن استخوان ها
  • رپورتاژ

  • درمان های زیبایی دندان توسط دکتر مجید فر
  • درمان افتادگی پلک به روش پلاسما
  • ایمپلنت بهترین روش برای کاشت دندان و زیبایی صورت
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما