pregnant-woman-sitting
مادران باردار در دوران حاملگی طبیعتا خوراک بیشتری دارند و مواد غذایی بیشتری را مصرف می کنند.در این دوران اشتیاق برای خوردن بسیاری از مواد غذایی از جمله شیرینی جات افزایش پیدا می کند.اما با به دنیا آمدن نوزاد مادران از اندام خود احساس نارضایتی زیادی میکنند و تمایل دارند هرچه زودتر وزن خود را کاهش دهند.

در این مقاله که در سایت بهداشتی کامن سنس منتشر شده چند نکته ساده و مفید ارائه شده که بی‌تردید به شما کمک می‌کند این وزن اضافی را کاهش داده و مادری سالم‌تر باشید:

– حتما نوزاد را از شیر خودتان تغذیه کنید. این کار نه تنها برای کودک مفید است بلکه به کاهش وزن مادر نیز کمک می‌کند. پزشکان معتقدند که تغذیه با شیرمادر در هر روز ۵۰۰ کالری از بدن مادر را می‌سوزاند.

– آب زیاد بنوشید. روزانه ۱۰ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید. اگر رنگ ادرار تان زرد شده نشان می‌دهد که آب زیادی از دست داده‌اید. آب زیاد بنوشید و کمک کنید بدنتان دوباره تازه و سرحال شود.

 

– از مواد غذایی متعادل استفاده کنید. از آنجا که به تازگی مادر شده‌اید قطعا نمی‌توانید رژیم بگیرید اما می‌توانید تغذیه سالم داشته باشید. بین مواد غذایی که می‌خورید تعادل برقرار کنید و در رژیم غذایی خود میوه، ‌سبزی، گوشت لخم، ماهی و لبنیات کم چرب را بگنجانید. سعی کنید بیش از همه میوه و سبزی بخورید.

– ورزش کنید. البته اشتباه نکنید چون نیازی نیست کلاس ورزش بروید بلکه توصیه می‌شود همراه با نوزاد خود ورزش کنید. برای مثال می‌توانید با هم و با استفاده از کالسکه به  بروید.

– فقط وقتی واقعا گرسنه هستید، بخورید اما هیچ وقت مدت طولانی گرسنه نمانید و از وعده‌های غذایی خود صرف نظر نکنید. به خاطر داشته باشید که کودک شما به دلیل تغذیه از شیرمادر نیاز به مواد مغذی دارد پس وعده‌های غذایی خود را صحیح و به موقع استفاده کنید.

– اجازه ندهید مشکل اضافه وزن شما را نگران کند. از این تکنیک‌ها لذت ببرید و با کودک خود با یک برنامه‌ریزی صحیح اوقات خوشی داشته باشید و هرگز فراموش نکنید که نباید پرخوری کنید.

منبع:ناقلا

 

ارسال شده در 22 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع سلامت مادر و نوزاد

پیشنهاد سردبیر

  • در مورد معجزه نیاسین بدانید
  • با بیماریهای خود ایمنی والتهاب مزمن چگونه مقابله کنیم
  • هشدار وزارت بهداشت درباره مصرف داروهای هورمونی
  • راهنمایی موثر برای عضله سازی
  • با گل ماهور بیماریهای ریوی را معالجه کنید
  • آشتی با قلب با حلیم!
  • میخچه در بانوان
  • طرز تهیه ضدآفتاب با کمک طب سنتی
  • افسردگی میمون گونه
  • جراحی باز قلب ممکن است با آلودگی دستگاه ها همراه باشد
  • شناخت انواع آلرژی در سنین پایین
  • هشدارهای ناشی از تعریق در هنگام خواب
  • کم شدن علاقه به زندگی با دخانیات
  • حفظ سلامتی با برخی رژیم های غذایی سالم
  • راهکار هایی برای افزایش اعتماد به نفس
  • محبوبترین ها

  • ارتباط اسید اوریک و ویتامین ث
  • با مصرف سویا استخوان هایتان را تقویت کنید
  • نکات مهم و جالب درباره ی غذاهای بی خاصیت
  • قند! شیرینی خانمان سوز
  • بهترین مواد غذایی هنگام سرماخوردگی
  • تغذیه سالم و آگاهانه
  • رابطه ی میزان غذا خوردن با مسئله ی فراموشی
  • چه تفاوتی بین غذا خوردن افراد چاق و افراد لاغر وجود دارد؟
  • اسید فیتیک چه کارهایی انجام می دهد؟
  • ارتباط بین نمک و بیماریها
  • آسیب های خطرناک به بدن با مصرف نمک
  • افزایش گلتون همراه با افزایش التهاب
  • مضرترین همراه کننده غذا
  • آیا عسل پرکالری است یا کم کالری
  • روزه داری متناوب باعث بهبود پارامترهای سلامتی می شود
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است