دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کم کردن وزن بعد از بارداری کاهش وزن بعد از بارداری چاقی ناشی از بارداری
مادران باردار در دوران حاملگی طبیعتا خوراک بیشتری دارند و مواد غذایی بیشتری را مصرف می کنند.در این دوران اشتیاق برای خوردن بسیاری از مواد غذایی از جمله شیرینی جات افزایش پیدا می کند.اما با به دنیا آمدن نوزاد مادران از اندام خود احساس نارضایتی زیادی میکنند و تمایل دارند هرچه زودتر وزن خود را کاهش دهند.

در این مقاله که در سایت بهداشتی کامن سنس منتشر شده چند نکته ساده و مفید ارائه شده که بی‌تردید به شما کمک می‌کند این وزن اضافی را کاهش داده و مادری سالم‌تر باشید:

– حتما نوزاد را از شیر خودتان تغذیه کنید. این کار نه تنها برای کودک مفید است بلکه به کاهش وزن مادر نیز کمک می‌کند. پزشکان معتقدند که تغذیه با شیرمادر در هر روز ۵۰۰ کالری از بدن مادر را می‌سوزاند.

– آب زیاد بنوشید. روزانه ۱۰ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید. اگر رنگ ادرار تان زرد شده نشان می‌دهد که آب زیادی از دست داده‌اید. آب زیاد بنوشید و کمک کنید بدنتان دوباره تازه و سرحال شود.

 

– از مواد غذایی متعادل استفاده کنید. از آنجا که به تازگی مادر شده‌اید قطعا نمی‌توانید رژیم بگیرید اما می‌توانید تغذیه سالم داشته باشید. بین مواد غذایی که می‌خورید تعادل برقرار کنید و در رژیم غذایی خود میوه، ‌سبزی، گوشت لخم، ماهی و لبنیات کم چرب را بگنجانید. سعی کنید بیش از همه میوه و سبزی بخورید.

– ورزش کنید. البته اشتباه نکنید چون نیازی نیست کلاس ورزش بروید بلکه توصیه می‌شود همراه با نوزاد خود ورزش کنید. برای مثال می‌توانید با هم و با استفاده از کالسکه به  بروید.

– فقط وقتی واقعا گرسنه هستید، بخورید اما هیچ وقت مدت طولانی گرسنه نمانید و از وعده‌های غذایی خود صرف نظر نکنید. به خاطر داشته باشید که کودک شما به دلیل تغذیه از شیرمادر نیاز به مواد مغذی دارد پس وعده‌های غذایی خود را صحیح و به موقع استفاده کنید.

– اجازه ندهید مشکل اضافه وزن شما را نگران کند. از این تکنیک‌ها لذت ببرید و با کودک خود با یک برنامه‌ریزی صحیح اوقات خوشی داشته باشید و هرگز فراموش نکنید که نباید پرخوری کنید.

منبع:ناقلا

 

5 1000
ارسال شده در 22 آذر 1395 توسط با موضوع سلامت مادر و نوزاد

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x