ajill

 آجیل یکی از تنقلاتی است که طرفداران زیادی دارد.بازار این خوراکی به خصوص در شب های عید داغ داغ است.اما در این مطلب قصد داریم شما را با خواص درمانی آجیل ها آشنا کنیم.حتما دانستن این نکته برای شما هم جالب است که بدانید مغزهای خوراکی خطر ابتلا به انواع مختلفی از بیماری ها مانند بیماری قلبی، دیابت، و حتی سرطان را کاهش می دهند.

نتایج مطالعه ای جدید نشان داده است که مصرف یک مشت از مغزهای خوراکی خطر ابتلا به دیابت را به میزان 40 درصد کاهش می دهد. مغزهای خوراکی، چه بادام، گردو یا پسته از فواید سلامت بسیاری برخوردار هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر ایران، مطالعه ای که در نشریه BMC Medicine منتشر شده است، نشان می دهد که مغزهای خوراکی خطر ابتلا به انواع مختلفی از بیماری ها مانند بیماری قلبی، دیابت، و حتی سرطان را کاهش می دهند. این مطالعه، توسط تیمی بین المللی از پژوهشگران و با بررسی 29 مطالعه ای که پیش از این درباره فواید سلامت مغزهای خوراکی صورت گرفته و از آثار مثبت آنها بر بدن انسان حکایت داشته اند، انجام شده است.

طی این مطالعه داده های بیش از 800 هزار نفر را تجزیه و تحلیل شده و مشخص شد، افرادی که حداقل یک مشت یا 20 گرم از هر نوع مغز خوراکی را مصرف کرده 30 درصد احتمال کمتری داشته است به بیماری قلبی مبتلا شوند، در شرایطی که یک مشت از مغزهای خوراکی احتمال ابتلا به سرطان را در سوژه ها به میزان 15 درصد کاهش داده است. درباره دیابت نیز میزان خطر ابتلا به این بیماری نزدیک به 40 درصد کاهش یافت. همچنین، این مطالعه نشان داد که مصرف مغزهای خوراکی خطر مرگ زودرس را به میزان 22 درصد کاهش می دهد.

به گفته پروفسور داگفین اون، یکی از مولفان مطالعه، تمامی انواع مغزهای خوراکی درختی از جمله بادام زمینی، سرشار از مواد مغذی مانند فیبر، منیزیم و چربی های غیر اشباع چند پیوندی هستند که در پیشگیری از بیماری قلبی عروقی و کاهش سطوح کلسترول نقش دارند.

برخی از مغزهای خوراکی، به ویژه گردو و گردو آمریکایی، سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند که با استرس اکسیداتیو مقابله کرده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند. اگرچه مغزهای خوراکی از محتوای چربی بالایی برخوردار هستند، اما چربی های سالم را شامل شده و سرشار از فیبر و پروتئین نیز هستند و بر همین اساس، برخی شواهد نشان می دهند که مغزهای خوراکی خطر چاقی را در طول زمان کاهش می دهند.

در کنار کاهش خطر ابتلا به بیماری، مغزهای خوراکی منبع خوبی برای کسب انرژی هستند زیرا از محتوای پروتئین، ویتامین، و چربی های سالم بهره می برند که با احساس خستگی مبارزه می کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال شده در 23 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • بیماری آنوریسم چیست؟ علائم و درمان آن چگونه است
  • تغییر چرخه استراحت و خوابیدن بچه
  • سلامت شما در گرو شادی
  • اهمیت پذیرفتن کودک توسط والدین
  • احتمال بارداری در اثر فراموش کردن مصرف قرص ال دی
  • آسیب شناسی خلاف مقررات عمل کردن
  • تغذیه در بیماران همودیالیز
  • مقابله با اضافه وزن و چاقی در کودکان (قسمت دوم)
  • کرپ رولتی موز
  • ریمل زنی و ترفندهایش
  • سلامت قلب با طرز فکر مثبت
  • تاثیرات استرس بر درک و فهم
  • خیال پردازی مشکلی ندارد!
  • 8 نکته مهم که باید قبل از تمرین در نظر بگیرید
  • نوشیدنی سرشار از کلسیم با انگور سیاه
  • محبوبترین ها

  • هرگز از این مواد در پخت سوپ استفاده نکنید
  • سوپ نارنجی رنگ با پیاز و سیب زمینی
  • پیراشکی له معجون در فر
  • ماکارونی با کوفته و خامه
  • تره فرنگی و تخم مرغ در فر
  • دستور پخت اسلایس میوه های خشک
  • سالاد عدس سبز سیر کننده
  • بهترین رسپی ماکارونی برای لاغر شدن
  • ترکیبی جدید با گل کلم
  • نان pofuduk مخصوص صبحانه
  • با عصاره نعناع کیک شکلاتی درست کنید
  • پلو با گوشت و یوفکا
  • تهیه شیرینی خندان
  • دسر میوه به با آب انار
  • کبابی جالب و مجلسی با مرغ و کوفته
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است