منابع سلنیوم فواید مصرف سلنیوم فواید سلنیوم سلنیوم ساخت پروتئین برای افزایش حجم ماهیچه ها، ساخت پروتئین

سلنیوم از جمله عناصر شیمیایی بسیار مفید موجود در طبیعت است که اغلب به صورت خالص یافت نمی شود. این عنصر شیمیایی بوده و مصرف آن فواید بسیاری را برای بدن در پی دارد. از جمله فواید سلنیوم می توان به ساخت پروتئین ها اشاره داشت. این عنصر منابع فراوانی دارد که به سادگی می توانند در دسترس شما قرار بگیرند. در ادامه با دکتر سلام همراه باشید.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، دوز مصرف روزانه پیشنهادی مصرف سلنیوم ۶۰ تا ۷۰ میکروگرم است.

سلنیوم نقش مهمی در تنظیم تیروئید، تقویت تستوسترون، بهبود عملکرد سیستم ایمنی و حفظ سلامت پوست ایفاء می کند. در ادامه به مواد خوراکی سرشار از سلنیوم اشاره می شود.

جو دوسر: شروع روز با مصرف جو دوسر نه تنها احساس سیری بلندمدت ایجاد می کند و مصرف فیبر را افزایش می دهد بلکه سلنیوم بدن را نیز تامین می کند. هر ۱۰۰ گرم جو دوسر حاوی ۳۴ میکروگرم سلنیوم است.

پنیر: خوردن ۱۰۰ گرم پنیر می تواند حدود ۱۹ میکروگرم سلنیوم بدن را تامین کند.

قارچ: قارچ نه تنها سرشار از زینک (روی)، ویتامین های  B کمپلکس و پتاسیم است، بلکه به افزایش میزان مصرف سلنیوم هم کمک می کند. مصرف هر ۱۰۰ گرم قارچ ۱۱.۵ میکروگرم سلنیوم بدن را تامین می کند.

سالمون: اسیدهای چرب اُمگا-۳ تنها ماده مغذی موجود در این ماهی نیست. خوردن ۱۰۰ گرم سالمون می تواند ۳۸ میکروگرم سلنیوم بدن را تامین کند.

مرغ: خوردن هر ۱۰۰ گرم مرغ با تامین حدود ۲۴.۵ میکروگرم سلنیوم همراه است.

تخم مرغ: تخم مرغ پخته بهترین شیوه مصرف پروتئین است. تخم مرغ غنی از سایر مواد مغذی دیگر هم هست. خوردن هر ۱۰۰ گرم تخم مرغ پخته تامین کننده ۳۰.۸ میکروگرم سلنیوم بدن است.

تخم آفتابگردان: این ماده خوراکی نه تنها سرشار از اسیدهای چرب مونواشباع نشده و پلی اشباع نشده است، بلکه ۱۰۰ گرم آن ۷۸ میکروگرم سلنیوم دارد.

منبع: مهر

ارسال شده در 22 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • سرطان سر و گردن در مردان
  • آبمیوه ای برای از بین بردن نفخ و گاز
  • راهکار هایی برای کنترل خود در زمان عصبانیت
  • عدم تحقق آرمان ها در جوانی و افسردگی در پیری
  • از جمله فواید خواب نوزاد
  • شربت لیمو و عسل و زنجبیل
  • تزئین غذا از لزومات وعده های غذایی است
  • تکلیف ما با دندان عقل چیست
  • پشت میزنشینی و ابتلا به مشکل قلبی
  • میکرو پانکراس شیوه ای برای پیوند سلول های جزایر
  • آقایان! با خوردن این صبحانه هرکول شوید
  • در مورد سردرد از نوع گردنی
  • با مواد طبیعی بوی خوبی بدهید
  • همه چیز در مورد تاریخ مصرف ادویه ها
  • تاثیر خوراکیها بر نفخ شکم
  • محبوبترین ها

  • خوردنی های نارنجی یه عالمه برات فایده داره
  • در پائیز از غذا های مخصوص این فصل را مصرف کنید
  • کنترل آسم و آلرژی با کمک گرفتن از این مواد غذایی
  • همه تاثیرات منفی خوردنی های شیرین بر سلامتی
  • این چربی ها برای کاهش وزن شگفت انگیز هستند
  • نمونه میان وعده ها با کالری متفاوت
  • ممنوعیت های غذایی ماه چهارم بارداری
  • 5 چای سالم که باید امتحان کنید
  • ابتلا به کم خونی با این سبک تغذیه ای
  • آیا صبحانه خوردن خطرناک است؟
  • توت ، میوه ای سرشار از فواید گوناگون
  • اگر نگران سلامت مفاصل خود هستید بخوانید
  • 6 عارضه که تشنگی بر سر بدن می آورد
  • فاکتورهای پرخطر ابتلا به سوءتغذیه را بشناسید
  • تغذیه در سه ماه اول بارداری
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است