640654_257

اگر قصد تهیه یک سالاد پرخاصیت و رژیمی همراه با انواع املاح و موادمعدنی را دارید این سالاد مقوی و رژیمی را انتخاب کنید، این سالاد رژیمی بهترین انتخاب برای کسانی است که می خواهند وزن خود را پایین بیاورند. مفیدترین خوراکی های پروتئینی، سالم و رژیمی  در این سالاد بکاربرده شده اند که بد نیست با آن ها در این مطلب آشنا شوید .

همیشه از سالاد بعنوان یک غذای مناسب برای لاغر شدن یاد می شود. اما چگونه یک سالاد پر انرژی، سالم و مقوی داشته باشیم؟

  •  سبزیجات خود را انتخاب کنید

سعی کنید از سبزیجات تازه و پر برگ مانند کلم و اسفناج و کاهو و کاسنی استفاده کنید.

567570

  • پروتیین لازم را تهیه کنید

می توانید از پروتیین خالص مانند مرغ بریان شده یا ماهی تن یا سالمون یا پنیر سویا یا میگو و یا پنیر بهره ببرید.

cookery-mihangram-com-305

سعی کنید از گوشت نمک زده و سوسیس نمک زده و سایر گوشت های قرمز فراوری شده و پنیر پرچرب استفاده نکنید.زیرا کالری و چربی فراوانی نیز دارند.

  • از مغزها استفاده کنید

چند قاشق غذاخوری بادام یا مغز های مختلف یا مغز کدو تنبل یا کنجد یا بذر کتان را که حاوی چربی های مفید هستند را به سالاد خود اضافه کنید.

17621074266_85795b9858_c-537x600

  • روغن زیتون را فراموش نکنید

سالاد خود را با روغن زیتون و یا سرکه و یا با میوه هایی مانند توت فرنگی تزیین کنید.

featured-000090-750x490

  • از سبزیجات معطر غافل نشوید

گشنیز،نعنا ،ریحان،لیمو ترش و جعفری هم گزینه های مناسبی برای اضافه کردن به سالاد هستند.کسانی که ذائقه ی شیرین دارند میتوانند از سیب و گلابی و توت و هلو برای سالاد خود استفاده کنند.

hee658


سالاد همیشه به عنوان یک پیش غذا در نظر گرفته شود تا با مقدار فیبری که شما از این طریق دریافت می کنید احساس سیرکنندگی به شما دست بدهد.

ویتامین C موجود در سبزیجان مورد استفاده در سالاد شما را در برابر سرماخوردگی و تبعات ناشی از آلودگی هوا ایمن تر می کند.

اگر مشکل یبوست در طولانی مدت دارید سعی کنید هر روز در سالاد مصرفی تان از روغن زیتون و دانه های روغنی مثل کنجد بهره بگیرید.

کنجد هم کلسیم و هم فسفر موردنیازتان را تامین میکند و هم اینکه کنجد احساس سیرکنندگی بیشتری به شما می دهد.

سبزیجات معطر پاک کننده سموم بدن بوده و نعناع خشک به عنوان چاشنی مفرح و انرژی زا می باشد.

پروتئین های افزودنی به سالاد مثل مرغ یا سالمون به دلیل همراهی با ویتامین C باعث افزایش ۳۰ درصدی جذب آهن آنها میشود.


تهیه و تنظیم : ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی


لینک مرتبط: نوشیدنی چغندر رژیمی

معجزه رژیمی کرفس

تاثیر نوشیدنی های رژیمی بر کم شدن وزن

  منبع : دکتر سلام

ارسال شده در 21 آذر 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تکذیب دستکاری در برنج های ایرانی
  • ایجاد بیماری‌ اوتیسم در نوزادان با این بو
  • مصرف منظم آسپرين در درمان سرطان موثر است
  • اطلاعاتی راجع به جوشاندن شیر
  • تلفن همراه والدین، سوهان روح کودک!
  • جوانان و گرایش به سمت مواد مخدر
  • پیشگیری از بیمار شدن با این روش ها
  • نشاط آوری این میوه سبز را دست کم نگیرید
  • خانوداده ها چه تاثیری در بیش فعالی کودک دارند؟
  • رهایی از کیست تخمدان با این توصیه ها
  • راز سلامت ژاپنی ها در چیست ؟
  • راههای تایید شده برای سرکوب اشتها
  • فقر غذایی و سوء تغذیه اولین چالش غذایی ایران است
  • چند تکنیک ساده میکاپ برای عروس ها
  • انتخاب لباس توسط اطفال
  • محبوبترین ها

  • یادآوری نکات مهم در روزهای اولیه پس از به دنیا آمدن نوزاد
  • چگونه فرزندانمان را برای حل مسائل آموزش دهیم؟
  • آیا بازی با کودک نوپا تاثیری دارد؟
  • تاثیر مولتی ویتامین در آلرژی اطفال
  • آپراکسی گفتاری کودک، از علت تا درمان (بخش دوم)
  • مشکل بیش فعالی و روش های درمانی برای آن
  • پرخاشگری در اطفال خشن
  • چگونه کودکی خلاق و متفکر تربیت کنیم؟
  • بررسی مراحل مختلف رشد کودک
  • راه حل کاهش دهنده دغدغه جدایی فرزند از مادر
  • آموزش قدردانی به فرزند
  • اطفال و غذاخوردن آنان در سفر
  • استرس زا ترین جاها برای کودک
  • نشانه های سلامت دندان کودک
  • تاثیرگذارترین و ناراحت کننده ترین جملات برای بچه
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است