ob-chicken-fried-garlic-soy-gan-jang

مرغ سوخاری یک غذای لذیذ و پرطرفدار است اگر می خواهید در منزل و با خیال راحت این غذا را تهیه کنید بد نیست به این مطلب نگاهی بیندازید برای از بین بردن بوی مرغ باید از چاشنی هایی مانند لیمو و سیر و فلفل سیاه کمک بگیرید تا عطر و طعمی دلپذیر به این غذا بدهید .

مرغ سوخاری با طعم سیر از مجموعه دستورغذایی جیمی الیور است که سایت ما طرز تهیه آن را برای شما آماده کرده است. این روش، راهی ساده و سریع برای مزه دار کردن و پختن مرغ، گوشت و حتی ماهی است.

مواد لازم:

  •     کراکر نمکی  ۶ عدد
  •     کره  ۲ قاشق غذاخوری
  •     سیر ۱ حبه
  •     جعفری  ۴ شاخه
  •     لیمو  ۱ عدد
  •     نمک  به میزان لازم
  •     فلفل سیاه  به میزان لازم
  •     آرد  ۲ قاشق غذاخوری
  •     تخم مرغ  ۱ عدد بزرگ
  •     سینه مرغ  ۲ عدد
  •      روغن زیتون  به میزان لازم

طرز تهیه:

1-برای تهیه پودر سوخاری، کراکرهای نمکی را به همراه کره، سیر، شاخه های جعفری، رنده پوست لیمو، مقداری نمک و فلفل سیاه در غذاساز ریخته و بزنید تا کاملا ریز شده، سپس آن را در بشقاب بریزید.

2-آرد را در بشقاب دوم بریزید. تخم مرغ را در کاسه ای بشکنید و با چنگال بزنید.
3-فیله ها را ابتدا در آرد زده و خوب به آن آغشته کنید، سپس در تخم مرغ بزنید و در آخر آن ها را در ترکیب پودر سوخاری ای که تهیه کردید، بزنید. با دست آرد سوخاری را روی فیله ها فشار دهید تا خوب به آنها بچسبد.
4-هم می توانید فیله ها را در فر بپزید و هم می توانید آن ها را سرخ کنید. برای پخت در فر، از قبل فر را با حرارت ۲۴۰ درجه سانتی گراد گرم کنید، در سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید، فیله ها را روی آن قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه بپزید.
5- برای سرخ کردن فیله ها، ماهیتابه ای را روی حرارت متوسط گرم کنید، کمی روغن زیتون در آن بریزید و فیله ها را برای ۴ تا ۵ دقیقه از هر طرف، تا زمانی که مغز پخت و ترد شوند، سرخ کنید.
6-فیله های مرغ سوخاری را با برش های لیمو و در کنار سالاد میل کنید.

نکاتی در رابطه با تهیه ی مرغ سوخاری با طعم سیر:

1- سیر را پوست بگیرید.

2- پوست لیمو را رنده کنید.
3- بر روی سینه های مرغ با چاقو چند خط بیاندازید. آن ها را در کیسه ی پلاستیکی قرار دهید و با بیفتک کوب و یا پشت ماهیتابه بکوبید تا کمی صاف شوند.
وب سایت آشپزباشی:

ارسال شده در 23 آذر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • از صفر تا صد عمل سزارین
  • مراقبت از بیمار توسط پرستار در منزل
  • حضور خانواده ها در زندگی زوجین
  • آیا زمان بیکاری تان را با فعالیت های فرهنگی میگذرانید؟
  • ممنوعیت های غذایی در ماه سوم بارداری
  • از حرکات چشم افکار دیگران را بخوانید
  • خشونت در پی گرسنگی
  • مراقبت های ورزشی برای بانوان در حاملگی
  • همه چیز در مورد این سندرم روانی
  • برقراری رابطه جنسی و نفع آن برای بدن
  • نه گفتن و این روشهای تمرینی
  • روشها،خطرات و تکنیک پیوند کبد
  • یادگیری تنفس صحیح و اصولی با این روش ها
  • ذکر خاطرات و تاثیرات مثبت آن
  • پیاده روی یکی از اساسی ترین فعالیت های سالم
  • محبوبترین ها

  • چطوری سرشانه های عریض تری داشته باشیم
  • آیا نگاه کردن به ورزش در سلامتی انسان موثر است
  • با روانشناسی ورزش بیشتر آشنا شویم
  • منفعتهای یوگا برای بیماران سرطانی
  • افراد چاق و انرژی مصرفی
  • با یخ می توان چربی ها را آب کرد؟
  • تدابیری جهت پیگیری فعالیت بدنی
  • پیلاتس یا یوگا،کدام؟
  • یک شیوه نوین در استفاده پروتئین برای مردم عادی
  • برنامه حرکتی همه اعضای بدن با چه شیوه هایی انجام میشود؟
  • برای کاهش 9 درصدی فشارخون فقط کافی است ۶ ثانیه ورزش شدید انجام دهید
  • چکارکنیم که بازوهای بزرگتری داشته باشیم
  • چهار حرکت ورزشی برای خوش اندام شدن
  • چگونه ماهیچه های کمررا تقویت کنیم
  • راه کار های مناسب برای ایجاد اشتیاق به ورزش کردن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است