1088900_985

 

کاهش وزن پیامدهای زیادی برای پوستتان به همراه دارد می تواند باعث شل شدن پوستتان شود برای برطرف کردن این حالت در پوست از چه روش هایی می توانیم کمک بگیریم برخی ترفندهای رژیمی می توانند به ما در پیشگیری از بروز این حالت کمک کنند بد نیست با آن ها آشنا شوید .

کاهش دادن وزن احساس شگفت آوری است! برخی اوقات به پوست‌های شل توجهی نمی‌شود، نه خیلی زیاد! ممکن است پس از کاهش وزن، پوست های شل و اضافه‌ای برایتان باقی بماند که در عوض نمایش دادن بدن و عضلاتتان، آنرا می‌پوشاند!

پوست، پس از کاهش وزن و چربی‌های اضافه شل می‌شود، چرا که بخش ارتجاعی پوست نمی‌تواند به اندازه‌ی کافی سریع منقبض شود. اما خبر خوب این است که شما می‌توانید با انجام کارهایی شل شدن پوست پس از کاهش وزن را کاهش دهید.
۱- خیلی سریع وزن کم نکنیدسوزاندن چربی‌های اضافه‌ی بدنتان با سرعت زیاد، به سلول‌های پوستتان مهلت نمی‌دهد که به شکل مناسب خودشان بازگردند. از رژیم‌های غذایی زودگذر و سخت دوری کنید، در عوض بر روی کاهش نهایتاً هفته‌ای یک کیلوگرم از وزنتان تمرکز کنید، کاهش وزنی پایدار.

۲- تمرین با وزنه و ورزش‌های قدرتیچنین تمریناتی باعث خواهد شد عضله بسازید و عضلات بدنتان رشد کند، بنابراین بدنتان زیر پوستتان شکل می‌گیرد.

۳- از نوشیدن آب کافی غفلت نکنیدپوستی که آبرسانی شده باشد خیلی بیشتر قابل ارتجاع است. در طول روز با خودتان آب بهمراه داشته باشید تا جرعه جرعه بخاطر پوستتان بنوشید. حتی می‌توانید با درست کردن نوشیدنی های رژیمی به ذائقه‌ی چشایی‌تان بیشتر برسید! یادتان نرود که مصرف نوشابه را کاهش دهید یا حتی بهتر از آن کاملاً قطع کنید.

۴- وزنتان را حفظ کنیدخیلی اوقات ما نمی‌توانیم تغییرات وزنمان را کاملاً کنترل کنیم، مثلاً هنگام بارداری. اما، خانم‌هایی که باردار نیستند می‌توانند با نگه داشتن وزنشان در بازه ای سلامت، وضعیت پوستشان را بهتر کنند یا حداقل از بدتر شدنش بپرهیزند. کاهش وزن یویو، یعنی اینکه وزنتان را کم کنید و دوباره به هر دلیلی چاق شوید، باعث خواهد شد بخش قابل ارتجاع پوستتان کشیده شود که نهایتاً پوستی شل و ول را برایتان به ارمغان خواهد گذاشت.

۵- با پوست خود مهربان باشیدشما همین یک پوست را برای همیشه خواهید داشت! پس با مراقبت از پوستتان آنرا سفت کرده و از آن محافظت کنید. بطور منظم از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید، از برنزه کردن پوستتان خودداری کنید و از استفاده‌ی مواد شیمیایی سنگین (مثلاً شوینده‌های قوی) دوری کنید. اگر طرفدار استخر و جکوزی آب گرم هستید هم یادتان باشد که همیشه پس از لذت بردن از آن‌ها، دوش بگیرید تا کلر از روی پوستتان تمیز شود.

۶- دستورات غذایی پاک را تجربه کنیدبرنامه‌های غذایی پاک، یک سبک زندگی هستند که در آن مصرف غذاهای طبیعی بر غذاهای بسته بندی، فراوری شده، شیمیایی و یا خوراکی‌هایی که سرشار از نمک یا شکر هستند، می‌چربد. غذاهای پاک شامل مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، میوه‌های مغذی برای پوست و سبزیجات هستند. همچنین چربی و روغن‌های سالم هم به قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کنند، بنابراین از مصرف به اندازه‌ی مواد غذایی همچون روغن زیتون یا آواکادو هراسی نداشته باشید.برنامه‌های غذایی پاک به آن سختی که فکر می‌کنید نیستند!

۷- زیاد به خودتان سخت نگیرید

عواملی خیلی زیادی هستند که بر روی وضعیت پوست شما تاثیرگزارند. پیری و شلی پوست ما ممکن است ناشی از انتخاب‌هایی باشد که در گذشته انجام داده ایم. بجای نگران بودن درباره‌ی چیزهایی که دیگر نمی‌توانید تغییرش دهید، بر روی این تمرکز کنید که حالا چطور مراقب بدنتان باشید. تو، تو هستی! زیبا و منحصر بفرد.

کاهش وزن باعث خواهد شد احساس بهتر و خوشایندتری درباره‌ی بدنتان بدست بیاورید. اگر پوست شلتان باعث شده تا بدن خوش اندامتان نمایان نشود، انجام این مراحل را همین حالا شروع کنید تا پوست اضافه‌تان کاهش پیدا کرده و بصورت طبیعی و به مرور زمان سفت شود.

وب‌سایت تناسب اندام:

ارسال شده در 22 آذر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • دسر کدو حلوایی و پرتقال
  • چه عواملی باعث سندرم Aase میشود؟
  • استقامت در توان
  • درمورد ریزش موها در حمام بیشتر بدانید
  • دوران جنینی بهترین زمان برای یادگیری لهجه دوم
  • علت شکلات دوست داشتن خانم های باردار چیست؟
  • تاثیرات منفی سکوت بیش از حد
  • چهار گام اساسی برای کاهش وزن کلی
  • برای کاهش آمار طلاق چه باید کرد؟
  • روش جالب و تاثیرگذار بر بوی پد پا
  • روش‌های موقت و دائم موزدایی بدن
  • تغذیه اطفال به چه صورت باید باشد
  • آدرنالین از عامل های گشاد کننده مردمک چشم
  • توصیه هایی برای افطارتان
  • تاثیرات مهم اشک ریختن
  • محبوبترین ها

  • آشنایی با اصطلاحاتی پیرامون شرح حال بیمار
  • تهدید به مرگ با محصولات انرژی زا
  • خطاهای رایج در زمینه سلامتی
  • در شستن دست ها چه اشتباهات رایجی وجود دارد؟
  • انواع موارد اعتیاد آور در افراد مختلف
  • اطلاعات جالب و خواندنی پزشکی
  • بیماری خاص و خواب آلودگی
  • از آروغ زدن در حین غذا چگونه پیشگیری کنیم؟
  • عکس های وسیله فرز ماندرل اسنپ آن
  • باروری ناموفق با روش IVF
  • همه گیر شدن میگرن مزمن در میان ایرانی ها
  • مناسب ترین زمان برای گرفتن فشار خون کدام است؟
  • تزریق دارو به بیمار از راه دور
  • تومورهای بدخیم سرطانی با استعمال دخانیات
  • ویتامین دی و عدم دریافت آن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است