دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال

سوخت و سازبدن راه اندازی سوخت وساز بدن پیاده روی سریع پیاده روی در بارداری

 پیاده روی در بارداری فایده های زیادی برای سلامتی مادر و جنین در بردارد بهتر است با اصول مهم در این زمینه آشنا شوید انتخاب لباس و کفش ورزشی مناسب برای پیاده روی بانوان باردار از همه چیز مهمتر است برخی نکات ضروری برای حفاظت از سلامت مادر و جنین را در این مطلب بررسی کنید .
شما باردار هستید اما در عین حال می توانید یک دونده هم باشید. هرگز نباید پیاده روی صبحگاهی که باعث کاهش استرس می شود را کنار بگذارید. البته مطالعات و تحقیقات نشان داده است که این ورزش برای بچه هیچ ضرری نمی تواند داشته باشد اما نکاتی وجود دارد که باید رعایت کنید.

تبریک می گویم شما باردار هستید اما در عین حال می توانید یک دونده هم باشید. هرگز نباید پیاده روی صبحگاهی که باعث کاهش استرس می شود را کنار بگذارید. البته مطالعات و تحقیقات نشان داده است که این ورزش برای بچه هیچ ضرری نمی تواند داشته باشد. و اما نکاتی که هر دونده بارداری باید رعایت کند به این شرح است.

برای استواری بیشتر یک جفت کفش پیاده روی جدید بخرید

بارداری مرکز گرانشی بدن را تغییر می دهد و در نتیجه پاها ورم می کند. انتخاب کفش های مناسب به حفظ تعادل بدن کمک می کند. اگر ذره ای احساس کردید که کفش به پاها فشار می آورد همین حالا یک کفش مناسب برای خودتان تهیه کنید.

لباس های ورزشی عرق گیر مناسب بپوشید

در طول دوره بارداری پوست بسیار حساس است. بنابراین استفاده از لباس های عرق گیر مانع ایجاد حساسیت در پوست می شوند.

قبل از شروع به پیاده روی با پزشک خود مشورت کنیدهمیشه قبل از ورزش برنامه های ورزشی تان را با پزشک درمیان بگذارید. زیرا او تاریخچه پزشکی بدن تان را می داند و به شما در مدیریت برنامه روزانه ورزشی تان و احتیاط هایی که باید در نظر بگیرید کمک می کند.

به خودتان اجازه پیاده روی و دو بدهید

درست است که قبل از بارداری می توانستید در مسابقات دو شرکت کنید اما اکنون وضعیت فرق کرده و باید کمی سرعت خود را پایین بیاورید. دیگر در دوره بارداری نباید مسیرهای خیلی طولانی بدوید یا از موانع بپرید. شاید بعد از تمرین احساس کوفتگی زیادی در بدنتان کنید. اگر احساس سرگیجه داشتید بدانید که در ورزش کمی زیاده روی کرده اید.

حواستان به ضربان قلب خودتان باشد

اگر قبل از بارداری دونده باشید در دوره بارداری هیچ مشکلی نخواهید داشت و همه چیز خوب پیش خواهد رفت. اما خوب است که همیشه حواستان به ضربان قلب تان باشد. پس برای اطمینان بیشتر یک نمایشگر ضربان قلب همراه خودتان داشته باشید.

کشش را فراموش نکنیدمعمولا خانم های باردار به دلیل وزن بالایی که دارند هنگام ورزش بیشتر در کمر و پاها احساس درد می کنند. بنابراین یک سری ورزش های کششی برای ساق پا و عضلات عقب ران پیشنهاد شده است که برای تسکین درد بعد از دو باید انجام دهید.

اگر ذره ای احساس نا آرامی کردید متوقف شوید

کوتاهی تنفس، خستگی مفرط و کمر درد از نشانه هایی هستند که به شما دستور توقف می دهند و باید در رابطه با این علائم حتما با پزشک خود مشورت کنید.

وب‌سایت بدونیم

5 1000
ارسال شده در 22 آذر 1395 توسط با موضوع مراقبت های دوران بارداری
ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
کلینیک صدف

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x