ویتامین B6 کمبود کلسیم غذاهای غنی از کربوهیدرات احساس سرحال بودن

برخی موادغذایی می توانند برای راحت تر خوابیدن شما مفید باشند می توانید بدون استفاده از داروهای شیمیایی خوابی آسوده و راحت را برای خود رقم بزنیدماست ،نخود ،موز ،ماهی ،شیر و دیگر خوردنی های موثر در این زمینه را به شما معرفی خواهیم کرد .

 این موضوع خیلی مهم است که به بدن و ذهنتان استراحت بدهید. این کار می‌تواند با مقداری خواب کافی صورت پذیرد. به همین جهت زمانی که خوب نمی خوابید احساس سرحال بودن نمی‌کنید و انرژی ندارید. زمان هایی هست که شما برای به خواب رفتن مشکل دارید، بنابراین ما در این نوشته فهرستی از ۹ غذا را برایتان جمع آوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند راحت بخوابید.
 ۱. ماستبدن ما کلسیم مورد نیاز خود را از محصولات لبنی دریافت می‌کند. ماست هم از شیر درست شده است که می‌تواند این کلسیم را برای بدن ما فراهم کند. اگر بدن شما کمبود کلسیم داشته باشد، ممکن است باعث شود که با مشکل به خواب روید. پس با رساندن مقدار کافی کلسیدم به بدنتان، به خودتان کمک خواهید کرد تا راحت‌تر بخوابید.

۲. موزموز سرشار از پتاسیوم و یک منبع عالی ویتامین B6 می‌باشد. این مواد مغذی به ساخت هورمونی به نام ملاتونین کمک می‌کند که نتیجه ی آن این است که راحت‌تر خواهید خوابید.

۳. نخود

نخود نیز منبع خوبی برای ویتامین B6 است که به تولید ملاتونین کمک می‌کند، هورمونی که در آسودگی خواب شما تأثیرگذار است.

۴. ماهیماهی‌هایی مثل ماهی تن، سالمون و قزل آلا، منبعی سرشار از ویتامین B6 هستند. و این هم مانند دو مورد قبل در تولید ملاتونین و نهایتاً خوابی آسوده به شما کمک خواهد کرد.

۵. شیر گرم پیش از رفتن به رختخوابشیر مقدار زیادی کلسیوم داشته و پر از مواد معدنی مهم دیگر است. شیر تأثیر آرامبخشی دارد. شیر گرم با مقدار کمی زردچوبه، شکر و میوه‌های خشک به تسکین سیستم بدن شما کمک کرده و خوابی عالی را برایتان رقم خواهد زد.

۶. برنجغذاهای غنی از کربوهیدرات به شما کمک می‌کنند تا بهتر بخوابید. برنج یکی از این غذاهاست که با خوردن آن بدن شما تحریک می‌شود که بخوابد!

۷. آب آلبالوبه بسیاری از مردم که از بی خوابی خفیف تا مزمن رنج می‌برند توصیه می‌شود که از آب آلبالو استفاده کنند! آب آلبالو میزان بالایی ملاتونین تولید می‌کند که بدن شما را وادار به خواب عمیقی در شب می‌کند.

۸. گندم و محصولات بر پایه‌ی گندم

گندم کامل، جو و نان‌های ساخته شده از گندم با سطوح بالایی از منیزیم غنی شده‌اند. وجود منیزیم در بدن به شما کمک خواهد کرد تا خواب خوب و بی‌وقفه ای داشته باشید.

۹. کلم و کلم پیچسبزیجات برگ دار سبز مانند کلم و کلم پیچ سرشار از کلسیم هستند، دقیقاً مانند شیر و دیگر محصولات لبنی. آن‌ها باعث افزایش سطح کلسیم بدن شما شده و به شما کمک خواهند کرد تا چرخه‌ی خواب سالمی داشته باشید.

وب‌سایت تناسب اندام

5 1000
ارسال شده در 22 آذر 1395 توسط با موضوع تغذیه | 147 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • تسکین میگرن : 5 روش برای درمان طبیعی
  • ناگفته هایی درباره موز
  • بالا بردن هوش جنین با پخش موسیقی
  • پیشگیری از مشکلات ارثی شنوایی در جنین
  • تسکین درد میخچه
  • بیکاری عامل تشدید کننده سکته مغزی
  • کاهش وزن و تناسب اندام تازه مادرها
  • پولیپ بینی چه عوارضی می تواند داشته باشد
  • محبوبترین ها

  • درمان به موقع شکستگی در ناحیه بینی
  • پیشگیری از آسیب به شنوایی با برخی روشهای موثر
  • مزمن و طولانی تر شدن عارضه سینوزیت
  • بعد از عمل جراحی بینی فعالیت و ورزش چگونه باید باشد؟
  • نظر طب سنتی در مورد خشکی در دهان
  • عدم درمان به موقع عفونت گوش
  • تنگی نای و علائم آن
  • انسداد گوش و رفع آن در خانه
  • رپورتاژ

  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • استحکام وسلامت استخوان فک= نجات دندان های لق
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما