1079484_744

برخی موادغذایی می توانند برای راحت تر خوابیدن شما مفید باشند می توانید بدون استفاده از داروهای شیمیایی خوابی آسوده و راحت را برای خود رقم بزنیدماست ،نخود ،موز ،ماهی ،شیر و دیگر خوردنی های موثر در این زمینه را به شما معرفی خواهیم کرد .

 این موضوع خیلی مهم است که به بدن و ذهنتان استراحت بدهید. این کار می‌تواند با مقداری خواب کافی صورت پذیرد. به همین جهت زمانی که خوب نمی خوابید احساس سرحال بودن نمی‌کنید و انرژی ندارید. زمان هایی هست که شما برای به خواب رفتن مشکل دارید، بنابراین ما در این نوشته فهرستی از ۹ غذا را برایتان جمع آوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند راحت بخوابید.
 ۱. ماستبدن ما کلسیم مورد نیاز خود را از محصولات لبنی دریافت می‌کند. ماست هم از شیر درست شده است که می‌تواند این کلسیم را برای بدن ما فراهم کند. اگر بدن شما کمبود کلسیم داشته باشد، ممکن است باعث شود که با مشکل به خواب روید. پس با رساندن مقدار کافی کلسیدم به بدنتان، به خودتان کمک خواهید کرد تا راحت‌تر بخوابید.

۲. موزموز سرشار از پتاسیوم و یک منبع عالی ویتامین B6 می‌باشد. این مواد مغذی به ساخت هورمونی به نام ملاتونین کمک می‌کند که نتیجه ی آن این است که راحت‌تر خواهید خوابید.

۳. نخود

نخود نیز منبع خوبی برای ویتامین B6 است که به تولید ملاتونین کمک می‌کند، هورمونی که در آسودگی خواب شما تأثیرگذار است.

۴. ماهیماهی‌هایی مثل ماهی تن، سالمون و قزل آلا، منبعی سرشار از ویتامین B6 هستند. و این هم مانند دو مورد قبل در تولید ملاتونین و نهایتاً خوابی آسوده به شما کمک خواهد کرد.

۵. شیر گرم پیش از رفتن به رختخوابشیر مقدار زیادی کلسیوم داشته و پر از مواد معدنی مهم دیگر است. شیر تأثیر آرامبخشی دارد. شیر گرم با مقدار کمی زردچوبه، شکر و میوه‌های خشک به تسکین سیستم بدن شما کمک کرده و خوابی عالی را برایتان رقم خواهد زد.

۶. برنجغذاهای غنی از کربوهیدرات به شما کمک می‌کنند تا بهتر بخوابید. برنج یکی از این غذاهاست که با خوردن آن بدن شما تحریک می‌شود که بخوابد!

۷. آب آلبالوبه بسیاری از مردم که از بی خوابی خفیف تا مزمن رنج می‌برند توصیه می‌شود که از آب آلبالو استفاده کنند! آب آلبالو میزان بالایی ملاتونین تولید می‌کند که بدن شما را وادار به خواب عمیقی در شب می‌کند.

۸. گندم و محصولات بر پایه‌ی گندم

گندم کامل، جو و نان‌های ساخته شده از گندم با سطوح بالایی از منیزیم غنی شده‌اند. وجود منیزیم در بدن به شما کمک خواهد کرد تا خواب خوب و بی‌وقفه ای داشته باشید.

۹. کلم و کلم پیچسبزیجات برگ دار سبز مانند کلم و کلم پیچ سرشار از کلسیم هستند، دقیقاً مانند شیر و دیگر محصولات لبنی. آن‌ها باعث افزایش سطح کلسیم بدن شما شده و به شما کمک خواهند کرد تا چرخه‌ی خواب سالمی داشته باشید.

وب‌سایت تناسب اندام

ارسال شده در 22 آذر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • در مورد همزاد های موازی چه می دانید؟
  • مبتلایان به اضطراب اجتماعی
  • موارد مهم برای همراه داشتن یک زن باردار
  • 3 ماسک صورت با استفاده از میوه و سبزی برای فصل زمستان
  • چه عواملی موجب خارش پوست می شود؟
  • رشته ی مهندسی پزشکی گرایش بیومکانیک
  • تاثیر تحریم ها به آزمایشگاه‌های پاتولوژی
  • وضعیت حجاب پرستاران بازرسی میشود
  • بد بوشدن دهان
  • مصرف مسکن‌های شبه‌آسپیرینی
  • غذاهای خانگی و مقابله با دیابت
  • اهمیت به نهار دادن به اطفال
  • شناسایی مشکلات روابط جنسی
  • تکان های شدید به اطفال در هنگام ناآرامی
  • استعمال متیل فنیدات در ورزش
  • محبوبترین ها

  • تمرین های مختلف ورزشی در بارداری
  • درباره مکمل پروتئین وی شرکت آپتیموم چه میدانید
  • فعالیت بدنی و تحریک کبد
  • حرکات کششی مناسب برای درمان زانو درد
  • بزرگ شدن رانها به دلیل پیاده روی درست یا غلط؟
  • ورزشی جهت افزایش سلامتی
  • در 4 مرحله شیوه تمیز کردن عینک شنا را یاد بگیرید
  • انقباض عضله چه زاوایایی دارد؟
  • آیا نگاه کردن به ورزش در سلامتی انسان موثر است
  • نکات مهم برای عضلانی کردن پاها
  • شناخت ورزشهایی موثر برای کارمندان(۱)
  • شیوه های بارگیری کربوهیدرات در ورزشکاران
  • ورزش تا چه حد به کاهش وزن کمک میکند؟
  • اهمیت ورزش برای مبتلایان به آسم
  • چگونه سریع چربی سینه را آب کنیم؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است