میان‌وعده‌های مناسب میان‌وعده‌های مفید میان‌وعده‌های سالم میان‌وعده‌های پرخاصیت

آیا میان وعده های سالم و پرخاصیت را می شناسید ؟مصرف میان وعده به تنظیم وزن شما کمک زیادی خواهد کرد می توانید به جای مصرف تنقلات مضر و چاق کننده این میان وعده های سالم را امتحان کنید این لیست غذایی می تواند موجب افزایش سلامتی بدنتان شود بد نیست آن را مطالعه و امتحان کنید.

 چه در خانه و چه در محل کار، میان‌وعده‌های مناسبی مانند میوه‌ها، خوراکی‌های گیاهی، ماست و از این دست مواد وجود دارند که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

خوردن میان وعده، بخشی از فرهنگ مردم سراسر دنیا و به ویژه کسانی است که شاغل هستند.

برخی از افراد هم در محل کارشان آنقدر سرشان شلوغ است که نمی توانند به راحتی از پشت میزشان بلند شوند و خوراکی مختصر برای خود دست و پا کنند.

بدین ترتیب به سراغ خوراکی های مضر مانند بیسکویت، کلوچه و شیرینی های مختلف می روند.

اما اگر می خواهیم زندگی سالم و تندرستی داشته باشیم، باید به نوع خوراک و تغذیه مان توجه نشان دهیم.
پنیر رشته ای

این پنیر شامل پروتئین و چربی بوده و در حدود 50 کالری انرژی تولید می کند.
تخم مرغ آبپز

یک عدد تخم مرغ آبپز حاوی 70 کالری انرژی و همچنین 5 گرم پروتئین می باشد.
کره بادام زمینی و سیب

این میان وعده دارای ترکیب جادویی فیبر، پروتئین و چربی می باشد.
بادام

12 عدد بادام تقریبا معادل 28 گرم بوده و در حدود 184 کالری، انرژی تولید می کند. بادام همچنین حاوی اسید چرب امگا 9 می باشد.

در ضمن، این چربی مفید در روغن زیتون نیز یافت می شود و نقش مهمی در سلامت و عملکرد مناسب قلب بازی می کند.

سیب زمینی پخته به همراه تن ماهی

سیب زمینی هایی که که از قبل پخته شده اند را برش زده و در یخجال سرد کنید. سپس، به آن ها تن ماهی اضافه کرده و به صورت ساندویچ در بیاورید.
کرفس و حمص (نخود- ارده)

حمص شامل مواد مغذی زیاد و فیبرهای مفیدی به نام لیگنان است که باعث بهبود عملکرد سیستم گردش خون شده و همچنین میزان جذب ویتامین A را افزایش می دهند.
آووکادو

این میوه سرشار از ویتامین، مواد معدنی و فیبر است. خون ساز بوده و ضعف عمومی و خستگی را برطرف می کند.

از طرفی به علت اینکه شکر و مواد نشاسته ای کمی دارد، برای کسانی که به بیماری قند مبتلا هستند، نیز مناسب است.
برش هایی از گوجه فرنگی، پنیر و روغن زیتون

این میان وعده خوشمزه، شامل چربی و پروتئین می باشد.

همچنین گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدان و ضد سرطان است. رویهم رفته این خوراکی یک میان وعده مناسب و کم کالری را تشکیل می دهد.
شکلات تلخ

شکلات تلخ 72 درصد به بالا، میان وعده مناسبی است. این خوراکی فواید سلامتی بسیاری دارد و در عین حال حالت روحی تان را بهبود میس بخشد و فشار خون تان را پایین می آورد.

برای اینکه وسوسه نشوید و بیش از حد شکلات بخورید، اندکی شکلات با خود به محل کارتان ببرید.

ذرت بو داده

خوردن مواد غذایی سرشار از پروتئین، در محل کار بسیار عالی است، زیرا به فرد احساس سیری می دهد.

ذرت بو داده نیز یکی از این نوع خوراکی هاست که مصرف آن در کنار میوه هایی مانند سیب، شما را سرحال نگه می دارد.
میوه های خشک

همیشه انواع و اقسام میوه های خشک در منزل داشته باشید و با خود به محل کار ببرید.

حمل و مصرف این خوراکی ها راحت است و این مواد مغذی می توانند، خستگی تان را تا حد زیادی برطرف کنند.

زندگی آنلاین،

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 22 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • نوع موی هر فرد و روانشناسی وی
  • مراقب زولبیا بامیه های تقلبی باشید
  • پیاده روی استاندارد و اصولی چگونه است ؟
  • کم شدن وزن با این موجود در معده
  • راههای فرار از بی حس و حالی
  • بیماری های تاثیرگذار بر سرماخوردگی
  • تاثیرات مفید کم کردن زمان نشستن
  • بهداشت زمین های ورزشی
  • محبوبترین ها

  • مطالبی کلی درباره لاغری و تناسب اندام
  • برای لاغری فوری۱۰ ورزش برتر را بشناسید
  • توصیه های تخصصی و کامل چربی‌ سوزی قسمت3
  • تمرینات تنفسی – تنفس عمیق و یوگا
  • میزان هورمون رشد و تستوسترون را چگونه به صورت طبیعی بالا ببریم
  • چند ورزش یوگا برای از بین بردن درد گردن و شانه
  • پیامدهای ورزش بیش از اندازه
  • مقاومت استخوانی دختران با ورزش تقویت میشود
  • رپورتاژ

  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است