رژیم غذایی چاقی رژیم غذایی برای افزایش وزن رژیم غذایی برای افزایش قد رژیم غذایی

اکنون در روز سوم رژیم غذایی خود به سر میبرید کم کم علاقه مند به این رژیم خواهید شد تنوع غذایی در این رژیم بالاست و می تواند با هر نوع سلیقه ای سازگار باشد دانه های روغنی،خرما و شیر و موز و غذاهای مقوی در این رژیم به وفور یافت می شوند .اگر از کمبود وزن رنج میبرید بهتر است به این مطلب نگاهی بیندازید .

  • صبحانه:

۵ کف دست نان تافتون + حلیم بوقلمون یک کاسه بزرگ + شکر ۳ ق م + پنیر خامه ای ۱ قوطی کبریت + گردو ۲ عدد کامل + چای کم رنگ

  • میان وعده:

پودینگ شکلاتی یا توت فرنگی ۸-۷ ق غ + کیک میوه ای خانگی یک برش + خرمالو ۲ عدد + نارنگی ۲ عدد

  • ناهار:

برنج کته ای ۱۵ ق غ سر پر + خورشت فسنجان ۴ ق غ + مرغ تکه ای ۳ قوطی کبریت + سالاد شیرازی با روغن زیتون و آب لیمو یک پیاله + شربت آبلیمو ۲ لیوان

بعد ناهار حتما ۳-۲ ق غ ژله یا ۲ عدد مربای زردآلو همراه با شیره خورده شود.

  • عصرانه:

بستنی وانیلی به همراه مغز گردو، فندق و پسته ۶ ق غ + کلوچه لاهیجان + یک لیوان شیر پر چرب

  • شام:

چیگن استروگانف (فیله مرغ پخته، پیاز طلایی شده، فلفل دلمه ای نگینی، سیر، خامه یا سس بشامل) ۶-۵ ق غ + سیب زمینی سرخ شده ۲ ق غ + سالاد سزار یک پیاله + دلستر یک لیوان

  • قبل خواب:

یک نان تست + ۱ ق غ کره بادام زمینی + یک لیوان شیر کاکائو


میان وعده های نوشته شده رو در کل فواصل بین وعده های غذایی به فاصله ۱ ساعت از هم مصرف کنید.

آب میوه طبیعی ۴ لیوان در روز مصرف کنید.

صبح ها به جای چای شیر بنوشید .

معجون شیر و خرما بخورید.

روزانه یک عدد تخم مرغ کامل با کمی کره استفاده کنید.

مقداری مغز بادام، بادام زمینی، گردو، فندق و پسته خام را با هم آسیاب کنید و هر روز صبح ۲ قاشق غذاخوری از این پودر را روی لقمه نان کره و مربایتان بریزید.

روی موز کنجد پاشیده و آن را نیز بعد از صبحانه میل کنید. این امر به شما کالری بیشتری فراهم میکند بدون اینکه خیلی احساس سنگینی بکنید.

در صورت تمایل این میان وعده ها را هم میتوانید جایگزین میان وعده های ذکر شده بکنید:

  • پودر مغزها + نان و پنیر یا کره و مربا
  •  موز + کره بادام زمینی
  • سیب زمینی تنوری + کره

تهیه و تنظیم : ساناز مطلبی خامنه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

منبع: دکتر سلام

ارسال شده در 21 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • علائم مزمن اما بی خطر در بدن
  • ریشه علاقه به ورزش در ژنتیک افراد
  • احتیاج شما به آب چه اندازه است؟
  • شستن اصولی و بهداشتی دستها
  • شیوه برخورد با همکاران در کتاب ارتباط موثر به زبان آدمیزاد
  • آیا ورزش برای کسانی که که لاغر هستند خطرناک است؟
  • پرورش و رشد اطفال با مشکل شنوایی
  • علت سرگیجه در گوش شماست
  • فشارها و مشکلات روحی و روانی در میان زوجین
  • راههای درمانی برای اختلال روحی وحشت
  • لباس ضد هکر
  • آلرژی از این نوع و درمانش
  • عوامل مرتبط با از بین رفتن دندان های شیری
  • تاثیر فیزیوتراپی بر بیماری پارکینسون
  • چرا زردچوبه برای پوست مفید است؟
  • محبوبترین ها

  • موثرترین درمان خانگی برای شوره سر
  • ۶ راهنمایی ساده در مورد مراقبت از پوست در زمستان
  • چند دستور برای زیباتر شدن پوست
  • اگر به گربه آلرژی دارید بخوانید
  • مواردی برای کاهش ریسک های مانیکور و پدیکور
  • پیامدها و عوارض جانبی جوانسازی پوست
  • درمان های مختلف برای رهایی از آکنه
  • اطلاعات کامل درباره جراحی زیبایی صورت
  • لیست ویتامین‌های لازم برای پوست
  • راهی بسیار موثر و جالب برای از بین بردن موهای زائد
  • رشد سریع مو با این 9 شگرد خانگی
  • استفاده از لیفت ران با لیپوساکشن برای زیبایی رانها
  • محل جوش و این علائم
  • موثرترین رمزهای حفظ زیبایی و زیباتر شدن
  • بخاطر موهایتان ماست میل کنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است