مشاوره زیبایی
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت

امروزه با توجه به افزایش مشغله های شغلی و خانوادگی افراد وقت کمتری را دارند تا به ورزش، بهبود و ارتقای سطح سلامت خود بپردازند. به همین دلیل امروزه لوازم ورزشی ثابت و خانگی نقش پر رنگی در زمینه سلامت انسان دارند. اسپینینگ نیز از جمله همین ورزش های خانگی است. با دکتر سلام همراه باشید.

در این مقاله سعی کرده ایم تا ضمن آشنا کردن شما با ورزش اسپینینگ، راهکارهای لذت بخش کردن ورزش در محیط های بسته را با شما در میان بگذاریم

دوچرخه‌سواری فعالیتی لذت‌بخش است. علاوه بر تفریح، ورزش خوبی هم محسوب می‌شود. اما ورزش اسپینینگ که با استفاده از دوچرخه‌ ثابت و ۴۵ دقیقه رکاب‌ زدن و عرق کردن در اتاقی بسته انجام می‌شود، کمی ناخوشایند به نظر می‌آید. اما چه کارهایی انجام بدهیم تا از این فعالیت لذت ببریم؟ این مقاله را بخوانید تا با این ورزش و راهکارهای لذت بردن از ورزش اسپینینگ بیشتر آشنا شوید.

«اندورفین‌ها» مُسکن‌های طبیعی بدن هستند. این ترکیبات در اثر هیجان، فعالیت ورزشی، خوردن غذاهای فلفلی و… ترشح می‌شوند و درد را تسکین می‌دهند. ورزش اسپینینگ هم به لطف فعالیت بدنی، باعث ترشح اندورفین می‌شود. علاوه بر این، بسته به سرعت و زمان رکاب ‌زدن، می‌توانید در هر نوبت تمرین ۴۰۰ تا ۶۰۰ کالری بسوزانید. انجام ورزش اسپینینگ در کلاس‌های مختص این ورزش، لذت بیشتری به‌ وجود می‌آورد. در ادامه ۸ دلیل ما برای انجام ورزش اسپینینگ در کلاس‌های مخصوص را مطالعه کنید.

 

۱. شما انرژی لازم برای کل تمرین را به‌دست می‌آورید

رقص نور و موزیکی که در کلاس‌ها استفاده می‌شود، باعث می‌شوند تا یک لحظه هم متوقف نشوید. همه‌ی عوامل در کلاس اسپینینگ کمک می‌کنند تا انرژی بگیرید.

 

کئونی هادوبا (Keoni Hudoba) مبتکر روش Cyc که در کلاس‌های تناسب اندام Cyc در آمریکا استفاده می‌شود، می‌گوید بهترین پستی که در شبکه‌های اجتماعی از یکی از شاگردانم دیدم، این بود:

«خسته از کلاس برگشتم. وقتی به آنجا می‌روی، مربی‌ ۱۲۰٪ انرژی مورد نیازت را به تو می‌دهد، یک انرژی مسری که به همه سرایت می‌کند.»

 

۲. شما حداکثر فشار را به خود می‌آورید، اما نه آن‌قدر که مشکل‌ساز شود

کلاس‌های اسپینینگ فقط برای مسابقات بین‌المللی دوچرخه‌سواری ساخته نشده است. این کلاس‌ها برای افرادی از سطح مبتدی تا حرفه‌ای و هر اندازه از آمادگی جسمانی طراحی شده است.

 

هادوبا می‌گوید: «ما در طول هر تمرین لحظاتی پرفشار و لحظاتی کم‌فشار کار می‌کنیم. در نتیجه پاهای شما را به چالش می‌کشیم، ولی نه در حدی که احساس ناتوانی کنید. در بیشتر کلاس‌ها وضعیت این‌گونه است. در بیشتر زمان کلاس‌ها به جای حالت «سربالایی شدید» از حالت «زمین مسطح» استفاده می‌شود. تمریناتی که شدت و سختی‌شان نوسان دارد، ضربان قلب شما را بالاتر می‌برد و کمک می‌کند تا در زمانی کم، کالری نسبتا زیادی بسوزانید. شاید بعد از کلاس بالا و پایین رفتن از پله‌ها کمی برای‌تان سخت شود. ولی این خستگی برای‌تان شیرین خواهد بود.»

 

۳. موسیقی به شما کمک می‌کند تا سختی رکاب ‌زدن را فراموش کنید

موسقی باعث تسهیل رکاب زدن و افزایش انرژی شما می‌شود. پس از چند جلسه کلاس، کم‌کم مربی مناسب خود را شناسایی می‌کنید.

 

می‌توانید بفهمید چه کسانی در موسیقی سلیقه‌ای مشابه شما دارند. ریتم موسیقی و دیدن افرادی که سخت در حال رکاب‌ زدن هستند، شما را تشویق می‌کند تا سرعت خود را حفظ کنید. تحقیقات نیز نشان داده است ورزشکارانی که حین تمرین موسیقی با ریتم تند گوش می‌کنند، تلاش بیشتری خواهند کرد. موسیقی نقش مهمی دارد. موسقی به شما کمک می‌کند تا احساسات منفی خود را با احساسات خوب و مثبت جایگزین کنید. مثلا اگر روز بدی داشته‌اید، به شما کمک می‌کند تا شروعی تازه داشته باشید. همچنین با گوش دادن موسیقی در کلاس، می‌توانید آهنگ‌هایی را که دوست دارید شناسایی کنید، دانلود کنید و در خانه یا جای دیگر حین ورزش گوش کنید.

 

۴. ورزش اسپینینگ علاوه بر پاها، سایر نقاط بدن‌ را نیز به چالش می‌کشد

می‌توانید همزمان حین رکاب زدن با تمرینات دیگر سایر عضلات خود را نیز تقویت کنید.

 

در کلاس اسپینینگ خیلی انتظار دیدن وزنه نداشته باشید. این ورزش، بیشتر استقامتی است. در حالی‌که بیشتر تمرکز در ورزش اسپینینگ بر روی پاها است، ولی رو‌ش‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا بیشتر نقاط بدن خود را به چالش بکشید. هادوبا می‌گوید: «می‌توانیم بجز پاها، کل بدن‌تان را هم حین رکاب ‌زدن درگیر کنیم. برای این کار، برخی از حرکات ورزش‌های دیگر (مثل مشت زدن به کیسه‌ی بوکس) را با رکاب ‌زدن ترکیب می‌کنیم. با این روش می‌توان بازوها و شانه را نیز درگیر کرد. بعضی اوقات وزنه‌هایی را حین رکاب ‌زدن در دست فرد قرار می‌دهیم. شاید این وزنه‌ها در اوایل کار به نظر سبک بیایند. ولی با ادامه‌ی تمرین و افزایش خستگی، همین وزنه‌های سبک حسابی شما را به چالش می‌کشند

 

۵. کم‌کم به احساس دردی که دارید عادت می‌کنید

 

اگر مدتی است که ورزش نکرده‌اید و می‌خواهید برای اولین جلسه رکاب بزنید، احتمال دارد روز بعد احساس درد داشته باشید. برای جلوگیری از درد شدید، روز بعد نباید در تمام مدت تمرین روی صندلی دوچرخه ثابت بنشینید. نشستن طولانی بر روی صندلی و وارد شدن نیروی زیاد به شما، می‌تواند به شما صدمه بزند. در بیشتر کلاس‌ها بین آهنگ‌ها از شما می‌خواهند تا بلند شوید و دوباره روی صندلی خود بنشینید. با این حال اگر احساس راحتی نکردید، می‌توانید از صندلی‌های نرم‌تر استفاده کنید.

 

۶. معمولا اسپینینگ موجب افزایش اندازه‌ی پاهایتان نمی‌شود

بسیاری از افراد به غلط تصور می‌کنند با رکاب ‌زدن اندازه‌ی پاهایشان بزرگ می‌شود. هادوبا می‌گوید: «درست است که با پرس سینه ۱۳۰ کیلوگرمی در بلند مدت، حجم عضلات سینه‌ی شما افزایش می‌یابد. ولی اگر بخواهید با رکاب ‌زدن پاهای خود را بزرگ کنید، باید ۸ ساعت با فشار سنگین رکاب بزنید. اکثر کلاس‌ها، اسپینینگ را همراه با تمریناتی برای بالا تنه‌ی شما در نظر می‌گیرند. این کار باعث می‌شود تا عضلاتی که زیاد از آنها استفاده نکرده‌اید را به کار بگیرید و بدن شما شکل بهتری پیدا کند

 

۷. روحیه‌ی کار تیمی در شما تقویت می‌شود

ورزش اسپینینگ در کلاس‌ها باعث تقویت روحیه‌ی کار تیمی در شما می‌شود.

 

شاید گاهی اوقات، به تنهایی رکاب ‌زدن برای رهایی از افکار منفی خوب باشد. ولی مطمئن باشید رکاب ‌زدن در باشگاه و دریافت انرژی از افراد دیگری که مانند شما تلاش می‌کنند، در روحیه‌ی شما تأثیر بهتری می‌گذارد. هادوبا می‌گوید: «اگر شما با اراده سر کلاس بیایید، زمان ۴۵ دقیقه‌ای کلاس برای شما مثل ۲۰ دقیقه می‌گذرد. چون از کلاس لذت می‌برید. برای مربیان لذت بردن شرکت کنندگان در کلاس مهم است. آنها تلاش می‌کنند تا با واکنش مناسب نسبت به کسانی که تمرین می‌کنند، از ایجاد حس خستگی در آنها جلوگیری کنند.»

 

۸. شما کلاس را با حس خوشحالی ترک خواهید کرد

هادوبا می‌گوید: «من تلاش می‌کنم برای پایان کار یک آهنگ پر انرژی انتخاب کنم تا افراد در هنگام ترک کلاس آن آهنگ را به خاطر داشته باشند

 

 

انتخاب ورزش اسپینینگ نباید باعث شود که از ورزش‌های دیگر غافل شوید. اما اگر شما سالم هستید و آسیب‌دیدگی ندارید، افزودن این ورزش به سایر تمرینات‌ برای تناسب اندام‌تان بسیار مفید است. اگر تصمیم به انجام ورزش اسپینینگ گرفتید، متعهدانه آن را انجام بدهید. هادوبا می‌گوید: «مهم نیست که چه روشی را در ورزش اسپینینگ انتخاب کنید، اسپینینگ در هر شکلی که انجام شود برای شما عالی خواهد بود. ورزش اسپینینگ به شما کمک می‌کند تا بدن سالم‌تری داشته باشید

 

منبع: chetor

5 1000
ارسال شده در 30 آذر 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

پیشنهاد سردبیر

  • تشریح خدمات اورژانس کشور
  • آنچه سلامت مچ‌ های شما را تهدید می‌کند!
  • بررسی ابعاد مختلف سرطان و روش های درمان آن
  • مایکل فلپس چگونه قهرمان شد
  • ایا میخواهید دندان سفیدی داشته باشید؟
  • عوامل موثر بر پيشگيري از سرطان، بيماري‌هاي قلبي و ديابت
  • مصرف مواد غذایی که سبب افزایش طول عمر می شوند
  • پس از عمل جراحی سراغ موسیقی بروید
  • محبوبترین ها

  • نکات مهم برای شب سیزده بدر
  • عوارض سلامتی استفاده از گوشی تلفن همراه
  • ضرورت امگا۳ برای بدن
  • اگر شکمتان بر آمده است براحتی آن را در منزل درمان کنید
  • عارضه دیسک بین مهره ای در ا فرادی که اضافه وزن دارند بیشتر است
  • دانستنی هایی درباره عمل فصد خون
  • کم و زیاد شدن دائمی وزن خطرناک است!
  • تاثیرات مفید امگا 3 برای بدن
  • رپورتاژ

  • لیزر کم توان برای پیشگیری از ریزش مو چیست؟
  • آسیب های دندان از آنچه فکر می‌ کنید به شما نزدیک ‌تر است!
  • دکتر شاهین بهجو جراح زیبایی و ترمیمی
  • چهره خود را درست و حسابی زیبا کنید!
  • هایفو تراپی لیفت بدون نیاز به جراحی
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x