مشاوره زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک

عادات بد

انسان میتواند تمایلش به هر چیزی را تغییر بدهد و چه بهتر که این تمایلات به سمت بهترین روش ها باشد.عادت های بدی وجود دارند که ممکن است خود شما هم این عادات را داشته باشید و بهترین راه ترک آن ها است.این عادات عبارتند از:خوردن غذا بدون گرسنگی،استفاده از دستگاه هوشمند موقع خواب،مدام شکایت کردن،بی نظمی،چندکارگی،هدف نداشتن برای برنامه ریزی،ولخرجی،بدگویی،کشیدن سیگار و بهانه تراشی بیش از حد.

ما از زیان‌آور بودن بسیاری از عادات بد آگاهیم. اما به صورت عادتی هر روز آنها را تکرار می‌کنیم و برنامه و عزمی برای ترک کردنشان نداریم.

در اینجا ۱۰ تا از عادات بد را با هم مرور می‌کنیم :

۱- خوردن وقتی که گرسنه نیستید

اضافه‌وزن و چاقی می‌تواند منشأ بسیاری از بلاها باشد: مشکلات سلامتی، اعتماد به نفس پایین، دردسرهایی مثل پیدا کردن لباس با سایز مناسب، جتی پیدا کردن همسر و پیشرفت شغلی!

بعضی اوقات ما تحت فشار اطرافیان مجبور به خوردن می‌شویم. مثلا در مهمانی‌ها، یا وقتی که پدر، مادر یا همسرمان، نگران اصطلاحا ضعف کردن ما حین کار روزانه می‌شوند و وادارمان می‌کنند که یک وعده غذای کامل بخوریم، در حالی که ممکن است واقعا نیازی به خوردن آن نداشته باشیم.

متأسفانه از لحاظ فرهنگی ما گرفتار این معضل هستیم و من شخصا نمی‌دانم چرا وقتی خودمان میزبان هستیم، خودمان را جای میهمان نمی‌گذاریم و تلاش می‌کنیم با رصد و پایش دقیق، میزان خالی شدن دیس و بشقاب او را بسنجیم!

اما از این گذشته، خیلی وقت‌ها، ما دچار یک چرخه معیوب استرس- خوردن می‌شویم. این چرخه معیوب به این صورت است:

شما دچار یک استرس هستید، مثلا امتحانی در پیش دارید، کارتان در طول روز خوب پیش نرفته، مشاجره‌ای داشته‌اید یا خسته از کار ملال‌آور روزانه هستید، این استرس برایتان مزاحمت ایجاد می‌کند، به طرف یخچال یا سمت تنقلات می‌روید، به صورت مهارنشده‌ای می‌خورید.

بعد از اینکه کالری بسیار زیادی را وارد بدن کردید، احساس گناه می‌کنید که چرا نتوانسته‌اید جلوی خودتان را بگیرید و عاقلانه رفتار نکرده‌اید و بر میزان اضافه وزن خود افزوده‌اید. بنابراین لحظات و دقایق کوتاه احساس لذت از خوردن شما سپری می‌شود و جایش را استرس بیشتر می‌گیرد.

حالا این استرس بیشتر ممکن است، دوباره شما را سمت خوردن راهنمایی کند. متأسفانه بسیاری از موارد اضافه وزن و چاقی به خاطر تکرار مداوم این چرخه هستند.

چاره کار چیست؟ چطور می‌شود این عادت را ترک کرد؟

چاره کار این است که نخست به جای خوردن تنقلات پرکالری، عادت کنید که میوه و تنقلات کم‌کتاری بخورید. مهم‌تر از آن سعی کنید چند بار که دچار استرس شده‌اید، به صورت ارادی، از خوردن پرهیز کنید. حتی می‌توانید روی در یخچال برچسبی نصب کنید که روی آن نوشته شده باشد، من می‌توانم استرسم را کنترل کنم.

اما یک کار هوشمندانه ایجاد یک عادت خوب می‌تواند باشد. به خودتان عادت بدهید که استرس خود را به جای خوردن، سمت ورزش سوق بدهید. من شخصا خیلی‌ها را می‌شناسم که عادت پیدا کرده‌اند که موقع استرس، ورزش کنند.

۲- استفاده از موبایل و تبلت در هنگام خواب

یکی از بدترین عادات ممکنه که متأسفانه همه‌گیر شده همین است. همان طور که قبلا در یک پزشک نوشته بودیم، نور آبی و حتی سفیدی که از صفحات نمایش به چشمان ما می‌رسد، میزان ترشح هورمون ملاتونین بدن ما را تغییر می‌دهند و بنابراین با مختل کردن فیزیولوژی بدن ما باعث بدخوابی می‌شوند. پیداست که بدخوابی روز بعد چقدر روی سلامتی و کار شما تأثیر می‌گذارد.

چاره کار چیست؟

به کتاب رو بیاورید! کتاب آن تابش نور زیان‌آور را ندارد. به علاوه ذهن شما را دچار پرش فکری مداوم هم نمی‌کند. وقتی با تلگرام کار می‌کنید مدام از یک کانال به کانال دیگر می‌پرید و ذهن مشوشی پیدا می‌کنید، اما وقتی یک داستن کوتاه می‌خوانید، ذهنتان به صورت لذت‌بخشی روی یک جریان تمرکز می‌کند و چه بسا در میانه داستان به صورت لذت‌بخشی خواب چشمانتان را برباید و بقیه داستان را در خواب تکمیل کنید!!

۳- شکوه و شکایت کردن مدام (غر زدن)

متأسفانه برخی‌ها عادت کرده‌اند غر بزنند تا به خیال خودشان سبک شوند. اما شکوه و شکایت کردن بیهوده، جز پراکندن احساس منفی و پذیرش شکست و بی‌کفایتی و یا مقدر بودن قطعی ناملایمات زندگی کارکرد دیگری ندارد. تازه اطرافیان و نزدیکان شما را هم گریزان می‌کند.

این موضوع حتی از نظر علمی هم ثابت شده.

چاره کار؟ قبول کنید که هیچ فرد یا شرایطی ایده‌آل نیست. ما زنده‌ایم تا مبارزه کنیم و تغییر بدهیم. تلاش کنید هر روزتان را با برنامه‌ریزی بهتر از دیروز کنید.

۴- عادت به بی‌نظمی

بی‌نظم‌ها هم خودشان را آزار می‌دهند و هم اطرافیان خود را. بی‌نظمی در زمان‌بندی، تقسیم کارها و چینش وسایل خانه یا مجیط کار، عوارض بدخیمی در پی خواهد داشت.

چاره کار: از تقویم استفاده کنید. از یک اپلیکیشن برای سامان دادن کارهای ضروری یا دفترچه استفاده کنید. اولویت‌هایتان را مشخص کنید و سرموقع بیدار شوید و به خواب بروید.

۵- چندکارگی

چندکارگی یک افسانه است. باور کنید که شما به هیچ عنوان نمی‌توانید چند کار مختلف را با هم انجام بدهید. شاید چند روزی بتوانید این فشار را تحمل کنید. اما چون سیم‌کشی و ساختار مغز ما برای چندکارگی درست نشده، ادامه دادن این روند، یا منجر می‌شود که شما وسط کار کم بیاورید یا میزان خلاقیت و کارایی شما را به شدت کاهش می‌دهد.

چاره کار: در هر بازه زمانی، فقط یک کار را انجام بدهید. کارهایتان را اولویت‌بندی کنید و فهرستی برای انجام آنها تهیه کنید. سعی کنید این فهرست حتما نوشتاری باشد.

۶- نداشتن برنامه‌ریزی و هدف برای پس‌انداز

خب، خیلی‌ها ممکن است بگویند که مبلغی که برای پس‌انداز می‌توانند کنار بگذارند، آنقدر ناچیز است که برای اذیت نشدن روحی، ترجیح می‌دهند اصلا به آن فکر نکنند!

اما خب، طبق توصیه قدما، همین پس‌اندازهای ناچیز هم در آینده به کارتان خواهد آمد. اهداف خود را مشخص کنید و واقع‌بین باشید!

۷- ولخرجی

ولخرجی، خیلی زود منجر به استرس شدید شما می‌شود و در پی آن مشکلات سلامتی مانند فشار خون، ناراحتی‌ها گوارشی، سردرد، افسردگی، کمردرد و اسپاسم‌های عضلانی ممکن است گریبان شما را بگیرند.

میزان درآمد و هزینه‌های خود را روی کاغذ بیاورید و منطقی باشید. یاد بگیرید که تکانه‌ای خرید نکنید. این روزها به خصوص به خاطر فروشگاه‌های آنلاین متعددی که در دسترس هستند، این پرهیز از خریدهای تکانه‌ای، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

۸- بدگویی و شایعه‌سازی

وقتی در یک محفل دوستانه برای گرم شدن جمع و «باحال» به نظر رسیدن، بی‌پروا از غایبان بدگویی می‌کنید، باید در نظر داشته باشید که مخاطبان شما گرچه در همان دقیقا با شما می‌خندند و خوشند، اما به صورت همزمان اعتمادشان از شما سلب می‌شود، چون می‌دانند که شما ممکن است رفتار مشابهی با آنها داشته باشید.

۹- سیگار کشیدن

تصور نمی‌کنم این مورد نیاز به توضیح بیشتری داشته باشد.

۱۰- بهانه‌‌تراشی بیش از حد

برخی‌ها عادت دارند، به محض اینکه خطایی از آنها سر بزند یا یک کار را درست انجام ندهند، شروع به فهرست کردن بهانه‌های مختلف کنند و طرفشان را مجاب کنند.

اما بهتر است این عادت را ترک کنید، چرا که ما همیشه با برنامه‌ریزی و کار هدفدار می‌توانیم همه موانع را دور بزنیم.

کارهایتان را اولیویت‌بندی کنید، مهلت مشخصی برای انجام آنها مشخص کنید. واقع‌بین باشید و به جای اهدافی که واقعا رسیدن به آنها دشوار است، اهداف ساده‌تری و در دسترسی مشخص کنید که رسیدن به آنها ممکن باشد و نیاز به بهانه‌تراشی در هنگام ناکامی احتمالی، نداشته باشند.

منبع : ایران ویج

5 1000
ارسال شده در 22 آذر 1395 توسط با موضوع سلامت اعضای خانواده
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

پیشنهاد سردبیر

  • نشانه های بیماریهای عروق محیطی و راه تشخیصی
  • زیان آور بودن استرس برای قلب
  • آگاهی از بعضی بیماری ها از طریق حس بویایی
  • از جمله عوارض خطرناک خمیر دندان های سفید کننده
  • گفتگو با دکتر قارونی درباره بیماران فشار خون
  • چای نعناع با رزماری و این تاثیرات بی نظیر
  • برای مقابله با اگزمای پوست بخوانید
  • افزایش بیماری با مصرف خوراکی های غیر بومی
  • محبوبترین ها

  • دلایلی که نشان میدهد چرا چربی های شکم از بین نمی رود
  • خوردنی های چرب برای کاهش چربی بدن
  • مروری بر ویتامین B6 (پیرودوکسین)
  • بهبود عملکرد مغز با امگا 3
  • شکر و افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان
  • کاهش مبتلا شدن به سرطان سینه با این مواد غذایی
  • نشانه گیری قلب با این رژیم غذایی
  • چه زمانی برای نوشیدن چای بهتر است؟
  • رپورتاژ

  • جراحی ترمیمی،پلاستیک و زیبایی دکتر شاهین بهجو
  • علائم بارداری در روزهای نخست
  • خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر نوروزعلی
  • اصلاح طرح لبخند دکتر سعید هاشمی
  • صورتی جوان تر و شاداب تر با پزشک حرفه ای و متخصص
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x