دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی

برای همه ما پیش آمده در موقعیت هایی عصبانی شویم و نتوانیم خشم خود را کنترل کنیم.برخی افراد در شرایط عصبانیت داد و فریاد می کنند و اینگونه خشم خود را بروز می دهند.اما آیا این کار راهگشاست؟داد و فریاد نه تنها از میزان خشم نمی‌کاهد، بلکه خشم اطرافیان را نیز برمی‌انگیزد.

 افسانه اولدوزی اظهار کرد: این‌که کسی به حرف دل ما گوش دهد نیازی است که قابل چشم‌پوشی نیست، ولی اگر یاد بگیریم که نیازهای درونی خود را با داد و فریاد ابراز کنیم شانس‌مان برای حل مسایل را از دست می‌دهیم؛ در واقع خشم احساسی است که درست به اندازه ترس، عشق، شوق و اندوه می‌تواند ویرانگر باشد و باید به درستی بیان شود.این روان‌شناس ادامه داد: با یادگیری چگونگی کنترل خشم در مرور زمان، نه تنها از دید اطرافیان فردی خوش‌قلب و دوست‌داشتنی به نظر می‌رسیم، بلکه به دیگران هم می‌آموزیم که در مواقع خشم و عصبانیت چگونه برخورد کنند؛ به عبارتی رفتار ما می‌تواند الگویی برای اطرافیان علی‌الخصوص نزدیکان‌مان باشد و با زبان بی‌زبانی به آن‌ها تفهیم کنیم که هیچ‌گاه حق ندارند به خاطر احساس خشم سر ما فریاد بزنند.

وی تصریح کرد: برای کنترل خشم می‌توانیم به آخرین کسی که از دستش عصبانی شده‌ایم فکر کنیم و چند لحظه با خود بیندیشیم که چیزی ما را تا این حد رنجانده است. در این صورت می‌توانیم خود را جای او بگذاریم و همه مسایلی که باعث اغاز دعوا شد را بررسی کنیم.

با ادامه این روند می‌توانیم خود را در آن موقعیت تصور کنیم و همه جوانب را منصفانه قضاوت کنیم. اولدوزی با تاکید بر این‌که پیاده‌روی و فعالیت بدنی مستمر از بهترین روش‌های کنترل خشم به شمار می‌رود، افزود: هر خلق و خوی منفی و ناپسندی می‌تواند با تمرین و ممارست جایگزین خلقیات پسندیده شود.

این در حالی است که خشم، نوعی هیجان روحی است و بزرگترین مانع در راه تحقق موفقیت‌های شخصی و شغلی به شمار می‌رود. به همین‌خاطر، شاید هنگام اوج خشم یکی از بهترین اقدامات این است که نفس عمیق بکشیم و با خود بیندیشیم که «آن‌چه رخ داده چندان هم عمیق نیست».

این روان‌شناس یادآور شد: استراحت‌های چند دقیقه‌ای در طول ساعاتی از روز که استرس‌زا بوده و فشار کاری زیاد است نیز تاثیر شگرفی در کاهش میزان انرژی‌های منفی و متعاقب آن خشم دارد. از این‌رو، بهتر است گاهی حتی برای چند ثانیه چشمان‌مان را ببندیم، نفس عمیق بکشیم و با تمرکز روی دم و بازدم از میزان عصبانیت خود بکاهیم؛ در واقع هرچه احساسات ناخوشایند کمتر تلنبار شود، به همان میزان احتمال بروز خشم نیز کاهش می‌یابد.

منبع: خبرپو

5 1000
ارسال شده در 25 آذر 1395 توسط با موضوع روانشناسی
ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x