مشاوره زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

ورزش کردن و انجام فعالیت های جسمانی همواره می تواند سلامت جسم و روح شما را تضمین کند.برخی افراد بر این باورند ورزش کردن تنها بر روی عضلات و استخوان های آن ها تاثیر مثبت می گذارد.این در حالی است که مغز و سیستم عصبی شما هم از این کار سود می برد.

نیازی نیست مدت زمانی زیادی را در طول روز به ورزش کردن اختصاص دهید و تنها با ۳۰ دقیقه انجام تمرینات ورزشی مغز از فواید آن سود خواهد برد. در ادامه با برخی از این فواید بیشتر آشنا می شویم.

بهبود قدرت تصمیم گیری و حل مساله

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ توسط موسسه ملی سلامت آمریکا انجام شد، نشان داد که ورزش کردن نه تنها می تواند سرعت گام های شما را افزایش دهد، بلکه توانایی های تصمیم گیری را به واسطه افزایش مقدار ماده سفید در مغز تقویت می کند. طی این مطالعه مهارت های تصمیم گیری و حل مساله گروهی از افراد مسن که به طور مرتب ورزش می کردند، در مقایسه با گروهی که ورزش نمی کردند، مورد بررسی قرار گرفت. پژوهشگران دریافتند شرکت کنندگانی که به طور مرتب تمرینات هوازی انجام داده بودند از یکپارچگی ماده سفید قوی‌تر و سرعت شناختی بهتر برخوردار بودند.

پیشگیری از افسردگی

بسیاری از ما مطالعاتی را خوانده ایم که ادعا می کنند ورزش با نشانه های افسردگی مبارزه می کند، با این وجود، مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ در نشریه Cell منتشر شد، نشان داد که ورزش در وهله نخست از ابتلا به افسردگی پیشگیری می کند. به گفته پژوهشگران، استرس موجب شکل گیری ماده ای مضر در خون و مغز می شود. اما پروتئینی ویژه که به نام PGC-1α۱ شناخته می شود می تواند به تجزیه و از بین رفتن این ماده مضر حاصل از استرس کمک کند. خبر خوب این است که این پروتئین به طور طبیعی هنگام ورزش کردن تولید می شود.

افزایش انرژی

در شرایطی که بسیاری از مردم بهانه می آورند که انرژی کافی برای ورزش کردن ندارند، مطالعه ای در سال ۲۰۰۸ که توسط پژوهشگران دانشگاه جورجیا انجام شد، نشان داد که سطوح پایین تا متوسط فعالیت بدنی به طور معمول انرژی کلی را تقویت می کنند. ورزش سبک اثری ایجاد می کند که بدن و ذهن را تحت تاثیر قرار می دهد و به معنای سطوح افزایش یافته انرژی و کاهش خستگی است.

تقویت اراده

اراده انسان، نیروی درونی برای پرهیز از وسوسه، تا حد زیادی توسط قدرت مغز کنترل می شود. مطالعه ای در سال ۲۰۱۳ به بررسی اثر مغز بر توانایی ما در پایبندی به اهداف شخصی، حرفه ای و سلامتی پرداخت. در همین راستا، پژوهشگران دریافتند فعالیت های بدنی شامل حرکات کششی کوتاه به طور قابل توجهی اراده شرکت کنندگان که از کودکان تا افراد ۳۵ ساله را شامل می شدند، بهبود بخشیده است.

رشد مغز

مطالعه ای در سال ۲۰۰۶ مدعی شد ورزش کردن می تواند به معنای واقعی کلمه رشد مغز را موجب شود. طی این مطالعه که توسط موسسه ملی سلامت آمریکا منتشر شد، بزرگسالان کم تحرک پس از دنبال کردن رژیم تناسب اندام هوازی برای ۶ شش ماه از فواید رشد مغز بهره‌مند شدند. به گفته پژوهشگران، فعالیت بدنی حجم ماده سفید و ماده خاکستری در مغز را افزایش داد.

ایجاد انعطاف پذیری احساسی به استرس

استرس به شیوه های مختلف انسان را تحت تاثیر قرار می دهد. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، نشان داد ۳۰ دقیقه ورزش روزانه می تواند تفاوت چشمگیری در وضعیت احساسی انسان هنگام استرس ایجاد کند. طی این مطالعه شرکت کنندگان در معرض رویدادی استرس‌زا قرار گرفته و نتایج زیر نظر گرفته شد. نیمی از شرکت کنندگان به طور مرتب ورزش می کردند و نیمی دیگر سبک زندگی کم تحرکی داشتند. نتایج نشان داد آنهایی که ورزش می کردند نگرش مثبت خود را حفظ کرده و چشم انداز احساسی بهتری در مقایسه با گروه کم تحرک ها داشته اند.

کنترل احساسات

اگر نمی توانید کنترل خوبی روی احساسات خود داشته باشید و به ناگاه زیر گریه می زنید، شاید به اندازه کافی ورزش نمی کنید. مطالعه ای در سال ۲۰۰۶ به بررسی آثار ورزش بر کنترل احساسات پرداخت. شرکت کنندگان در این مطالعه طی دو ماه زیر نظر قرار گرفتند، در شرایطی که به طور منظم برنامه ورزشی خود را دنبال می کردند. بنابر ادعای پژوهشگران، حتی ورزش مختصر نیز نتیجه مثبتی در پی داشت و بر الگوهای رفتاری، کنترل احساسی، و استرس احساسی تاثیرگذار بود.

محافظت از قلب و عروق

پزشکان اغلب انجام ورزش را به منظور محافظت از بیماری های مزمن توصیه می کنند. بر همین اساس، جای شگفتی نیست که مطالعات بسیاری درباره فواید ورزش بر سلامت قلب و عروق انجام شده است. ورزش متوسط هم در مردان و هم زنان به طور قابل توجهی می تواند خطر سکته مغزی را کاهش دهد.

 

منبع: ایران ویج

5 1000
ارسال شده در 24 آذر 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

پیشنهاد سردبیر

  • بررسی ارتباط ابتلا به اختلالات پوستی با بیماری های کبد!
  • حتما قبل از بارداری وزن و قدتان را اندازه بگیرید
  • نکاتی در مورد فواید پوست میوه ها
  • خبر خوب از تولید واکسن ایدز
  • زلزله مکزیک
  • مصرف دارو های لاغری و این پیامد های خطرناک!
  • آشنایی با عادات اشتباه در شست و شوی صورت
  • در مورد بخش هبلونا در مغز چقدر اطلاع دارید
  • محبوبترین ها

  • پیام تبریک روز جهانی ماما به جامعه ی مامایی
  • انتشار کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد از فردا
  • علت مرگ یسرا حیدری موسوی چیست؟
  • افراد چاق مراقب ابتلا به بیماری های ریوی باشند
  • سقوط اتوبوس در اکوادر باعث مرگ 12 نفر شد
  • بالا بودن درصد اسیدهای چرب در روغن های خوراکی
  • داشتن فرزند باعث افزایش طول عمر می شود
  • ۳۰۰ هزار نیروی پرستاری پذیرش می شوند
  • رپورتاژ

  • جوانسازی پوست، تزریق بوتاکس و لیزر
  • دکتر مقدم ارائه دهنده برترین خدمات پیشرفته دندان پزشکی
  • آیا شیر گاو کلسیم مورد نیاز مادران در دوره شیردهی را تأمین می‌کند؟
  • جراحی پلاستیک و ترمیمی
  • عمل های زیبایی صورت و بدن از زبان دکتر امید رحمانی
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x