14417822515625535731791541871632442532211194.

عمر طولانی داشتن آرزوی هر فردی است اگر تمایل به افزایش سلامتی جسمی خود هستید می توانید از برخی راهنمایی های تغذیه ای مهم در این زمینه پیروی کنید برنج قهوه ای ،رازیانه ،شکلات سیاه ،سیر ،چای سبز ،عدس  و سیب زمینی از این جمله خوراکی های مفید به شمار می روند .

برای داشتن عمر طولانی و همراه با سلامتی الزاماً نیازی به مکمل ها و غذاهای گران قیمت نیست. راز جوانی، شادابی و عمر طولانی در 7 ماده غذایی ساده، سالم و دم دستی است که در این مطلب معرفی می شوند.

  • برنج کامل

برنج کامل حاوی فیبرها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامت قلب، پیشگیری از ابتلا به سرطان و دیابت است. توصیه می شود به جای برنج سفید از برنج قهوه ای استفاده کنید و نگران سلامتی خود نباشید.

photo_2016-12-08_09-13-03

  • رازیانه

رازیانه حاوی فیبرها، ویتامین C، پتاسیم و غیره است. این سبزی با فشارخون بالا مقابله کرده و سیستم ایمنی را تقویت می کند. رازیانه کاهنده کلسترول بالا بوده و با بیماری های قلبی عروقی مقابله می کند.

139403041217141215367074

  • شکلات سیاه

پژوهشگران دانشگاه هاروارد کشف کرده اند که مصرف کننده های شکلات سیاه بیش از دیگران عمر می کنند. توصیه می شود روزانه یک مربع شکلات سیاه مصرف کنید.

index

  • سیر

سیر برای دستگاه قلب و عروق مفید است. این ماده غذایی خواص ضدباکتریایی، ضدعفونی کنندگی و آنتی اکسیدانی دارد. بهتر است سیر را به صورت خام مصرف کنید. توصیه می شود به تمام غذاهایتان سیر بزنید.

با خوردن سیر از انواع مسمویت ها جلوگیری کنید

  • چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی است و برای پیشگیری از بیماری آلزایمر موثر می باشد. می توانید هر روز از این چای مفید مصرف کنید. چای سبز حاوی تئین کمی است.

o_2c70235d

  • عدس

عدس حاوی پروتئین های گیاهی است که خطر مرگ و میر را کاهش می دهند. برخلاف پروتئین حیوانی، انواع گیاهی به کنترل میزان کلسترول و قند خون کمک زیادی می کنند. بهتر است هر از گاهی به جای گوشت قرمز عدس میل کنید.

خواص عدس

  • سیب زمینی

راز طول عمر یکی از جزیره های ژاپن را مصرف سیب زمینی عنوان کرده اند. سیب زمینی را بخارپز کنید و در صورتی که ارگانیک هستند، با پوست میل کنید تا بیشترین میزان پتاسیم و ویتامین C آن حفظ شود.

481630-600x300

  • سبزی های معطر

رزماری، آویشن، ریحان، نعنا، مریم گلی و تمام سبزی های معطر، غذاها را خوش عطر کرده و خواص ضدسرطانی دارند. در صورت امکان این سبزی ها را در باغچه منزل بکارید و به طور مرتب از آن ها استفاده کنید.

2_01370069499


لینک مرتبط: با خوردن یک تکه شکلات تلخ، سلامتی خود را تضمین کنید

خاصیت های نهفته در ویتامین ب۱

منبع: دکتر سلام

ارسال شده در 24 آذر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • هدف گذاری و رسیدن به آن
  • مراحل مختلف حجیم کردن بازوها
  • حتما چربی مصرف کنید!
  • سلامت خود را با مصرف این سبزیجات تضمین کنید
  • اطفال کلاس اولی و این نکات مهم
  • درصد اختلالات جنسی بین زوجین
  • عوامل خطر در بیماری آدنومیوز
  • مهمترین کارها پس از ترک کردن سیگار
  • تشخیص عرقیات سالم از ناسالم
  • ارتقای منزلت اجتماعی
  • فرزندان بزرگ خانواده درشت هیکل ترند!
  • بر قند خون خوردن کشمش چه فوایدی دارد؟
  • 6 نکته درباره چگونگی کمک والدین به کودکان در انتخاب دوست
  • تاثیرات مثبت مفنامیک اسید بر حافظه
  • تشکیل یک زندگی موفق با این دانستنی ها
  • محبوبترین ها

  • تاثیر مشکلات جسمی و فیزیکی بر اخلاق کودک
  • نشانه های روان شناختی افسردگی
  • پیامدهای تماشای قربانی کردن حیوانات
  • موارد مهم برای داشتن یک زندگی شاد
  • یادگیری هنرهای لازم برای شاد بودن
  • نبود علاقه به ازدواج و تشکیل خانواده در جوانان امروزی
  • نکات مهم پدرانه
  • اهمیت رابطه پدر و فرزندی در دوران جنینی
  • مقابله با فضولی های اطفال
  • انتظارات بانوان از همسرانشان
  • آشپزی کردن سبب تحکیم روابط بین زن و شوهر می شود!
  • بهترین راههای درمانی برای افسرده ها
  • خودپرستی در شریک زندگی و طرز رفتار با وی
  • شایع ترین باورهای رایج در مورد افسردگی
  • مهمترین خطاها در تربیت پرورش فرزند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است