سالاد سالمون فرانسوی روش تهیه سالادفرانسوی روش تهیه سالاد سالمون فرانسوی
این سالاد منتخب رستوران داران فرانسوی است می تواند انتخاب خوبی در کنار شام امشبتان باشد این سالاد برای افراد گیاهخوار انتخاب خوب و مناسبی است و از ارزش تغذیه ای ویژه ای برخوردار است مطمئن باشید با تهیه آن همه را مجذوب دستپختتان خواهید کرد .

 سالاد سالمون فرانسوی یکی از ساده ترین و سالمترین سالاد هایی است که می توانید برای خود درست کنید. در این سالاد همه درشت مغذی ها از جمله کربوهیدرات، پروتئین و چربی وجود دارد و همه هم از نوع سالم. سالمون علاوه بر پروتئین حاوی اسید چرب های سالم است و روغن زیتون نیز همینطور. این سالاد می تواند تا مدت زمان زیادی سیر نگهتان دارد و به بدن مواد مغذی بسیاری برساند.

مواد لازم:

  • 450 گرم سیب زمینی
  • یک سوم فنجان سبزیجات تازه خرد شده: جعفری، پیازچه، شوید
  • یک قاشق غذا خوری سس خردل
  • یک قاشق غذا خوری آب لیمو
  • یک چهارم قاشق چای خوری نمک
  • یک سوم فنجان روغن زیتون
  • یک عدد کاهو بزرگ، برگ های شسته شده و خشک شده
  • 113 گرم لوبیا سبز پخته شده
  • 2 عدد فیله سالمون پخته شده، که به قطعات کوچک برش خورده باشد
  • دو عدد تخم مرغ آب پز شده که از وسط دو نیم شده باشند
  • یک چهارم فنجان زیتون سیاه ( 56 گرم )

طرز تهیه:

1-سیب زمینی ها را در یک قابلمه بزرگ پر از آب قرار دهید و آب را به جوش بیاورید. شعله را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید حدود 15 دقیقه بجوشند تا نرم شوند.

2-در همین حین، سبزیجات خرد شده، خردل، آب لیمو، نمک و روغن زیتون را با هم در یک کاسه متوسط ترکیب کنید و کنار بگذارید.

3-سیب زمینی ها را از قابلمه در بیاورید و وقتی به اندازه کافی خنک شدند که بتوان برشان داشت آنها را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید. کاهو، سیب زمینی و لوبیا سبز ها را در چهار بشقاب به صورت مساوی تقسیم کنید. روی هر کدام سالمون، تخم مرغ و زیتون قرار دهید. سپس اگر سسی می خواهید اضافه کنید روی سالاد ها بریزید و سرو کنید.

اطلاعات تغذیه ای:

موادی که برای آمده کردن این دستور غذایی آمده برای چهار وعده می باشد، هر وعده شامل یک بشقاب سالاد است.

اطلاعاتی که در ادامه خواهد آمد مربوط به یک وعده از این سالاد می باشد.

  • کالری: 487
  • کلسیم در یک وعده: 87 میلی گرم
  • کالری از چربی در یک وعده: 1 درصد
  • کربوهیدرات در یک وعده: 24 گرم
  • کلسترول در یک وعده: 159 میلی گرم
  • چربی در یک وعده: 32 گرم
  • فیبر در یک وعده: 4 گرم
  • آهن در یک وعده: 3 میلی گرم
  • پروتئین در یک وعده: 26 میلی گرم
  • چربی اشباع در یک وعده: 6 گرم
  • سدیم در یک وعده: 414 میلی گرم
وب سایت دکتر کرمانی

5 1000
ارسال شده در 24 آذر 1395 توسط با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • بازداری دوسویه (بازداری مقابل و معکوس)
  • سلامت شریک جنسی
  • چگونه با اگزما رژیم غذایی دوستانه داشته باشیم
  • نارنج میوه ای باخواص زیاد
  • آیا تخم مرغ باعث بروز بیماری قلب عروقی میشود
  • رسپی سالم- سیب زمینی های گرد
  • بیماران میگرنی چه ویتامینی بخورند
  • آیا عفونت های روده با دیابت ارتباط دارد؟
  • محبوبترین ها

  • بی خوابی مردها، مؤثر در ابتلا به دیابت
  • رژیم پیشنهادی امروز برای دیابتی ها
  • بررسی عوامل تاثیرگذار بر ابتلا به امراض قندی
  • برای افراد دیابتی چه رژیمهایی خوب است؟
  • از کجا مشخص می شود رتینوپاتی دیابتی داریم؟
  • مانع شدت یافتن دیابت در بدنتان شوید!
  • پخ‍‌ت‌وپز با کدام روغن باعث دیابت می‌شود؟
  • مقدار کم گلوکاگون و درمان هیپوگلایسمی
  • رپورتاژ

  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • مرکز دندانپزشکی لوتوس
  • معرفی تمام محصولات سان‌سی در نمایشگاه بین‌المللی (25 تا 28 اردیبهشت‌ماه)
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما