ورزش در مبتلایان به آرتروز شایعات در مورد آرتروز آرتروز در جوانان آرتروز چیست

آرتروز یکی از بیماری هایی است که مفاصل افراد را درگیر می کند.با وجود تعداد زیاد مبتلایان به این بیماری اما اغلب اطلاعات افراد نسبت به آن کم است و به همین دلیل هر باور و عقیده نادرستی در مورد این بیماری به سرعت بین اشخاص رواج پیدا میکند.در این مطلب قصد داریم شما را با این اطلاعات نادرست آشنا نماییم.

فقط یک نوع آرتروز وجوددارد
آرتروز فقط یک نوع نیست. براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، بیش از 100 نوع بیماری رماتیسمی وجود دارد که آرتروز تلقی می‌شود. سه نوع از معمول‌ترین انواع آرتروز، استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید و آرتریت پسوریاتیک است که هرکدام درمان خاص خود را دارند. بنابراین اگر متوجه درد مفاصل خود شده‌اید، باید نوع و درمان خاص آن را با مراجعه به پزشک بشناسید.
فقط افراد مسن آرتروز می‌گیرند
حقیقت ندارد. ریسک ابتلا به آرتروز با بالارفتن سن افزایش می‌یابد، اما بنیاد آرتروز آمریکا می‌گوید، دوسوم افراد مبتلا کمتر از 65 سال دارند. حتی کودکان نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند. اگرچه راه‌هایی برای کاهش خطر ابتلا به انواع خاص آرتروز مثل روماتوئید وجود دارد، اما سنین پایین نمی‌تواند محدوده ایمن بیماری تلقی شود.
آرتروز، ارتباطی با رژیم غذایی ندارد
براساس اعلام بنیاد آرتروز آمریکا، برخی مواد غذایی بویژه غذاهایی که در گروه مواد غذایی مدیترانه‌ای قرار دارند، به کنترل التهاب کمک می‌کنند. مواد غذایی مثل سالمون، ساردین و ماهی تن که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند، همچنین انواع آجیل‌ها، سبزیجات، میوه‌ها، لوبیا و روغن زیتون از مواد غذایی مفید در این زمینه به شمار می‌آیند. مواد غذایی خاصی نیز هستند که باید مصرف آنها محدود شود. موادغذایی حاوی چربی‌های ترانس و چربی‌های اشباع، همچنین کربوهیدرات‌های تصفیه شده، از شناخته شده‌ترین منابع ایجاد التهاب هستند که تا حد ممکن باید از مصرف آنها خودداری کرد.
مبتلایان آرتروز نمی‌توانند ورزش کنند
نیازی به خودداری از ورزش نیست. براساس گزارش کلینیک مایو، ورزش می‌تواند با افزایش قدرت و انعطاف‌پذیری در کاهش درد مفاصل موثر باشد. ورزش همچنین باعث حفظ قدرت استخوان‌ها و افزایش انرژی می‌شود. نگران نباشید، لازم نیست حتما به دوی ماراتن یا ورزش سنگین بپردازید. تمرینات متعادل ورزشی می‌تواند برای درحرکت نگه داشتن بدن شما و کاهش دردتان کافی باشد. درباره این که با پرداختن به چه ورزش‌هایی می‌توانید از تشدید درد مفاصل جلوگیری کنید، با پزشک مشورت کنید.
 

منبع سلامت نیوز

5 1000
ارسال شده در 25 آذر 1395 توسط با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی | 127 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • مسموم شدن کبد با آب هویج
  • نیاز به فرهنگ سازی برای مقابله با ایدز
  • تاثیرات مفید گریه بر روحیه
  • آمادگی های لازم برای عروسی
  • یک روش اشتها برانگیز و خوشمزه برای آبپز کردن ذرت با پنیر
  • ایجاد دل درد در اطفال
  • سالم نگه داشتن نوزاد نارس
  • فعالیت های موثر برای کالری سوزی
  • محبوبترین ها

  • راهنمایی های موثر تغذیه ای برای عملکرد ذهنی کودکان
  • اضافه وزن با مصرف چربی و شوری
  • خوردن شکلات چه تاثیرات منفی بر سلامتی بدن دارد؟
  • نوشیدنی مخصوص ماه رمضان برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • هشدار های بسیار مهم برای دوران بارداری
  • کالری توت فرنگی
  • چطوری برای یک شخص غذای سالم تهیه کنیم
  • بدون زحمت پوستی درخشان داشته‌ باشید!
  • رپورتاژ

  • دندانپزشک زیبایی- ایمپلنتولوژیست – لمینیت
  • درمان افتادگی پلک به روش پلاسما
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • متد جدید ترمیم مو فقط در یک جلسه
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما