آرتروز یکی از بیماری هایی است که مفاصل افراد را درگیر می کند.با وجود تعداد زیاد مبتلایان به این بیماری اما اغلب اطلاعات افراد نسبت به آن کم است و به همین دلیل هر باور و عقیده نادرستی در مورد این بیماری به سرعت بین اشخاص رواج پیدا میکند.در این مطلب قصد داریم شما را با این اطلاعات نادرست آشنا نماییم.

فقط یک نوع آرتروز وجوددارد
آرتروز فقط یک نوع نیست. براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، بیش از 100 نوع بیماری رماتیسمی وجود دارد که آرتروز تلقی می‌شود. سه نوع از معمول‌ترین انواع آرتروز، استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید و آرتریت پسوریاتیک است که هرکدام درمان خاص خود را دارند. بنابراین اگر متوجه درد مفاصل خود شده‌اید، باید نوع و درمان خاص آن را با مراجعه به پزشک بشناسید.
فقط افراد مسن آرتروز می‌گیرند
حقیقت ندارد. ریسک ابتلا به آرتروز با بالارفتن سن افزایش می‌یابد، اما بنیاد آرتروز آمریکا می‌گوید، دوسوم افراد مبتلا کمتر از 65 سال دارند. حتی کودکان نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند. اگرچه راه‌هایی برای کاهش خطر ابتلا به انواع خاص آرتروز مثل روماتوئید وجود دارد، اما سنین پایین نمی‌تواند محدوده ایمن بیماری تلقی شود.
آرتروز، ارتباطی با رژیم غذایی ندارد
براساس اعلام بنیاد آرتروز آمریکا، برخی مواد غذایی بویژه غذاهایی که در گروه مواد غذایی مدیترانه‌ای قرار دارند، به کنترل التهاب کمک می‌کنند. مواد غذایی مثل سالمون، ساردین و ماهی تن که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند، همچنین انواع آجیل‌ها، سبزیجات، میوه‌ها، لوبیا و روغن زیتون از مواد غذایی مفید در این زمینه به شمار می‌آیند. مواد غذایی خاصی نیز هستند که باید مصرف آنها محدود شود. موادغذایی حاوی چربی‌های ترانس و چربی‌های اشباع، همچنین کربوهیدرات‌های تصفیه شده، از شناخته شده‌ترین منابع ایجاد التهاب هستند که تا حد ممکن باید از مصرف آنها خودداری کرد.
مبتلایان آرتروز نمی‌توانند ورزش کنند
نیازی به خودداری از ورزش نیست. براساس گزارش کلینیک مایو، ورزش می‌تواند با افزایش قدرت و انعطاف‌پذیری در کاهش درد مفاصل موثر باشد. ورزش همچنین باعث حفظ قدرت استخوان‌ها و افزایش انرژی می‌شود. نگران نباشید، لازم نیست حتما به دوی ماراتن یا ورزش سنگین بپردازید. تمرینات متعادل ورزشی می‌تواند برای درحرکت نگه داشتن بدن شما و کاهش دردتان کافی باشد. درباره این که با پرداختن به چه ورزش‌هایی می‌توانید از تشدید درد مفاصل جلوگیری کنید، با پزشک مشورت کنید.
 

منبع سلامت نیوز

ارسال شده در 25 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی

پیشنهاد سردبیر

  • 5 ماده غذایی فوق العاده برای سلامتی کلیه ها
  • نقش تغذیه در بهبود بیماران سرطانی
  • 10 علت اصلی ابتلا به کمر درد و راه درمان آن
  • ارتباط شب ادراری با عفونت سیستم کلیوی
  • اضافه وزنی که به شما مربوط نیست
  • سالاد مرکبات با سبزیجات
  • يک نمونه تمرين دايره‌ای با استفاده از وزن بدن
  • اهمیت روابط فرزند با اطرافیان
  • روزانه چقدر به توله سگ آب بدهیم؟
  • کمپوت به و انار
  • خستگی مداوم و رفع آن
  • آیا خانم‌ها پایین تنه‌ قوی‌ دارند یا آقایان
  • خطر هیپوگلیسمی شدید با بیومارکرهای خونی پیش بینی می شود
  • سوپ کوفته ریزه با ماست
  • ارتباط با افراد رده بالا و افسردگی
  • محبوبترین ها

  • درمان افسردگی با مالت سن جان (هایپریکوم)
  • دلیل علمی ناز کردن زنان
  • روابطتان را مستحکم تر کنید
  • چه زمانی افسردگی پایان می یابد
  • درمورد بیماری فوبیا چه اطلاعاتی دارید؟
  • اضطراب اختلال عصبی ، درد و فشار
  • انتظارات اشتباه از مرد زندگی
  • رفتار فرزندانی که مادران اندوهگین و عصبی دارند
  • ترفندهایی برای احساس شادی بیشتر
  • ناراحتی روحی در افراد کم درآمد
  • با خودکشی این گونه مقابله کنیم
  • تاثیرپذیری حافظه کوتاه مدت از آلزایمر
  • ارتباط بین پول و شادی
  • بیماری های ناشی از استرس و اضطراب
  • ذهنیات افراد عاشق
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است