افراد زیادی بر این باورند که برای افزایش طول عمر لازم است پول زیاذی خرج کنیم و از مواد غذایی گران قیمت استفاده کنیم.این موضوع باوری غلط است که به اشتباه رواج یافته.شما با یک رژیم غذایی سالم و زندگی کردن به سبک سالم می توانید عمر خود را افزایش دهید.در این مطلب شما را با 7 ماده غذایی در دسترس و ارزان آشنا خواهیم کرد که عمر شما را افزایش می دهد.

برنج کامل

برنج کامل حاوی فیبرها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامت قلب، پیشگیری از ابتلا به سرطان و دیابت است. توصیه می شود به جای برنج سفید از برنج قهوه ای استفاده کنید و نگران سلامتی خود نباشید.

رازیانه

رازیانه حاوی فیبرها، ویتامین C، پتاسیم و غیره است. این سبزی با فشارخون بالا مقابله کرده و سیستم ایمنی را تقویت می کند. رازیانه کاهنده کلسترول بالا بوده و با بیماری های قلبی عروقی مقابله می کند.

شکلات سیاه

پژوهشگران دانشگاه هاروارد کشف کرده اند که مصرف کننده های شکلات سیاه بیش از دیگران عمر می کنند. توصیه می شود روزانه یک مربع شکلات سیاه مصرف کنید.

سیر

سیر برای دستگاه قلب و عروق مفید است. این ماده غذایی خواص ضدباکتریایی، ضدعفونی کنندگی و آنتی اکسیدانی دارد. بهتر است سیر را به صورت خام مصرف کنید. توصیه می شود به تمام غذاهایتان سیر بزنید.

چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی است و برای پیشگیری از بیماری آلزایمر موثر می باشد. می توانید هر روز از این چای مفید مصرف کنید. چای سبز حاوی تئین کمی است.

عدس

عدس حاوی پروتئین های گیاهی است که خطر مرگ و میر را کاهش می دهند. برخلاف پروتئین حیوانی، انواع گیاهی به کنترل میزان کلسترول و قند خون کمک زیادی می کنند. بهتر است هر از گاهی به جای گوشت قرمز عدس میل کنید.

سیب زمینی

راز طول عمر یکی از جزیره های ژاپن را مصرف سیب زمینی عنوان کرده اند. سیب زمینی را بخارپز کنید و در صورتی که ارگانیک هستند، با پوست میل کنید تا بیشترین میزان پتاسیم و ویتامین C آن حفظ شود.

سبزی های معطر

رزماری، آویشن، ریحان، نعنا، مریم گلی و تمام سبزی های معطر، غذاها را خوش عطر کرده و خواص ضدسرطانی دارند. در صورت امکان این سبزی ها را در باغچه منزل بکارید و به طور مرتب از آن ها استفاده کنید.

منبع:تبیان

 

 

ارسال شده در 25 آذر 1395 توسط خانم انیسی با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • ژن بیماری چاقی درآب دهان نهفته بود
  • به رمز و راز استعداد دلبندتان پی ببرید
  • طب سنتی برای بیماری کودکان
  • ساختن سدی در برابر سردرد
  • موانع تقویت اراده و عزت نفس
  • طرز تفکر مثبت
  • اصول رفع خستگی
  • طرح شهرداری تهران برای دسترس‌ پذیری معلولان
  • اسموتی هایی برای از بین بردن سموم
  • تاثیرات مثبت گریه
  • آموزش اجابت مزاج به دلبندتان خارج از پوشک
  • معرفی 5 راهکار برای بارداری سالم بعد از چهل سالگی
  • جذابترین مجسمه های غذایی ژاپنی امروز
  • آلرژی زا ترین موارد
  • چتر جالب برای موبایل داران
  • محبوبترین ها

  • 5 نصیحت مادرانه درباره سلامتی که حقیقت دارد
  • فعالیت های گروهی در دانش آموزان
  • بالا بردن قوای ذهنی با این روش ها
  • دختران آسیب دیده جامعه
  • مقابله با فوبیای سوار شدن بر هواپیما
  • توصیه هایی جهت افزایش فعالیت در جامعه
  • درد بریدگی پوست با کاغذ از چاقو و تیغ بیشتر است ، چرا؟
  • شرایط پس از طلاق
  • از 6 نفر کودک تنها 1 نفر مواد مغذی مورد نیاز را دریافت میکند
  • بهترین پوزیشن برای یک خواب سالم
  • اضطراب در محل اشتغال و تهدید سلامت
  • به راحتی و به سرعت خوابیدن
  • اصول تمیز نگه داشتن ناف
  • کم آبی بدن این بیماری ها را با خودش می آورد
  • با خودکار جان افراد را نجات دهید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است